8 Reacties
22 dagen geleden
Wij hebben er 1 van vidaxl. Sindsdien slaapt me zoontje door. Je kan hem evt tegen je eigen bed zetten.
https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-kinderbedframe-massief-grenenhout-grijs-70x140-cm/8719883785646.html
22 dagen geleden
Wij hebben een 1 persoons tipi vloerbed gemaakt (lang leve een handige opa), met het voorbeeld van vida xl zoals Chrissiejj hier stuurt, maar dan met houten valbeveiliging er omheen zoals deze link: https://www.bol.com/nl/p/kinderbed-sisimiut-met-uitvalbeveiliging-70x140-cm-hout/9300000011711377?referrer=socialshare_pdp_androidapp
We hebben hem rond de 6 maanden op het matras alleen leren slapen en rond de 8 maanden zijn we naar het grondbed overgegaan, echt heel fijn vinden wij het! En als hij een slechte nacht heeft kunnen wij er prima bij gaan liggen.
22 dagen geleden
Wij slapen al een halfjaar samen in een vloerbed van 120x200. Echt ideaal. We hebben deze bij Ehrenkind gekocht, alles incl beddengoed en familiematras is luchtdoorlatend. Sinds een maand kan mijn zoontje er makkelijk in en uit. Er zit behalve op 1 plekje een houten omranding omheen. Wij slapen er heerlijk in en zodra hij geen nachtvoedingen meer wilt, gaat hij hier alleen in slapen. Voor dit bedje kun je ook pootjes kopen voor als ze ouder zijn en zelfs ook lades voor eronder. We zijn er heel blij mee en het is erg stevig en duurzaam. Bij ons zou tegen ons eigen bed aan niet werken ivm boxspring op pootjes. Het fijne vind ik juist dat hij nu zelf in zn kamertje kan spelen zodra hij wakker is. Alles op zijn hoogte hebben we ook aangepast en veilig gemaakt daar.
22 dagen geleden
Wij hebben het IKEA Kura bed, alleen dan anders gemonteerd dan dat de bedoeling is. Als je googelt op IKEA Kura hack kom je verschillende voorbeelden tegen. Wij hebben t gemonteerd zoals op de foto, alleen dan de opening tegen de muur aan en geen dakje gemaakt.
Hij is over gegaan naar dit bedje voordat hij zelfstandig tot zit kon komen en dus ook nog niet eruit zou kunnen klimmen. Nu kan die dat allemaal wel, maar hij weet dat hij in z’n bedje moet blijven en hij slaapt echt perfect in z’n bed. We zijn overgegaan naar een groot bed omdat hij echt de ruimte nodig had en zichzelf telkens wakker maakte in het ledikant
20 dagen geleden
Ik slaap met mijn zoontje samen in een vloerbed van 140x200 dat wij zelf gemaakt hebben van de twijfelaar van mijn oudste zoon. Gewoon de poten er af gezaagd 🙈. Het vloerbed ligt naast de boxspring op de kamer van mijn man en mij.
Wij hebben hiervoor gekozen omdat mijn zoontje een hele moeilijke slaper was en eigenlijk alleen "deftig" slaapt als ik bij hem lig (en dan nog). Een ledikantje was dus geen optie. We hebben hem een tijdje mee in onze boxspring laten slapen maar daarin kon ik hem niet meer te slapen leggen 's avonds en zelf nog naar beneden gaan. Te veel risico dat hij er zou uit vallen.
Onze intentie is dat ik uiteindelijk meer en meer in de boxspring kan gaan slapen en de kleine uiteindelijk alleen zal doorslapen in het vloerbed, en dan nog een tijd daarna als hij er klaar voor is, in zijn eigen kamer kan gaan slapen (hopelijk oooooit 🤣)