78 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb een vermoeden dat mijn kindje nu tandjes begin te krijgen. Hij slaapt snachts slecht echt vaak tussendoor wakker maar overdag merk ik er weinig van buiten dat ie veel kwijlt en overal op wilt bijten. boven zie ik al goede verdikking en zelf een klein puntje. Herkent iemand deze klachten ook? Daarnaast is het normaal dat je eerst boventanden krijgt?🫣🥲

4 maanden geleden

Reactie op Muri16

Onze oudste dochter kreeg eerst de twee hoektanden bovenin en was een maand ...
Hier ook! Zo grappig eigenlijk. Hopelijk komen de andere tandjes snel

4 maanden geleden

Hier wordt het ook een dracula! Komt een hoektandje door en nog geen voortanden😂 heeft al 4 ondertandjes, dus lekker in een andere volgorde allemaal haha!😂🥹 Nu ook de reden gevonden van het meer huilerigere en onrustiger slapen/vroeg wakker weer🥺

4 maanden geleden

Komen alle tandjes nu tegelijkertijd door aan de bovenkant of lijkt dat zo 😅 zo ziet het er wel naar uit!

4 maanden geleden

Reactie op Jool88

Komen alle tandjes nu tegelijkertijd door aan de bovenkant of lijkt dat zo ...
Aahh ja daar lijkt het wel op! Hier komen ze ook opeens allemaal achter elkaar 🥺 We zitten nu al op 8 tanden! Terwijl het er +/- twee maanden geleden nog maar 3 waren

4 maanden geleden

Meer kindjes waarbij het (eerste) tandje aan de achterkant van het tandvlees te voelen is? Ik voel daar iets scherps maar zie nog niks .. 🤔

4 maanden geleden

Hier komt het allereerste tandje door (snijtand boven). Op het kdv was hij ruim 6 uur wakker. Thuis een kort dutje gedaan, maar eten weigerde hij. Nu aan de borst en hopen dat hij zo lekker kan slapen. 🤞🏽

4 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Hier komt het allereerste tandje door (snijtand boven). Op het kdv was hij ...
Wat spannend! En war sneu.. bij ons is de 5de tand onderwweg🥹🤣

4 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Aah sneu he🥲 hopelijk lekker slapen nu!

4 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Aww.. zwaar hebben ze het dan he.. maar 1 hoop het is zo ook weer voorbij♥️

4 maanden geleden

Reactie op Sam1996

Wat spannend! En war sneu.. bij ons is de 5de tand onderwweg🥹🤣
Oh wauw 5e al!!

4 maanden geleden

Zijn er ook al kindjes die kiezen krijgen? Onze zoon heeft al 8 tanden en kwijlt nu ZO ontzettend veel en zit heel veel met zijn handjes in zijn mond. Het lijkt me heel vroeg voor kiezen maar tanden kunnen het ook niet zijn want hij heeft al 8 snijtanden 😳

4 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Oh wauw 5e al!!
Yup 6de ook gezien... 2 voortandjes steken uit. Me borsten zijn er ook bluj mee

4 maanden geleden

Wow wat een tanden! Die van mij is 9 maanden en nog 0 tandjes…

4 maanden geleden

Reactie op Joep1995

Wow wat een tanden! Die van mij is 9 maanden en nog 0 tandjes…
Hihi! Hier ook nog niet :)

4 maanden geleden

Hier bijna 9 maanden en heeft nu 1 tandje. Enige waar ze echt last van had was rode, pijnlijke billen. 😔

4 maanden geleden

Hier 9,5 maand en zijn nu 2 tandjes tegelijk doorgekomen (midden onder) ze had last van wat verhoging, vuur rode billetjes en wat hangerig/huilerig

4 maanden geleden

Poetsen jullie de tandjes al? Zo ja hoe doen jullie dat en welke tandpasta gebruiken jullie? Is het niet erg als er wat doorgeslikt wordt?

4 maanden geleden

Reactie op Marjonova

Poetsen jullie de tandjes al? Zo ja hoe doen jullie dat en welke tandpasta ...
Yes sinds het eerste tandje elke avond (correctie dat is de bedoeling maar ik vergeet het weleens haha) met zo een siliconen vingertandenborsteltje en weleda kindertandpasta (100% natuurlijk en geen fluoride). Je hoeft helemaal niet veel te doen je drukt minimaal op tube zodat er een beetje uitkomt en je veegt als het ware de borstel eroverheen zodat het echt maar een heel dun laagje is (als het ware alleen gedipt je ziet het niet eens). Voor nu gaat het vooral alleen maar om dat baby went aan de sensatie en activiteit (plus het kan masserend werken voor doorkomende tandjes). Mn zoontje vind t geweldig als hij t borsteltje ziet doet hij zn mondje al open en nadat ik een btje gepoetst hebt geef ik het aan hem en doet hij verder erop kauwen en spelen (en sinds kort probeert hij ook de heen en weer beweging te maken 😂) dat is gelijk ook mooie afleiding want hij wilt alleen maar rollen en omhoog komen zitten met luier verschonen enzo… hij is 9mnd met 6 tandjes en ik denk dat ik 7&8 ook zie komen.

4 maanden geleden

3 dagen geleden ontdekt dat z’n eerste snijtandje boven doorkomt (links). Vandaag ontdekt dat zijn tweede tandje ook komt (hoektand boven rechts). Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien haha