15 Reacties

19 dagen geleden

Ik ben begonnen. Hij had al vrij snel tandje. We poetsen nu elke avond als hij in badje ligt met een klein beetje 0-6jaar tandpasta

19 dagen geleden

Ik heb zelf geen tips. Wil alleen zeggen dat ik het mee vond vallen de kleine is er nu goed aan gewent en blijft lekker rustig zitten. Wij poetsen ook iedere avond de tandjes

18 dagen geleden

Ik zou zeggen gewoon starten. Mijn ervaring van onze oudste is dat het in het begin vrij makkelijk gaat. Pas als ze wat ouder worden of nieuwe tanden krijgen heb je lastige periodes dat ze het niet willen. Ik heb ergens gelezen dat tot 2 jaar je er geen strijd van moet maken want dat ze dan een negatieve associatie krijgen met tanden poetsen. Dus tot 2 jaar heb ik aangehouden een dagje wat minder goed gepoetst is niet erg.

18 dagen geleden

Begonnen toen ik zijn tandje door zag komen en hij vindt t nog leuk ook

18 dagen geleden

Hier al sinds ze 4 maanden was een tandenborstel gegeven. Het hoort bij onze slaapritueel. Ze heeft nog geen tandjes maar sabbelt er gewoon op.

18 dagen geleden

Mijn zoontje had met 5 maand twee tandjes en zijn toen direct begonnen met poetsen. Eerste dagen was het niks aan (vooral pijnlijk natuurlijk) en na een week vond hij het al helemaal leuk/lekker. Nu met de doorkomende boventandjes doe ik daar gewoon wat minder poetsen. Ik gebruik zelf een vingertandenborstel en de tandpasta van Weleda😊

18 dagen geleden

Hier al 2 tandjes 6,5 maand. Poetsen elke dag sowieso 1x soms 2x vaak na het ontbijt en vlak voor het slapen (zoals we zelf ook doen) Eerst even haar tandjes poetsen en daarna sabbelt ze op de tandenborstel.

17 dagen geleden

Waar zit/ligt jullie kindje? Mijn kindje kan nog niet zitten, dus in de badkamer is onhandig

17 dagen geleden

Reactie op Frummel1991

Waar zit/ligt jullie kindje? Mijn kindje kan nog niet zitten, dus in de bad ...
Bij ons op schoot op de bank. Poetsen na het ontbijt en savonds voor de laatste fles. Klinkt onlogisch voor de laatste fles maar na het tandenpoetsen gaan we naar boven pyjama en slaapzak aan en dan nog een fles. Meestal ligt ze dan zo moe in mijn armen… als ik dan nog graven zou moeten gaan poetsen word ze misschien weer helemaal wakker. Plus de tandarts zei het maakt niet zoveel uit wanneer je het doet als je kindje maar alvast kennis maakt met het tandenpoetsen.

17 dagen geleden

Reactie op Frummel1991

Waar zit/ligt jullie kindje? Mijn kindje kan nog niet zitten, dus in de bad ...
Hij ligt dan in zijn badje.

17 dagen geleden

Reactie op Frummel1991

Waar zit/ligt jullie kindje? Mijn kindje kan nog niet zitten, dus in de bad ...
In de box wanneer ik haar slaapzak aan doe geef ik haat de tandenborstel

8 dagen geleden

Misschien een gekke vraag, maar als jullie de tanden van de baby poetsen met tandpasta spoelen jullie dan daarna de mond met water?

8 dagen geleden

Reactie op Frummel1991

Misschien een gekke vraag, maar als jullie de tanden van de baby poetsen me ...
Nee dat hoeft niet. Hoeft overigens bij volwassenen ook niet, omdat je dan direct de fluoride etc wegspoelt. Bij het tandenpoetsen bij kleintjes hoef je echt maar minimaal tandpasta erop te doen.

8 dagen geleden

Ik geef altijd een flesje afgekolfde bv voor het slapen en ze wordt zo altijd heel slaperig. Meestal knuffel ik nog met haar zodat ze even overeind is en dan kan ik haar zo wegleggen… Mja wanneer is het nu handig om de tanden te poetsen. Ervoor lijkt me ook niet helemaal lekker

8 dagen geleden

Watvoor tandenborstel gebruiken jullie? 😃