35 Reacties

één maand geleden

Reactie op WifeyDP_

Ons zoontje kijkt gewoon niet meer na de fles om of drinkt twee slokken en ...
Dat is toch ook helemaal prima! 😊 TS geeft aan ‘straks is het natuurlijk de bedoeling dat ze geen kunstvoeding meer krijgt’ maar dat is dus niet zo, misschien heeft iemand haar dit verteld en als ik moeder hoor genieten ze beide van deze momentjes nog dus waarom stoppen als ze toch een flesje wil. Ik bedoel hiermee dat ze gewoon kan kijken wat haar kind nodig heeft en aan toe is. Sommige zijn binnen het jaar klaar met de fles of borst en de andere pas na hun 2e jaar.

één maand geleden

Reactie op Annolien

Dat is toch ook helemaal prima! 😊 TS geeft aan ‘straks is het natuurlijk d ...
Het CB was daar bij ons wel vrij stellig over: ‘ Als de pot straks leeg is, hoef je geen nieuwe meer te kopen.’ Ehm, dat bepalen we zelf wel. ;) Hier geeft hij zelf ook aan dat de interesse in kv er niet meer is, maar als hij het nog wel eens wil / nodig heeft is het prima lijkt me.

één maand geleden

Mijn zoontje is nu net 1, en drinkt nog 2 flesjes per dag. Bij het wakker worden en voor het naar bed gaan. Maar in plaats van kv zit er gewone halfvolle melk in. Ik wilde geen kv weggooien dus heb het eerst een week gemengd, steeds minder totdat het alleen melk was. Gaar prima! Heeft zijn momentje en flesje zo nog. 2x150ml Je vraag qua voeding. Om je een beeld te geven hier ons schema. Ik heb wel een grote jongen met 82cm en 12kg 0730 melk en 1 boterham 1030 1 stuk fruit en water 12302 boterhammen en water 1530 cracker of maispuff en wat fruit 1715 warm eten 200-250gr 1830 melk

één maand geleden

In de middag krijgt hij eigenlijk alleen af en toe een tussendoortje, al vraagt hij er niet om. Het is lunch rond half 12/ 12 uur en daarna avondeten tussendoortje half 6 en 6 uur 😊

één maand geleden

Maar als je denkt dat ze wel se behoefte aan iets heeft in de middag, zou je misschien eerst eens de middagfles kunnen vervangen voor een schaaltje yoghurt?

één maand geleden

Dochter is 3 weken terug 1 geworden en dronk nog 3 flessen kunstvoeding. Sinds een week drinkt ze alleen nog 1 slaapfles kunstvoeding. In de ochtend krijgt ze nog wel een fles maar dit is nu halfvolle melk. Een uur later krijgt ze bijv. ei met fruit. Na haar dutje krijgt ze bijv. soep of een boterham. Tussendoor drinkt ze trouwens de hele dag water. Als avondeten krijgt ze vis en groente of kip met groente. Dit wordt altijd afgewisseld en lekker varieren. Daarna krijgt ze dus met slapen wél nog 1 fles met kunstvoeding. Volg je me nog? 😛 ik moet eerlijk bekennen dat ik ook mijn twijfels had. Maar ze heeft er helemaal geen moeite mee en is een goede eter. Komt goed!

één maand geleden

Reactie op Girliemom

Dochter is 3 weken terug 1 geworden en dronk nog 3 flessen kunstvoeding. S ...
Ons zoontje drinkt niets geen water. Vind het daarom best lastig om van de fles af te komen

één maand geleden

Hier nog een zoontje van 3,5 jaar. Die krijgt iedere avond nog een bekertje melk Tot 1,5j heeft hij nog 2 a 3 flessen per dag gedronken. Die van de middag uit eindelijk helemaal laten vallen en 's ochtends steeds kleiner. Fles s avonds wel kleiner gemaakt en sinds nog geen jaar in een bekertje gedaan. Hij heeft dit in zijn routine echt nodig. Onze dochter van bijna 1 zit ook nog op 3 flesjes, die van de ochtend wordt steeds minder want ontbijten doet ze anders erg slecht. Dat afbouwen komt echt vanzelf!

één maand geleden

Voor degene die halfvolle melk geven ipv kv. Geef je dit dan lauw of koud? En doe je dit in de fles van de kv of in een rietjes beker bijv? Onze dochter van net 1 krijgt nog ‘s ochtends en ‘s avonds kv

één maand geleden

Reactie op Daphne1314

Voor degene die halfvolle melk geven ipv kv. Geef je dit dan lauw of koud? ...
S'ochtends koud uit een rietjes beker en savonds opgewarmed in de fles

één maand geleden

Reactie op Daphne1314

Voor degene die halfvolle melk geven ipv kv. Geef je dit dan lauw of koud? ...
Ik warm het op en geef het in een flesje.. ze krijgt water in een rietjesbeker..

één maand geleden

Bij ons is het meteen gelukt om over te gaan op gewone melk. ‘s morgens koud, ‘s avonds warm. Ik gebruikte halfvolle melk maar vandaag op het cb gehoord volle melk te moeten gebruiken

één maand geleden

Reactie op daniek19933

Bij ons is het meteen gelukt om over te gaan op gewone melk. ‘s morgens kou ...
Meningen zijn daar heel erg over verdeeld. Cb zei vandaag ook tegen ons dat er geen duidelijkheid over is. Het enige wat er is, is een onderzoek waaruit blijkt dat volle melk goed is voor kindjes die veel verkouden zijn/de longetjes vol hebben zitten. Een arts uit Hengelo heeft daar onderzoek naar gedaan. Maar wat over het algemeen nu beter is weet eigenlijk niemand. Zolang ze gewoon goed in de groeicurve blijven zitten is het belangrijkste. Gewoon geven wat volgens jou het beste is, je kunt niet echt het verkeerde kiezen 😊

één maand geleden

Reactie op Jool88

Meningen zijn daar heel erg over verdeeld. Cb zei vandaag ook tegen ons dat ...
De kinderarts gaf trouwens precies hetzelfde aan toen ik daar de laatste keer was, zoontje was toen net erg verkouden. Ze gaf aan dat ik ook prima op halfvolle melk over kan als hij weer beter is

één maand geleden

Mede omdat de WHO ook borstvoeding nog aanbeveelt tot 2 jaar maar m’n eigen melk al eerder op was 😅 heb ik ook onze oudste (‘s avonds) nog melk met een fles gegeven als een soort bv/voedings moment tot ze 2 was denk ik ongeveer 🤔 daarna over gegaan op een bekertje. Ze is nu 3,5 en snachts ook zindelijk maar daarom geven we niet meer melk of überhaupt drinken na het avond eten. Soms vraagt ze er nog wel om en dan geef ik haar een bodempje warme melk. Maar je kunt dus best nog wel een tijdje dat fijne moment voor het slapen gebruiken voor een flesje en een momentje samen. Het is me helaas weer niet gelukt om bv te blijven geven dit keer rond maand 9/10 gestopt maar ik vind het ook heerlijk nu nog met de jongste om even samen zo te zitten met de fles.