10 Reacties
茅茅n maand geleden
Ik geef bv maar drinkt ze geen melk overdag?
Als mijn dochter van nog net geen 1 al die tijden zou komen in de nChr zou ze alsnog bv krijgen alleen ja.. ik weet de hoeveelheid niet.
Als ze geen melk overdag krijgt, misschien dan geven. Eet en drinkt ze goed gedurende dag?
Slapen ook?
En hoe groeit ze?
茅茅n maand geleden
Nog 1 flesje groeimelk 鈥榮 avonds omdat hij het lekker vindt voor het slapen nog. Hij vraagt er niet meer om eigenlijk maar drinkt wel lekker slaperig de fles leeg.
Verder pap in de ochtend met koemelk gewoon uit een bakje met lepel.
Afbouwen was hier ook drama in het begin, vooral in de middag. Echt gillen dus weer fles gegeven uiteindelijk. Zelfde met pap, moest en zou uit de fles.
Uiteindelijk gewoon combinaties gemaakt van flesje thee en flesje melk bijvb.
Heeft geholpen. 鈥榮 nachts slaapt hij al vroeg door en dat is gewoon geluk hebben voor ons.
茅茅n maand geleden
Bij ons krijgt mijn zoontje van net 1 in de ochtend pap van 120 ml melk
Voor slaapje 1 een flesje van 70 ml melk
Voor slaapje 2 een flesje van 70 ml melk
En voor de grote avondslaap 120-150 ml (afhankelijk van hoeveel hij heeft gegeten en wel/geen yoghurt na het eten)
Omdat het slapen lange tijd moeizaam ging hebben we als routine dat hij op bed altijd een flesje melk krijgt voor het slapen. Dit werkt goed. Daarnaast drinkt hij overdag vrijwel niets, hij weigert of neemt 1 slok. Alles geprobeerd: thee, water, diksap, ranja van ons, vruchtensap met water, zelfs lauw maar een hele beker drinkt hij echt niet leeg op een dag.
Wij geven gewoonn koemelk, halfvol. Al die andere opvolgmelk na 1 jaar is gewoon marketing. Nergens voor nodig
茅茅n maand geleden
Reactie op JamieLee12
Ik geef bv maar drinkt ze geen melk overdag?
Als mijn dochter van nog net g ...
Ze drinkt en eet goed overdag. Ze krijgt enkel water en thee overdag. Ze groeit ook goed, ze is altijd een groter kindje geweest.
Slapen is echt miserabel. Ze wordt echt elke 2-3u wakker.
茅茅n maand geleden
Wij zitten op:
11:00 180/200
15:30 150 (gaat niet altijd op)
19:30 180/200
Nacht 150
Dus enigszins hetzelfde.. Ik geloof dat dit gewoon haar ritme is. Ze had eerst in de ochtend nog een flesje maar die is ze vanzelf gaan weigeren..
Is het nie de gewenning van een flesje in de nacht? Stukje veiligheid?
茅茅n maand geleden
Dochtertje van bijna 1 krijgt in de ochtend borstvoeding, voor het slapen borstvoeding en nog 1 flesje kunstvoeding voordat wij gaan slapen (ergens tussen 22:00-23:00). Die laatste gaan we wat sneller afbouwen maar ze slaapt sinds een paar dagen pas weer door. Ben bang als we die er te snel afhalen dat de nacht ook weer drama wordt. Dus die houden we er nog even in.
Het is waarschijnlijk goed om de flesjes wel af te bouwen, zeker als er nog veel zijn na de 1e verjaardag. Maar dit kan heus wel geleidelijk. Helaas moesten wij ook snachts echt even doorbikkelen (heen, sussen, soms bij ons in bed nemen om rustig te krijgen etc.) maar gelukkig nu dus van een extra nachtvoeding af en betere slaper daardoor.
茅茅n maand geleden
Door je verhaal ging ik ineens twijfelen of dat dan niet hier ook het geval kon zijn. Maar er zijn allerlei vervelende andere symptomen. Heb je het al gegoogled? Drinkt ze alleen veel melk of heeft ze meer klachten? (Ik ken meer kindjes die veel melk bleven drinken s nachts tot 1,5. Daarna ineens overdag veel eten en waren de nachten goed. Dat kan dus ook gewoon)