2 Reacties
2 maanden geleden
Hi Aimssx, niet persee tips kwa land maar wat ik heel fijn heb gevonden is het volgende:
-autovakantie niet meer dan 6 uur op een dag reizen en een overnachting boeken als je er na 6 uur nog niet bent
-wij hebben zelfs twee daagjes op een accomodatie gezeten alvorens we weer doorreden naar onze uiteindelijke accomodatie
- een accomodatie boeken met een aparte slaapkamer zodat als je baby slaapt jullie nog kunnen chillen
-liefst accomodatie met zwembad aan het huisje vast zodat je lekker kan zwemmen / zonnen als de baby slaapt
-eigen kook gelegenheid zodat je niet altijd uit eten hoeft is met een baby namelijk echt niet te doen
2 maanden geleden
Alles werkt, als je je er maar op instelt. Wat bij ons goed werkt is zorgen dat we een bestemming en accommodatie kiezen die zowel voor ons fijn is als voor de kinderen. dat komt voor ons neer op:
- er moet een zwembad zijn, hoeft niet giga, water is genoeg
- er moet een (pool) bar en of restaurant zijn waar zowel een snack als evt wat avondeten te halen is voor als we geen zin hebben op pad te gaan. Ik weiger te koken op vakantie dus dan is dit wel zo fijn.
- kamers ruim en van gemakken voorzien.
- liefst kleinschalig want dan kan ik eten in t restaurant terwijl de kinderen slapen (met babyfoon aan)
Ook let ik op wat er te doen is, dat moet aansluiten bij wat wij leuk vinden. Dat betekent wat te wandelen, wat cultureels en dan vermaken we ons wel. Kinderen moeten hierin gewoon mee, we maken het leuk voor ze. Wandelen in de bergen = kabouters zoeken enz. Helemaal leuk als je er wat van maakt.
Qua reizen; de een reist prima 1200km op een dag, de ander niet. Wij doen vaak heen met overnachting over de helft, terug in 1x want dan wil ik m’n eigen bed.
Landen die ik leuk vind en die aan te rijden zijn zijn Zwitserland, noord-Italië en Oostenrijk.