18 Reacties
één maand geleden
Misschien kan je om 9 uur nog een broodje aanbieden of 2 cracottes met bijv pindakaas of fruidspread? Dan is de tijd tussen pap en fruit niet zo lang?
één maand geleden
Hier geef ik groentes tussendoor en zelfgemaakte smoothies is ze ook dol op.
één maand geleden
Reactie op sprongenapp23
Hier geef ik groentes tussendoor en zelfgemaakte smoothies is ze ook dol op ...
Ei en yoghurt kan ook nog
één maand geleden
Crackers, cracottes. Je hebt ook dadeltjes, lijkt op rozijntjes. Is t zelfde idee. Verder geef ik veel fruit en dat meng ik evt met of yoghurt en dan wat havermout
één maand geleden
Hier ook een zoontje met veel eetlust, ons schema ziet er ongeveer zo uit;
7:00 fles van 180 ml
7:30/8:00 1 boterham met beleg
9:00 fruit
11:30/12:00 2 boterhammen
14:00 bakje yoghurt
Na dutje/16:30 snackje (rijstwafel, maisfingers oid)
18:00 avondeten
19:15 papfles 210 ml
één maand geleden
Ik heb een hongerige peuter en een hongerige baby. Calorieën vullen voor die kleintjes, meer dan volume (luister ook eens naar kinderkoorts de podcast hierover).
Fruit kies ik vaak voor makkelijk; banaan, knijpfruit. Met name banaan vult ook wel lekker.
Broodjes smeer ik met (room)boter en dan beleg. Liefst iets relatief gezonds als groente spread maar soms bewust vette vleeswaren ofzo om even hoger in vetten te zitten. Altijd volkorenbrood voor vulling en vezels.
Tussendoor een holy granola reepje, wat rijstwafels (evt met beleg), plakje worst of een bakje kwark. Ik geef liever kwark dan yoghurt omdat ik dat zelf vullender vind. Altijd volle vette zuivel bij voorkeur, dat vult. D beter dan de magere varianten die ik zelf lekkerder vind.
Avondeten vaak een potje en dan met ons mee eten later als wij eten.
één maand geleden
Reactie op Coco88
Ik heb een hongerige peuter en een hongerige baby. Calorieën vullen voor di ...
Misschien moet ik dat hier eens proberen. Onze dame eet niet veel, maar lijkt wel 24/7 trek te hebben. Maar ze krijgt gewoon niet veel weg. Herkent iemand dat? Misschien proberen dat ze wat calorieën, vetten en vezels binnen krijgt in minder volume?
één maand geleden
Reactie op Miranda95
Misschien moet ik dat hier eens proberen. Onze dame eet niet veel, maar lij ...
Wat ik begrepen heb is dat dat echt verschil kan maken. Wij zitten bijv best vol als we een komkommer eten (volume). Voor een kind is dat echter wel volume maar geen voedingsstoffen dus vult het ze blijkbaar minder. Het kan ean helpen om te kijken hoe je dingen voedzamer kan maken of ze voedingsstoffen kan toevoegen. Dat kan echt makkelijker dan je denkt soms. Zo roer ik door de pasta een scheut olijfolie voor de vetten. Brood met vette roomboter besmeren, roer notenpasta door de kwark, of vermaal nootjes om over het eten te strooien. En wat iemand anders al zegt is ook fijn; een cracker als tussendoortje. En daar smeer je met gemak wat op om wat toe te voegen; beetje notenboter, of wat anders smeerbaars. Zo maak je dingen makkelijk nog voedzamer en blijf je weg bij veel (toegevoegde) suikers. Wil je groente als tussendoortje dan kan je t ook voedzamer voor ze maken met een dipje. Een beetje humus of wat dikke yoghurt (met kruiden) en klaar :-)
één maand geleden
Reactie op Coco88
Wat ik begrepen heb is dat dat echt verschil kan maken. Wij zitten bijv bes ...
Ga ik dat proberen! Roomboter krijgt ze sowieso op brood en banaan vindt ze heerlijk, maar dat geef ik liever niet te vaak omdat ze een moeilijke stoelgang heeft. Ze vraagt nu veel om nachtvoeding(en), wat eigenlijk niet meer zou hoeven. Dus ik hoop dat we dat hiermee kunnen verhelpen 😊.
één maand geleden
Reactie op Miranda95
Ga ik dat proberen! Roomboter krijgt ze sowieso op brood en banaan vindt ze ...
Dan kunnen bananen ivm voldoende vocht juist een goed idee zijn. Onterecht word van gedacht dat bananen verstopping veroorzaken. https://www.mlds.nl/hoe-gezond-is-jouw-buik/artikelen/10-dingen-moet-weten-vezels/#:~:text=Sommige%20mensen%20denken%20dat%20bananen,en%20sporenelementen%20en%20geen%20vet.
één maand geleden
Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik heb in ieder geval in de ochtend rond 9:00 een cracotte met smeersel aangeboden en dit leek zeker wat te doen. Verder sinds vandaag ook volle melk ipv halfvolle melk aangeboden dus we gaan zien hoe dat gaat. Ik ga me nog even verdiepen in voedzamere dingen aanbieden met smeersels en dergelijke. Heel interessant en heel fijn zo!
één maand geleden
Ik geef tussendoor (als hij honger) heeft iets van een volkoren cracotte, rijstwafel, volkoren soepstengel. Of bijv. (ontvelde) snoeptomaatjes en komkommer 😄 en rond 15.00 krijgt hij wat volle yoghurt/kwark!😄
één maand geleden
Ik geef maiswafels evt met pindakaas als tussendoor en onze dochter is ook gek op tofu. Ik snij een plak van ong een cm af die verhit ik even in de pan met olie en dan geef ik hem in blokjes zodat ze het makkelijker kan eten.
Is heerlijk vullend vanwege de eiwitten een lekker warm int buikje. Ik doe er ook wel eens nog sesamzaadjes over.
één maand geleden
Wellicht ipv pap, een boterham bij het ontbijt. Dat hielp hier enorm.
En bij het tussendoortje smiddags geef ik vaak ook nog wat fruit dus naast de cracker/maispuff/ontbijtkoek. Ze mogen tot 2 stuks fruit per dag.
Mijn zoontje is ook 1 en kreeg ook voeding voor hongerige baby's dus ik had dezelfde zoektocht.
Nu hij is gaan lopen wordt de honger weer wat minder maar hij at soms wel 4 boterhammen per dag.
Boterhammen verzadigen volgens mij ook meer vanwege het kauwen. Maar dat weet ik niet zeker hoor.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn zoon nogal groot is voor zijn leeftijd maar die van jou wellicht ook als je ook de hongerige voeding gaf