17 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou het zelf open en eerlijk op de man afvragen en aangeven waar je mee zit. Als vriendinnen zijnde zou je dit moeten kunnen doen.

2 jaar geleden

ik heb het met een vriendin, die ik nog steeds niet heb gezien (en vrienden van mijn man, maar mannen zullen er anders is zijn 🤔). Ik heb het gelaten. Ik merk ook heel erg dat mijn gezin op nummer 1 staat en dat vriendschappen vervagen. Daar heb ik het zelf niet zo moeilijk mee eerlijk gezegd. de meeste hebben zelf geen kinderen of juist al oudere kinderen, waardoor het misschien minder matcht

2 jaar geleden

Bij ons zijn er ook nog een aantal niet geweest, waaronder mijn oma. Ik laat het maar lekker. Als ze niet willen komen ze maar lekker niet 🤷‍♀️ hoeven ze andersom dan ook niet te verwachten.

2 jaar geleden

Herken het wel.. heb een moeilijke start gehad met mijn kindje (inmiddels nu 4 maanden), wat mij ook behoorlijk heeft veranderd. Ik ben hier nog steeds van herstellende. Helaas zie je in dit soort tijden pas wie je echte vrienden/vriendinnen zijn. Ik denk maar zo liever kwijt dan rijk.. Het allerbelangrijkste is mijn gezin en een deel van mijn familie.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde.. Mijn peettante, een 'goede' vriendin en een aantal vrienden van mijn man zijn nog niet geweest. Vind het eigenlijk best wel schandalig. Maar ik wil me er niet teveel door laten beïnvloeden, ik ben alleen teleurgesteld 😉 De broers en zussen van mijn vader zijn ook allemaal niet geweest. Terwijl mijn ouders bij hun kinderen allemaal langs zijn geweest (met cadeaus) toen zij kinderen kregen. Ik ben de laatste die kinderen krijgt en nu lijken ze de traditie afgeschaft te hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Priscilla94

ik heb het met een vriendin, die ik nog steeds niet heb gezien (en vrienden ...
knap dat je het kan loslaten! dat vind ik zelf toch wel moeilijk, vooral omdat ik het niet echt begrijp ook. maar wellicht is de vriendschap dan toch minder waard van de andere kant.

2 jaar geleden

Reactie op Liekex.

Ik zou het zelf open en eerlijk op de man afvragen en aangeven waar je mee ...
eens, maar dat vind ik dan toch een beetje ongemakkelijk? ik probeer eerder te accepteren dat niet iedereen een "echte" vriendin is, zoals ik misschien dacht :). maar wellicht vraag ik het toch eens

2 jaar geleden

Hier ook hoor een aantal. Ik zit er ook wel mee, maar ik ga nu zelf ook geem contact met ze zoeken.

2 jaar geleden

Er verandert nogal wat, dus vriendschappen ook. Dat hoeft allemaal niet zo erg te zijn en hoeft niet te betekenen dat het geen echte vriendinnen zijn. Ik kan me voorstellen dat het je aan het denken zet. Wellicht durven ze niet daarover te appen over concrete data omdat ze je niet willen storen? Ik had vriendinnen die mij vooral in mn bubbel wilde laten zitten totdat ik er klaar voor was. Je kunt ook appen met de vraag of ze zin hebben om langs te komen voor kraambezoek? Wellicht valt het dus allemaal mee. Succes🙏

2 jaar geleden

Ik denk niet dat het wel of niet langs komen op kraamvisite een maatstaaf is voor een vriendschap. Mensen zijn altijd vooral met hun eigen leven bezig. Jij hebt een baby gekregen en dan is het logisch dat jij graag wilt dat iedereen hem/haar komt bewonderen. Ik weet nog toen ik nog geen kind had, ik ook een neutrale reactie had op anderen die een zwangerschap of baby aankondigden. Ik vond het oprecht leuk voor ze, maar voelde niet de drang om meteen bij ze op de stoep te staan. Al helemaal niet als ik daar 2 uur voor zou moeten reizen. Wat anderen ook al zeiden, jij kunt ze ook een uitnodiging sturen. En dan denk ik dat ze echt wel langs willen komen.

2 jaar geleden

Als je de eerste bent, dan weten ze misschien niet dat het geboortekaartje een uitnodiging is om langs te komen. Ik zou nog 1x vriendelijk maar duidelijk aangeven dat je graag zou willen dat ze langskomen en als ze niet reageren of komen het daarna laten rusten. "Hoi dames, X is inmiddels 5 maanden en we hebben al veel bezoek gehad. Ik zou hem ook graag aan jullie voorstellen! Hebben jullie zin om komend weekend langs te komen?"

2 jaar geleden

Herkenbaar verhaal. Een van mijn beste vriendinnen, degene die zelfs mijn babyshower had geregeld, is nog niet langsgekomen. Ondertussen is de kleine alweer 4 maanden. Aangezien ik het toch maar vreemd vond, heb ik haar een berichtje gestuurd. Bij haar kan er natuurlijk ook een hoop spelen, waar ik geen tijd en energie in heb gestoken (aangezien ik in mijn baby bubbel zat/zit). En ja hoor, er bleek een heleboel te zijn gebeurd. Nu komt ze volgende week langs! Zo zie je maar weer, je kunt het niet invullen voor een ander.. Als je ze graag wil zien; stuur ze gewoon een berichtje!

2 jaar geleden

Reactie op Isoldhe

Ik denk niet dat het wel of niet langs komen op kraamvisite een maatstaaf i ...
Ik vind het dus wel een goede maatstaf, als is mijn situatie anders. Iedereen zit in de kinderen om mij heen. Als een kaartje sturen, belletje of kraambezoek te veel moeite is dan ga ik echt geen moeite meer doen voor die persoon. Ik heb recent een vriendschap uitgemaakt. Het was sowieso al aan het doodbloeden en nu heb ik deze persoon een bericht gestuurd dat we blijkbaar geen moeite meer willen doen voor de vriendschap en het daar maar bij moeten laten en elkaar een goed leven te wensen.

2 jaar geleden

Herkenbaar verhaal. Een van mijn beste vriendinnen, degene die zelfs mijn ...
snap ik hoor! dat kan inderdaad ook een mogelijkheid zijn, dat er iets speelt. fijn dat het bij jou zo is opgelost :)

2 jaar geleden

Reactie op Oktomom

Ik vind het dus wel een goede maatstaf, als is mijn situatie anders. Iedere ...
vind ik eigenlijk ook wel... ik reis ook vaak naar deze paar vriendinnen naar hun toe voor een verjaardag, vrijgezellenfeest, of gewoon om samen te eten. als het dan te lastig is om een middagje uit te trekken voor een baby bezoekje (of dat zelfs voor te stellen), zegt dat voor mij wel iets over de vriendschap. als er iets speelt, vind ik dat ook wel een beetje aan de ander om aan te geven? van "hey, ik zou graag langskomen maar..." ipv dat je er naar moet vragen? maar wellicht verwacht ik dan teveel hoor. wel interessant om te lezen hoe iedereen er in staat staat

2 jaar geleden

Ik vind het ook een goede maatstaf. Goede vrienden moeten jou gewoon steunen in zo’n bijzondere tijd. Wat zijn vrienden die niets meekrijgen van jouw goede én slechte tijden? Althans, zo zie ik het. Mijn beste vriendinnen zijn inmiddels op 1 hand te tellen en dat vind ik oké. Kan me ook niet voorstellen waar ik nog de tijd vandaan moet halen om moeite te stoppen in vriendschappen die het nét niet zijn, waar ik bijv altijd achteraan moet lopen. Heb jij zoiets van ik zit er echt mee en wil die persoon écht niet kwijt, dan zou ik inderdaad het gesprek aangaan en spreken vanuit jouw gevoel 🥰