13 Reacties
16 dagen geleden
Hoe lullig het ook voelt, gewoon dwingen om te poetsen. De tandarts zei ooit tegen ons, het is jullie verantwoordelijkheid want je kindje begrijpt het nog niet haha. We proberen het hier altijd eerst normaal, op een leuke manier met afleiding van een liedje ofzo. Maar als dat niet luk dan leggen we hem op de grond, het hoofd tussen je benen en je benen over de armen heen. Zo kunnen ze nergens heen!
Bij onze 4 jarige was het vroeger ook drama. Nu niet meer gelukkig!
16 dagen geleden
Hier ook echt drama met tandenpoetsen! We zetten haar voor de tv met teletubbies en dan doet mijn man haar mond open en poets ik snel alle tanden😭. Wat ik ook weleens doe, ik heb zo’n tandenborsteltje van jordan gekocht en die stopt ze zelf wel in haar mond dus die geef ik ook nog overdag eens zodat ze zelf went aan de tandenborstel.
16 dagen geleden
Hier doen we het samen, eerst poets ik hem en dan mag hij zelf doen. Dan laat ik het zien bij mij en doet hij mij na 🤭
Maarja we zijn pas met 1 jaar begonnen want hij had pas een tand met 10 maanden en bij cb zeiden ze dat we nog wel even mochten wachten 🫣 hij heeft wel zelf zn tanden borstel mogen uitkiezen dus misschien heeft dat wel mee geholpen 🤷♀️
16 dagen geleden
Reactie op metalharpey
Hier doen we het samen, eerst poets ik hem en dan mag hij zelf doen. Dan la ...
Haha lief, hier ook: eerst poets ik haar tanden en dan mag zij even de mijne poetsen met haar borsteltje, vindt ze hilarisch
16 dagen geleden
Ik gebruik nog een vingertandenborstel, dat accepteert hij nog het beste. En dan een tandenpoetsliedje erbij die ik afspeel op de telefoon en dan ga ik erbij dansen 😆 sindsdien geen drama meer! Oja en ik leg hem eerst neer op de commode en doe het tandenpoetsen als laatste.
16 dagen geleden
Reactie op Yfs-1991
Hoe lullig het ook voelt, gewoon dwingen om te poetsen. De tandarts zei ooi ...
Ja dit doe ik ook. Ze word helemaal hysterisch, maar wil absoluut geen rotte tanden of iets 😪 weet alleen niet of ze er zo juist geen afkeer van krijgt of het op een gegeven moment toelaat.
16 dagen geleden
Tijdens het omkleden savonds krijgt hij meteen al de tandenborstel, die doet hij zelf in z'n mond en kauwt erop. Tussendoor pak ik m dan steeds even en ga over z'n tandjes tot ie gaat miepen en dan krijgt ie m zelf weer 😂 Dit doe ik zo'n 5 a 6 keer, dus uiteindelijk lukt het dan altijd op een vrolijke manier.