21 Reacties

2 weken geleden

Ik heb dit ook met mijn zoontje (ook 2 jaar en 3 maanden), ook altijd goed geslapen 12-13 uur per nacht maar gisteravond leek hij erg angstig. Hij kan zelf zijn deur niet open maken omdat we de handels anders hebben gezet (maakt anders s'ochtends open en in de hal staan toch wel spullen die niet altijd even goed gebabyproofd zijn😅) Maar blijft ons wel roepen en huilen en zodra ik weer open maak klampt hij aan mij vast. Nu is dit wel de periode dat ze in monsters enzo gaan geloven en fantasie en werkelijkheid door elkaar heen gaan. Het zou daar aan kunnen liggen, maar ik weet het ook niet zeker natuurlijk. Soms helpt het om boekjes te lezen, het boek: jij bent het monster, vindt mijn zoontje wel erg leuk en als we die lezen is er minder aan de hand.

2 weken geleden

Komt het misschien door het vuurwerk? Onze dochter heeft er ook opeens last van. Heb haar bedje nu aan de andere kant van de kamer gezet, nu kan ze zelf bij de lampenknop. Alleen dat idee al, vindt ze fijn en lijkt voor nu de oplossing. Ze zit verder niet aan de knop, alleen als ze wakker wordt ‘s ochtends.

2 weken geleden

Hier zelfde leeftijd en zelfde uitdaging. Slapen gaat eigenlijk al weken slechter maar konden haar wel wegleggen altijd. Nu dus grooote paniek en toch bezig tot 21:00..

2 weken geleden

Hier ook hetzelfde. Meisje van 2 jaar en 3 maand en niet willen slapen. Weet niet of het angst is, maar ze wilt gewoon niet slapen. Aantal weken terug was dit ook al het geval, maar sliep ze eerder als nu. Middag slaapje heeft ze nog wel nodig, dus die haal ik er ook zomaar niet af. Ik denk slaap regressie... we gaan het zien. Lastig is het wel.

2 weken geleden

Wij blijven erbij zitten op het bankje tot ze slaapt, duurt soms wel erg lang maar zo gaat het zonder paniek

2 weken geleden

Yes hier precies hetzelfde, speelt nu ongeveer 3 weken. Voorheen perfecte slaper, maar nu moeten we er echt bij blijven tot hij slaapt. Flinke paniek als het ook maar lijkt alsof we weggaan. Ik denk een slaapregressie, we gaan het zien hoe lang het duurt.

2 weken geleden

Hier nog één met exact hetzelfde als hierboven beschreven. Supergoede slaper, nooit last gehad met regressies, maar volgens mij zit ze er nu toch echt middenin 🤯. Wat onzettend fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn!!

2 weken geleden

Reactie op IlseKroon

Hier nog één met exact hetzelfde als hierboven beschreven. Supergoede slape ...
Ja hé heel fijn terug te lezen dat we niet de enige zijn.☺️

2 weken geleden

Oh wauw zoveel herkenning! Ik dacht dat we iets verkeerd deden. Het slapen is hier nu ook al 3 weken zo heftig 🫠 bedtijd duurt zomaar 2 uur en zoveel paniek.. we moeten er nu ook bij blijven tot hij slaapt en zijn dat helemaal niet gewend. Hij geeft ook aan wel moe te zijn maar niet te willen slapen en zijn nu na 3 weken drama maar gaan experimenteren met het weglaten van het middagslaapje.. Volgens mij heeft hij die nog behoorlijk nodig, maar ook die is een strijd. Vanavond sliep hij voor het eerst in 3 weken binnen 10 minuten. Maar de hele middag was pittig want veel te moe. Ik weet het ooook niet hoor!

2 weken geleden

Ja heel normaal hoor rond deze leeftijd ontwikkelen ze een levendige fantasie dat in combinatie met alle prikkelsverwerking kan zorgen dat ze ineens heel bang zijn in het donker (in vormen enge dingen zien) en ook weer verlatingsangst. Ook nachtmerries spelen nu (meer) een rol. Als het mogelijk en niet gevaarlijk is zou ik dan de deur gwn open laten, ik kan me heel goed herinneren dat ik dat vroeger als kind ook wilde en toen was ik al ouder 😂 Ons zoontje slaapt ook in een vloerbed maar wij hebben tijdens het slapen alle deuren open zodat hij snachts naar ons toe kan komen als hij dat wilt. Je zou eventueel even goed in haar kamer kunnen rondkijken wat savonds miss enge schaduwen geeft dan sluit je dat iig uit of een nachtlampje als je dat niet al had.

2 weken geleden

Update. Haar kamer is vandaag helemaal opgeruimd. Alle overbodige knuffels etc weg. Geen spullen meer op haar kast, en de babyfoon verplaatst. Ook een lampje op de grond achter haar bed. Mevrouw is na 5 minuten lichtjes huilen in slaap gevallen. Dit is een hele overwinning na een week helemaal niet durven te slapen op haar kamer.

2 weken geleden

Alleen haar poppen bedje. Want de baby moet ook slapen…

vorige week

Ooo woow wij begrepen er al niks van wat er met onze dochter aan de hand was. Heel veel herkenning lees ik hier. Inslapen is zo moeilijk voor onze dochter. Naar bed gaan gaat prima maar als ze dan moet gaan liggen wordt ze helemaal hysterisch. Dan moeten we er bij blijven zitten. En als ze snachts wakker wordt en ze merkt dat ze alleen is begint alles dus weer overnieuw.. Ze wil dan niet meer in haar bedje slapen en ze wil tussen ons in. Ik dacht dat het te maken had met het feit dat ze een nieuwe bed heeft en we haar kamer een beetje hebben veranderd.. Maar misschien is het ook gewoon de leeftijd en de sociaal emotionele ontwikkeling. Want ik merk wel dat ze zich echt ontwikkelt. Ze speelt anders, ze lacht om andere dingen, ze beweegt 'ouder'.. Fijn om wat herkenning te lezen. Maar ik weet nu niet echt wat ik er aan zou kunnen doen hahah.

vorige week

Dat moment dat je kind van 2 jr en 3 mnd altijd goed geslapen heeft tot nu.. en denkt wat is dit joh!! Even hier kijken en gelukkig hebben meer er last van 🤭🤭 Eerste 2 jaar nooit bij ons in bed willen slapen en nu is het iedere nacht raak en nog paar x huilend wakker..

5 dagen geleden

Herkenbaar! Onze dochter va 2 jaar en 3 maanden heeft dit precies. Begon een beetje rond oud en nieuw. Daarna kreeg ze de waterpokken en nu is het nog steeds drama. Het ging een week ‘goed’ als in we bleven bij haar op de kamer totdat ze sliep, paar dagen later gingen we op de overloop ‘de was opvouwen’ totdat zij sliep, maar nu is het weer drama. We hebben een campingbedje op onze kamer gezet en daar valt ze gelijk in slaap! Ze heeft altijd suuuper goed geslapen. Met het campingbedje gaat het heel goed en volgende week kijken we wel weer of we haar weg kunnen leggen in haar eigen kamer.

5 dagen geleden

Reactie op Lourence

Dat moment dat je kind van 2 jr en 3 mnd altijd goed geslapen heeft tot nu ...
Ja hier ook, altijd in eigen bed en nooit bij ons. En nu opeens ook snachts wakker, moeilijk inslapen.En al best een tijd ook. Wel fijn dat meer dit hebben. Middagdutje is al verkort dus denk echt een 'fase'

3 dagen geleden

Hier ook 2 jaar en 3 maanden.. krijssen al bij het woord slapen laat staan het echte naar bed gaan, vast ritueel houden wij aan maar alsnog ook 2 uur bezig of eindigd bij mij in bed... Hoe gaat met de rest? Tips? Of is erbij blijvem het enige wat lijkt te werken ?

3 dagen geleden

Hier wordt het langzaam iets beter. Met name in de avond. Het duurt steeds wel best lamg voor ze slaapt maar hoef er niet meer bij te blijven. Nacht is nog steeds wel 2 keer wakker en roepen om MELK en bij ons willen.

3 dagen geleden

Reactie op Riso

Hier wordt het langzaam iets beter. Met name in de avond. Het duurt steeds ...
Hier gaat het ook beter! Na ruim een week hebben we besloten haar toch eens te laten huilen. Dit heeft een positieve invloed gehad, en ze huilt nu nog maar 1 minuut en valt dan lekker in slaap

3 dagen geleden

Reactie op Riannees

Hier ook 2 jaar en 3 maanden.. krijssen al bij het woord slapen laat staan ...
Wij hebben haar uiteindelijk laten huilen. Hoe verschrikkelijk dit ook voelde. Ze viel zelfs in slaap voor haar deur, maar uiteindelijk gaat het nu super goed. Ze huilt maar maar een minuut en dan is het goed. Eindelijk weer doorslapen ook!