17 Reacties
3 maanden geleden
Bij 25/26 graden zou ik wel iets meer aantrekken.
Hier doe ik vaak romper lange mouwen (liefste wol, klinkt warm maar reguleert heel goed lichaamstemperatuur juist)
Dan dunne slaapzak. En ergens in de nacht een andere (dunne) er evt overheen.
Soms begint het met een warme dag met 28 graden. Maar koelt het af richting 24.
Elk kindje is anders, ene heeft het sneller koud.
Maar alleen luier en dunne slaapzak zou ik pas doen bij richting 30 graden
3 maanden geleden
Hoi hoi!!
Neeee dat maakt je absoluut geen slechte moeder! Hier het zelfde gehad… was warm dus hij sliep in alleen zijn rompertje (zonder mauwen) geen slaapzak en deken ook niet want die trapte die toch weg. En ‘s nachts voel ik en hij was helemaal koud en ik lag wel onder mijn deken en toen dacht ik Ahh hoe kan ik dan doen😵💫!
Sinds dien doe ik als jij slaapt een dekentje over hem heen leggen, maar vaak slaapt hij bij ons in bed dus dan ligt er over zijn beentjes mijn deken heen (niet helemaal want die trapt hij weg, slaapzakken of iets op zijn benen vind hij vreselijk haha) en hij slaapt heerlijk!
3 maanden geleden
Ja ik vind het echt lastig. Want ze voelt wel klam aan en wat plakkerig in haar nek. Maar ze is dus echt te koud. Ze is nu wel in slaap gevallen en heeft nu dus een korte mouw romper aan met een zomer slaapzak mouwloos van hydrofiel (meyco). Moet ik haar nu nog meer aan doen denken jullie?
3 maanden geleden
Reactie op Mara92
Ja ik vind het echt lastig. Want ze voelt wel klam aan en wat plakkerig in ...
Je kunt haar misschien nog een dun pyjama broekje aan doen ?
3 maanden geleden
Zoo lastig, ik twijfel vaak of een korte mouwen romper met dunne slaapzak, of lange mouwen romper met broekje, maar vannacht voor het eerst alleen korte mouwen romper bij 24/25 graden en ze heeft echt stuk beter geslapen dan nachten ervoor.. maar dan weet je ook weer niet of het daaraan ligt haha
3 maanden geleden
Ik heb drie kinderen en met 10 maanden verschilden ze zo van warmte met slapen. Het ene kind had het met 25graden op de kamer al te warm met alleen een luier en een korte mouwen romper aan, het andere kind had daar graag nog een mouwloze herfstslaapzak overheen.
Ik zou naar je kind kijken en het daarop kleden. Temperatuur en lijstjes zijn leuke leidraden.
(Trouwens, misschien zat er ook wel een mug op de kamer. Of was hij heeeeel diep in slaap, dan is je temp ook lager).
3 maanden geleden
Hier is het momenteel ook meestal 25-26 graden op de kamer. Wij doen haar dan een langemouwen romper aan met zomer Puckababy slaapzak. Als het nog warmer is, dan een kortemouwen romper met dezelfde slaapzak. Het raam staat wel op een kleine kier op haar kamertje, dus met kortemouwen krijgt ze het nu te fris in de nacht (ligt dan erg onrustig). Overdag heeft ze het snel warm, maar 's nachts kan ze het toch wel wat koud hebben.
3 maanden geleden
Hier nu een paar nachten zonder slaapzak geprobeerd en hij slaapt veel beter. Eerder was het dus vaak met deze temperatuur (25-26 graden) een korte mouwen romper en een hydrofiele mouwloze slaapzak. Nu een luchtige lange mouwen romper en een dun broekje (die eigenlijk iets te kort is). Als hij koud wordt, leg ik een dun wollen dekentje over hem heen of leg ik hem bij ons in bed.
3 maanden geleden
De temperatuur meten van je baby kan echt misleidend zijn! Mijn dochter heeft standaard een lage temperatuur ‘s nachts. Ook als ze goed is aangekleed. Meestal rond de 36 graden. Dit is echter heel normaal! Wil je weten of ze het te warm heeft, voel dan haar nekje. Je zegt dat ze klam aanvoelde, dus dan zou ze het toch te warm gehad hebben, ondanks dat de temperatuur iets anders aangeeft. Ik heb ook ooit met de HAP hierover gebeld. Die zeiden vooral niet gaan meten. Nergens voor nodig. Kreeg zelfs een beetje op m’n kop dat ik haar temperatuur mat🫣. Met 25/26 graden zou ik een korte mouwen romper doen en een dunne slaapzak (0,5 tog) met lange mouwen. Maar ieder kindje is anders, dus voel vooral haar nekje om te kijken of het klam, koud of prettig warm aanvoelt.