12 Reacties

2 jaar geleden

Mag ik vragen welk tummy time kussen je gebruikt?

2 jaar geleden

Hij lijkt ook wat omhoog te liggen? Dat hij toch even kan leunen met z’n armpjes. Is fijner om mee te beginnen voor hem denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op sharonmolhoek

Mag ik vragen welk tummy time kussen je gebruikt?
Van mamaloes

2 jaar geleden

Reactie op kimmetje03

Hij lijkt ook wat omhoog te liggen? Dat hij toch even kan leunen met z’n ar ...
Ja andefs gaat hij huilen als hij hier niet op ligt

2 jaar geleden

Mijn zoontje huilt alleen maar wanneer hij op zijn buik ligt.. Zowel op een tummytime kussen (hertje vtech) of gewoon in de box. Iemand hier misschien nog andere tips voor? Maakt het zo lastig om te oefenen😔

2 jaar geleden

Onze zoon huilt ook tranen met tuiten als hij op zijn buik ligt; wij trainen zijn nekje daarom (ook) op andere manieren. Dit filmpje heeft enorm geholpen: https://youtu.be/Sy5N9Z5Q6PM?si=O0CugqS8Dp9ezJx_ Succes!

2 jaar geleden

We zijn met onze oudste zoon naar de kinderfysio geweest. Truc is om je kindje een voorwerp te laten volgen naar één kant en dan naar boven/voren te laten kijken zodat de ‘rol beweging’ er in komt. Een kind zo op de buik zetten schijnt nogal een een impact te zijn. Daarnaast moeten de ellebogen voorbij de schouders staan om stabiliteit te geven. Je kunt als ouders de ellebogen fixeren door van onderen vast te houden (zie foto) of je kindje hier een beetje mee helpen als je hem laat rollen. Het kussen zorgt dat dit automatisch gaat, misschien dat ie het daarom fijner vindt?

2 jaar geleden

Mijn ervaring is om er niet teveel druk op te willen leggen. Tot eind vorige week weigerde mijn zoontje ook (8 weken). Krijsen, gillen, noem het maar op. En sinds een aantal dagen doet hij het ineens en zonder gezeur! Dus het komt vanzelf, wanneer je kindje er klaar voor is.

2 jaar geleden

Reactie op xxjpk123

Mijn ervaring is om er niet teveel druk op te willen leggen. Tot eind vorig ...
Is best lastig om dat niet te doen mijn zoontje is al 10,5 week

2 jaar geleden

Niet teveel druk op leggen als ze het niet willen. Hier mijn 3e kindje en heb nooit aan tummy time gedaan omdat ze het niet wilden, allemaal goed gekomen met het nekje .

2 jaar geleden

Reactie op Bijtje98

Mijn zoontje huilt alleen maar wanneer hij op zijn buik ligt.. Zowel op een ...
Wij deden onze zoontje vaak op onze borst op zijn buik aan het begin hij vond het ook niet leuk als die ergens anders op zijn buik lag

2 jaar geleden

Op onze buik vind hij tummy time geweldig. Mort van cb toch ook stimuleren op het aankleed kussen. Dus dat doen we nu, maar dan niet te lang. 3x hoofdje omhoog en ik pak hem weer op. Komt vanzelf wel 🙈