78 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb een vermoeden dat mijn kindje nu tandjes begin te krijgen. Hij slaapt snachts slecht echt vaak tussendoor wakker maar overdag merk ik er weinig van buiten dat ie veel kwijlt en overal op wilt bijten. boven zie ik al goede verdikking en zelf een klein puntje. Herkent iemand deze klachten ook?
Daarnaast is het normaal dat je eerst boventanden krijgt?🫣🥲
4 maanden geleden
Hier wordt het ook een dracula! Komt een hoektandje door en nog geen voortanden😂 heeft al 4 ondertandjes, dus lekker in een andere volgorde allemaal haha!😂🥹 Nu ook de reden gevonden van het meer huilerigere en onrustiger slapen/vroeg wakker weer🥺
4 maanden geleden
Hier komt het allereerste tandje door (snijtand boven). Op het kdv was hij ruim 6 uur wakker. Thuis een kort dutje gedaan, maar eten weigerde hij. Nu aan de borst en hopen dat hij zo lekker kan slapen. 🤞🏽
4 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Hier komt het allereerste tandje door (snijtand boven). Op het kdv was hij ...
Aah sneu he🥲 hopelijk lekker slapen nu!
4 maanden geleden
Reactie op Sam1996
Wat spannend! En war sneu.. bij ons is de 5de tand onderwweg🥹🤣
Oh wauw 5e al!!
4 maanden geleden
Hier 9,5 maand en zijn nu 2 tandjes tegelijk doorgekomen (midden onder) ze had last van wat verhoging, vuur rode billetjes en wat hangerig/huilerig
4 maanden geleden
Reactie op Marjonova
Poetsen jullie de tandjes al? Zo ja hoe doen jullie dat en welke tandpasta ...
Yes sinds het eerste tandje elke avond (correctie dat is de bedoeling maar ik vergeet het weleens haha) met zo een siliconen vingertandenborsteltje en weleda kindertandpasta (100% natuurlijk en geen fluoride). Je hoeft helemaal niet veel te doen je drukt minimaal op tube zodat er een beetje uitkomt en je veegt als het ware de borstel eroverheen zodat het echt maar een heel dun laagje is (als het ware alleen gedipt je ziet het niet eens). Voor nu gaat het vooral alleen maar om dat baby went aan de sensatie en activiteit (plus het kan masserend werken voor doorkomende tandjes). Mn zoontje vind t geweldig als hij t borsteltje ziet doet hij zn mondje al open en nadat ik een btje gepoetst hebt geef ik het aan hem en doet hij verder erop kauwen en spelen (en sinds kort probeert hij ook de heen en weer beweging te maken 😂) dat is gelijk ook mooie afleiding want hij wilt alleen maar rollen en omhoog komen zitten met luier verschonen enzo… hij is 9mnd met 6 tandjes en ik denk dat ik 7&8 ook zie komen.
4 maanden geleden
3 dagen geleden ontdekt dat z’n eerste snijtandje boven doorkomt (links). Vandaag ontdekt dat zijn tweede tandje ook komt (hoektand boven rechts). Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien haha