Hallo allemaal, onze dochter lijkt ‘s nachts wakker te worden vanwege de kou. Ze slaapt al in een dikke pyjama en 3.0 tog slaapzak van de Hema. De kamertemperatuur is 18 graden. Ze kruipt ‘s nachts in het hoekje van haar bed en ligt dan op haar buik. Rond een uur of 2 wordt ze wakker en begint ze hard te huilen. Als je haar dan warm bij je neer legt wordt ze rustig. Een dekentje oid heeft bij haar geen zin gezien ze het hele bed door gaat. Herkent iemand dit? En tips voor warme pyjama of slaapzak? 🥶
Wat vervelend, weet je zeker dat het van de kou is? Klinkt ook alsof ze geborgenheid zoekt, past denk ik ook erg in deze sprong. Tip voor warme pyjama’s: wollen pyjama’s van bijvoorbeeld Dilling, die zijn van merinowol. Werkt temperatuur regulerend, dus houden warm als het koud is en koelen als het warm is. Nieuw zijn ze prijzig maar op Vinted wordt het ook veel aangeboden :)
18 graden zou prima moeten kunnen met een pyjama en zelfs met een 2.0 TOG slaapzak. Ik denk persoonlijk dat het idd heel goed de geborgenheid kan zijn die ze zoekt als ze bij jou gelijk weer rustig is. 😊
Net als eerdere reacties denk ik eerder dat het om geborgenheid gaat. Bij kou merk je meestal dat ze vroeg wakker worden (5/6 uur), niet midden in de nacht.
Je kan haar sochtends bij het verschonen even temperaturen om te checken. Mijn dochter heeft ook een veel dikkere slaapzak aan dan wat "nodig" zou zijn ivm de TOG.
Verder zijn wolle pyama's/romper sowieso lekker, kan geen kwaat als je twijfelt over de temperatuur