18 Reacties
24 dagen geleden
Wij hebben nooit onze dochter meegenomen. Ze sliep bij anderen dan ook niet zo goed (alleen bij opa en oma). Of we regelde oppas of 1 van ons bleef thuis en dan ging de andere naar de verjaardag. Dat is nu ook het geval, nu de 2e erbij is gekomen. Het is niet altijd gezellig, maar alles voor een goede nachtrust van de kids. Uiteraard moet iedereen dit zelf weten. Lijkt me heel fijn dat je kind makkelijk mee kan naar anderen.
24 dagen geleden
Heel herkenbaar, wij hebben daarom afgelopen weekeind toch eens geprobeerd de kleine bij vrienden te laten slapen terwijl wij met hen aten en spelletjes deden. We hadden ons ingesteld op een hele moeilijke nacht en dat dit totaal mis zou gaan, maar het omgekeerde bleek waar! Ging echt super goed! We hebben hem om 22:15 uit bed gehaald en in de maxi Cosi gestopt. Hij brulde het uit bij het wakker maken maar daarna ging het eigenlijk allemaal goed. Tijdens de autorit viel hij weer een beetje in slaap en hij heeft even kort gehuild bij het in bedje leggen thuis. Met een paar minuten was het voorbij. Hij werd de volgende morgen (wintertijd!) om 7:00 wakker.
Mijn tips:
- gebruik zo’n auto-slaapzak
- neem de maxi Cosi mee naar binnen, dan is die lekker warm
- gebruik white noise in de logeerkamer, auto en slaapkamer
- leen een campingbedje van de mensen waar je op bezoek gaat (scheelt je opruimen, dan kun je tempo maken)
- neem knuffel/tut/speen mee
- ga niet te laat weg want dan zitten ze nog in diepe slaap en is het makkelijker op opnieuw in slaap te vallen denk ik
Ik was van te voren zo gespannen dat het mis zou gaan maar echt super blij dat we het geprobeerd hebben omdat we nu weten dat het wel kan! En als het mislukt was, dan was ik nog steeds blij geweest want dan had ik dat ook geweten. Dus ik zou het zeker proberen, dan weet je het maar.
24 dagen geleden
Wij hebben het hier al heel vaak gedaan. Wij nemen een reisbedje mee en leggen hem te slapen bij vrienden of familie tijdens feestjes of gezellige avonden😊. Als we naar huis gaan halen we hem uit het bedje en zetten we hem slapend in de autostoel. (moet je wel even zien of dit lukt met je slaapzak om hem vast te klikken) Soms wordt hij heel eventjes wakker maar meestal amper. Thuis leggen we hem dan meteen terug in zijn bedje. We letten wel op het volgende. - helemaal ingepakt zijn, 1 iemand neemt de baby andere vouwt snel het babybedje op. - we wikkelen een dekentje over hem en maken alles goed donker. - zorg dat de autoradio stil staat en je de binnenlichtjes afzet. - stil zijn is bij ons de winner. Hij slaapt steeds thuis meteen door zoals andere nachten. Ik zou het zeker proberen. Bij ons lukt dit heel goed.
24 dagen geleden
Ik wil je niet ontmoedigen maar wel een andere kant laten zien dan de vorige reacties 😬 wij hebben ons erbij neergelegd dat onze avondjes uit alleen kunnen doorgaan als we oppas hebben. Of één van ons blijft thuis. Gelukkig zijn we beide best wel huismussen en verandert dat niet superveel voor ons 😅
We hebben het een aantal keer geprobeerd, maar ons zoontje gaat al nauwelijks slapen als we ergens anders zijn. Als hij wel zou slapen (wat eigenlijk meestal niet lukt), wordt hij vaak wakker en kunnen we dus net zo goed niet bij die vrienden/familie gaan zitten 😅 hem van het campingbed in de auto doen, het rijden en ook het in bed leggen als we thuis zijn, lukt bij ons allemaal niet slapend. Ons zoontje wordt altijd wakker, hoe stil of voorzichtig we ook zijn.
24 dagen geleden
Reactie op Toooh
Ik wil je niet ontmoedigen maar wel een andere kant laten zien dan de vorig ...
Zelfde hier! Ik kan m’n baby ‘s nachts niet eens verplaatsen naar onze slaapkamer omdat het daar niet pikdonker is en andere omgeving, dan is ze gelijk klaarwakker voor 2uur😂 laat staan in auto vervoeren
24 dagen geleden
Wij doet het niet iedere week, maar wel regelmatig. Al vanaf geboorte gedaan, dus denk ook gewend en ligt natuurlijk aan je kindje. Maar ik zou het zeker proberen! Ze kunnen soms meer hebben dan dat je denkt en merk bij ons de volgende dag niks ervan. Bij ons is ze klaar wakker als we gaan, maar thuis starten we het avondritueel nog een x op en geven we een flesje en dan gaat ze weer slapen. Idd zo slaapzakje van lodger die in de auto kan, handig opvouw bedje. Ook exact hetzelfde doen als thuis is bij ons key. Zoals het bedritueel en ook als ze bij ons in de nacht wakker wordt praten wij niet en maken we weinig oogcontact om der rustig te houden, dit doen we ook als we der ergens uit bed halen. Lekker proberen! En als het niet lukt heb je t igg gedaan.
24 dagen geleden
Wij hebben haar vanaf baby af aan aanrijd meegenomen. Kon altijd slapen in een maxi-cosi nu ze ouder is (1jr) gaat dat natuurlijk niet meer. Ik probeer er als we plannen hebben ze in de middag nog een extra dutje te laten doen. Vaak als we ergens zijn krijgt ze energie van alle aandacht. En ja soms kunnen we niet mega lang blijven als ze moe wordt of het echt zat is ja dan moeten we naar huis. Bij opa’s en oma’s staan evt ook bedjes omdat zij regelmatig oppassen.
Bij avonden waarbij we even samen willen gaan of weten dat we lang weg blijven regelen we wel oppas.
21 dagen geleden
Reactie op Toooh
Ik wil je niet ontmoedigen maar wel een andere kant laten zien dan de vorig ...
Bij ons net zo... moeilijke slaper! Wij gaan dus ook eigenlijk nooit weg, of een van ons blijft thuis.
Voor het Kerstfeest met mijn familie heb ik bv. voorgesteld om het dit jaar bij ons thuis te hosten zodat ik de kleine hier thuis in bed kan leggen en zelf nog even naar beneden kan gaan en genieten van het gezelschap. Anders moeten we tegen 19u thuis zijn (en liefst zelfs vroeger, want om dat uur kunnen we geen half uur meer rijden zonder dat hij in slaap valt en dan is hij weer klaarwakker als we thuiskomen).
En inderdaad, de wereld is klein 😅
21 dagen geleden
Reactie op Luckyme89
Bij ons net zo... moeilijke slaper! Wij gaan dus ook eigenlijk nooit weg, o ...
Zoiets zat ik ook te overwegen mbt kerst ja! De andere optie is om te logeren bij mijn ouders thuis. Ik denk dat hij de nacht op zich wel doorslaapt als wij er naast liggen te slapen, de avond is dan even afwachten haha.
21 dagen geleden
Ja hier doen we dat dus eigenlijk niet samen als stel, dus wel een van ons voor etentjes met vrienden oid en dat de ander thuisblijft. We kiezen voor de nachtrust van de kinderen en ons zelf. We vragen enkel oppas in de avond voor bruiloften of noodgevallen (bevalling van de tweede, SEH bezoek). Als de kinderen wat ouder zijn dan zullen we wel overwegen een betaalde oppas te zoeken om samen weg te kunnen voor uit eten oid. Gelukkig viert eigenlijk niemand in onze ongeving avond verjaardagen bedenk ik me naar aanleiding van deze vraag dus dat is nooit een issue eigenlijk!
21 dagen geleden
Af en toe toch uit je comfort zone gaan en het proberen! Wij zagen er laatst tegenop om de kleine mee te nemen op de vrijdag en zaterdag avond. Beide avonden gingen we uiteten met vrienden, maar het is ontzettend goed gegaan! De kleine heeft het tot half 10 volgehouden en daarna zijn we naar huis gegaan. Daarnaast nemen we hem gewoon mee in de avond en nemen we de wandelwagen of het campingbedje mee. En af en toe ook een oppas. Want wat is het heerlijk om ook even op elkaar of de omgeving gefocust te zijn ipv de kleine. Een mooie mix vinden wat werkt voor jullie. Maar het is zonde als het je tegen houdt om met mensen af te spreken!
19 dagen geleden
Reactie op yousofine
Hoe is het gegaan??
Perfect. Niks te klagen. We hebben haar om half 8 naar bed gebracht, standaard avond routine gedaan. Ze heeft in haar campingbedje geslapen. Om half 12 hebben we haar eruit gehaald en met slaapzak en al in de auto gezet, thuis meteen in bed gelegd en ze was wel even wakker maar we hoefde haar niet eruit te halen. Hebben haar vanmorgen uit laten slapen tot 9:00 en ze is gewoon weer zo vrolijk als altijd! Dus dat is goed !