21 Reacties

2 jaar geleden

👂🏽😊

2 jaar geleden

Heb je dit al met je verloskundige besproken? Die van mij nemen namelijk zelf standaard een TENS-apparaat mee bij zowel thuis- als poliklinische bevallingen. Je betaalt dan alleen voor een schone set elektroden, ca. EUR 15,-. Ook die hoef je zelf niet te regelen, maar neemt de verloskundige mee. In de ziekenhuizen blijken ze ze tegenwoordig ook standaard te hebben. Als je een medische bevalling krijgt kun je dat misschien alvast navragen?

2 jaar geleden

Reactie op CvD91

Heb je dit al met je verloskundige besproken? Die van mij nemen namelijk ze ...
Mijn verloskundige heeft niet standaard een TENS bij zich, daarnaast doe je het grootste gedeelte van weeën opnamen toch echt thuis met partner.

2 jaar geleden

Is een tens echt pijnverlichting?

2 jaar geleden

Ik had gewoon via elletens.nl gehuurd. Het huur proces en apparaat werkte goed! Voor mij maakte het de pijn alleen maar heftiger, ik denk niet dat ik het nog eens ga gebruiken. Maar ik hoor er veel positieve verhalen over, ik lijk de uitzondering te zijn 🤪

2 jaar geleden

Helpt alleen bij rug en been weeën... als je die nie hebt heb je aan tenz niks

2 jaar geleden

Ik heb er hier eentje gehuurd. https://www.prachtigbevallen.nl/verhuur/tens Had 'm bij mijn vorige niet maar leek me wel wat. Dus helaas nog geen ervaringsdeskundige. Ben ook wel benieuwd naar ervaringsverhalen!

2 jaar geleden

Ik heb er een aangeschaft. Elle Tens 2. Heb hem denk ik wel 10 uur gebruikt. Totdat ik het bevalbad in mocht. Toen had ik 6cm ontsluiting. Echt een aanrader. En ik had gewoon weeën, niet specifiek alleen rug of beenweeën.

2 jaar geleden

Het is sowieso al fijn als je wat opties achter de hand hebt. Zeker als je wil proberen zonder pijnstilling te bevallen. Werkt het niet voor je, dan is dat ook niet zo’n ramp. Ik vond het wel fijn om wat opties te hebben. Tens, fitnessbal, bevalbad. Zo kan je zelf een beetje kijken wat werkt voor je.

2 jaar geleden

Tip van Flip: sommige zorgverzekeraars vergoeden de aanschaf of huur van de tens (deels). Mijne helaas niet maar wie weet bij een van jullie wel

2 jaar geleden

Ik krijg hem vergoed via de zorgverzekering. Misschien even je polis checken

2 jaar geleden

Ik heb de vorige bevalling bijna de gehele ontsluitingsfase de TENS gebruikt. Elle Tens 2, zelf aangeschaft. Ik had niet specifiek rugweeën of beenweeën. Mijn ervaring is dat ik de pijn minder fel en heftig ervaarde bij het gebruik. Ook gaf het een soort van gevoel van controle. Ik wilde ‘m iig niet meer afdoen. Ga ‘m nu weer gebruiken.

2 jaar geleden

Even een weetje; als je aan de ctg moet, mag je geen tens! Ik wilde er ook een huren maar moet helaas de hele bevalling aan de ctg en dan mag je dus geen tens gebruiken ☹️

2 jaar geleden

Ik ben fan! Bij zowel m’n 1e als 2e bevalling gebruikt. Van begin tot eind. En ga ik nu weer doen. Ik kreeg m vergoed via m’n zorgverzekering. Check het bij hen want ze vergoeden specifieke modellen.

2 jaar geleden

Ik heb hem gehuurd via www.prachtigbevallen.nl Ga voor de eerste keer bevallen, dus kan nog geen ervaring delen. Maar van anderen om mij heen hoor ik veel positieve verhalen.

2 jaar geleden

Reactie op Sunflower1989

Even een weetje; als je aan de ctg moet, mag je geen tens! Ik wilde er ook ...
Dit geldt voor de oudere TENS-apparaten, maar de meeste nieuwe apparaten mogen wel worden gecombineerd met een CTG! Check dit even bij het apparaat dat je voor ogen hebt en/of bij het ziekenhuis.

2 jaar geleden

Reactie op CvD91

Dit geldt voor de oudere TENS-apparaten, maar de meeste nieuwe apparaten mo ...
Oh serieus! Wat goed, want ik wil er graag een! Ik ga het nogmaals navragen, dankjewel voor de tip

2 jaar geleden

Mag je een tens apparaat vanaf de eerste wee gebruiken?

2 jaar geleden

Hier vergoed via zorgverzekering. Wel volledig aanschaf, geen huur. Misschien even informeren of je er ook recht op hebt, dan hebben hun aangesloten partners waar je een tens kan aanschaffen. Die van mij komt van geboortetens.nl

2 jaar geleden

Reactie op Sunflower1989

Even een weetje; als je aan de ctg moet, mag je geen tens! Ik wilde er ook ...
Ik had bij mijn vorige bevalling ook een ctg en heb de TENS gewoon gebruikt