12 Reacties
2 jaar geleden
Hij lijkt ook wat omhoog te liggen? Dat hij toch even kan leunen met z’n armpjes. Is fijner om mee te beginnen voor hem denk ik.
2 jaar geleden
Onze zoon huilt ook tranen met tuiten als hij op zijn buik ligt; wij trainen zijn nekje daarom (ook) op andere manieren. Dit filmpje heeft enorm geholpen: https://youtu.be/Sy5N9Z5Q6PM?si=O0CugqS8Dp9ezJx_
Succes!
2 jaar geleden
We zijn met onze oudste zoon naar de kinderfysio geweest. Truc is om je kindje een voorwerp te laten volgen naar één kant en dan naar boven/voren te laten kijken zodat de ‘rol beweging’ er in komt. Een kind zo op de buik zetten schijnt nogal een een impact te zijn.
Daarnaast moeten de ellebogen voorbij de schouders staan om stabiliteit te geven. Je kunt als ouders de ellebogen fixeren door van onderen vast te houden (zie foto) of je kindje hier een beetje mee helpen als je hem laat rollen. Het kussen zorgt dat dit automatisch gaat, misschien dat ie het daarom fijner vindt?

2 jaar geleden
Niet teveel druk op leggen als ze het niet willen. Hier mijn 3e kindje en heb nooit aan tummy time gedaan omdat ze het niet wilden, allemaal goed gekomen met het nekje .
2 jaar geleden
Op onze buik vind hij tummy time geweldig. Mort van cb toch ook stimuleren op het aankleed kussen. Dus dat doen we nu, maar dan niet te lang. 3x hoofdje omhoog en ik pak hem weer op. Komt vanzelf wel 🙈