11 Reacties

2 jaar geleden

Jaaa verschrikkelijk!! Bij mij hielp eigenlijk alleen ice packs een beetje voor t gevoel. Verder niks die eerste echt pijnlijke dag. Dag 2 was beter en dag 3 was eeer goed te doen. Is echt even paar dagen verschrikkelijk

2 jaar geleden

Mijn kraamverzorgster gaf nog als tip om citroensap te drinken tegen de stuwing. Ik dronk 2x per dag een uitgeperste citroen. Heb 2 dagen echt last van pijn gehad, daarna werd het echt een stuk minder. Ben nu 8 dagen geleden bevallen, mn borsten lekken nog wel en af en toe wat lichte stuwingen maar het doet zeker geen pijn meer.

2 jaar geleden

Jaaaaa je moet er even doorheen!! Maar het wordt elke dag beter! Gekneusde witte koolbladeren in je bh stoppen helpt ook 😅 Ik ben 3 weken geleden bevallen en heb af en toe nog lekkage, maar geen pijn meer.

2 jaar geleden

Je kunt ice packs maken door maandverband door midden te knippen, deze nat te maken en in te vriezen. Deze zijn goed te vormen naar je borsten. Kou helpt aanmaak ook remmen

2 jaar geleden

Dag 3 na bevalling was bij mij de slechtste. Ik heb paracetamol genomen tegen de pijn

2 jaar geleden

Thee drinken van verse salie! Dat vermindert de productie van melk en helpt ook tegen de stuwing. Ik ben direct na de bevalling begonnen met drinken van 2 a 3 koppen saliethee per dag en heb 2 dagen lichte stuwing gehad met weinig pijn en toen trok het weg. Kleine is nu 2 weken en drink nu 1 kop thee per dag. Lek nog wel wat maar geen pijn of stuwing meer. En idd de strakke bh's blijven dragen.

2 jaar geleden

Je moet er - als het niet ontstoken is - echt even doorheen. Het duurt doorgaans niet heel lang dus stay strong! Goed pcm nemen, veel water drinken. Hier startte de stuwing op dag 4, dag 5 was vreselijk, dag 6 al minder pijn.

2 jaar geleden

Oh kreeg ook de tip verse muntthee! Die was ik nog vergeten.

2 jaar geleden

Ik heb er ook zo’n last van gehad! Vreselijk hè! Ik heb als tips gekregen: - witte gekneusde koolbladeren vanuit de koelkast in bh - zakjes appelstroop uit de vriezer in een doekje wikkelen en in bh - drinken van veel water met uitgeperste citroen in - saliethee drinken - vooral niet aanraken - die hele strakke bh’s blijven dragen - paracetamol blijven pakken Verder is het echt even de dagen uitzitten totdat het wegzakt.. Het wordt echt beter, maar je moet er idd even doorheen! ❤️

2 jaar geleden

Het duurde bij mij trouwens 3-4 dagen en op de 4e dag ging langzaam de druk eraf.

2 jaar geleden

Dankjewel voor alle tips! Vooral de natte ingevroren maandverbanden lijken goed te werken. Fijn om te lezen dat het niet al te lang duurt. Het lijkt vandaag ook al ietsje minder dan gisteren te zijn. Dus hopelijk gaat het vanaf nu beter :)