11 Reacties

één maand geleden

Ik leg haar op haar rug en ga bij haar hoofd zitten. Mijn benen over haar armen zodat ze die niet kan bewegen. Dan kan je heel goed poetsen. En daarna krijgt ze zelf de borstel, vindt ze leuk. Soms heeft ze hier geen zin in en gaat ze krijsen, dan doe ik het een keertje anders 😇

één maand geleden

Ik heb ontdekt dat hij het heel leuk vindt als hij in zijn bed mag staan. Hij beweegt dan zelf de borstel naar zijn mond. Enige probleem is soms dat ik niet meer mag stoppen. ;) Op zijn rug was altijd veel lastiger.

één maand geleden

Ons zoontje heeft een mond vol tanden🙈. Wij doen iedere avond eventjes poetsen. Rond 11 maanden had hij een infectie in de mond waardoor alles pijn deed. Ook bij doorkomende tandjes was poetsen erg lastig . Nu moet ik zeggen dat hij het niet aandringen en ook vooral niet tegen te wil in doen omdat wij niet willen dat hij er uiteindelijk bang voor is of niet wil. Wij doen het op een speelse manier tijdens het douchen. Met afleiden en er echt even een momentje van maken. Het gaat niet iedere dag even goed maar dan is het maar zo

één maand geleden

Reactie op Krisje111

Ik leg haar op haar rug en ga bij haar hoofd zitten. Mijn benen over haar a ...
Bij ons is het de laatste 2 weken alleen maar krijsen. Daarvoor nooit zo'n probleem. Heb van alles geprobeerd maar wil ook gewoon poetsen, dus dan maar even terwijl ze huilt. Bij m'n zoontje is het ook een tijd zo geweest, Gelukkig overheen gegroeid.

één maand geleden

Wij laten hem voor de spiegel zitten, zodat hij naar zichzelf kan kijken en als wij hebben gepoetst mag hij zelf ook nog even met de tandenborstel (poetst dan zelf niet echt maar wel in zijn mond)

één maand geleden

Een elektrische tandenborstel met licht!!! Wat een uitkomst vind ie geweldig en nadat ik goed (minimaal 1x) langs zn tanden(en tandvlees) ben gegaan mag hij het overnemen en dan poetst hij zelf…ook zing ik een tandenpoetsen liedje zodra ik die zing weet ie al hoe laat het is

één maand geleden

Twee tandenborstels, hij een en ik een en dan samen poetsen. Daarbij tel ik altijd als ik op de tandjes zit tot 30 of ik zing een liedje waarbij ik elke keer dat ik weggeduwd wordt stop met poetsen en weer doorga als ik er weer bij mag om te poetsen.

één maand geleden

Maar wanneer is nou het beste moment? Als ik t savonds doe dan krijgt ze daarna nog een fles melk, is niet goed voor de tandjes. Maar je wilt toch een soort avond routine creëren..

één maand geleden

Reactie op Xoxo89

Maar wanneer is nou het beste moment? Als ik t savonds doe dan krijgt ze da ...
Wij geven eerst de fles, daarna tandpoetsen en douchen en dan na het aankleden nog even boekje lezen en naar bed. Doen we elke avond zo en gaat top.

één maand geleden

Hier ook op momenten! Wij proberen het altijd maar als het echt lastig is dan een kortere sessie. Ervaring is dat het altijd weer beter gaat. Hier vind hij het vooral heel leuk om de tandpasta eraf te sabbelen dus bij ons is het de kunst hem aan het lachen te krijgen en dan kunnen we goed poetsen.

één maand geleden

Hoe ik het tegenwoordig moet doen: hem op de commode leggen en dan pak ik z'n tandeborsteltje met wat tandpasta erop en moet ik lollig en overdreven vrolijk gaan doen. Met geluidjes maken net doen alsof ik eerst de tandjes ga poetsen ,dus eerst is mama aan de beurt en daarna is noah aan de beurt. Wel heel kort, maar zolang ik maar even een paar keer heen en weer kan over z'n tandjes.. 😅