16 Reacties

14 dagen geleden

Dit lijkt ook een beetje op de slaapregressie😴 Ik zou denk ik gewoon het slaapje blijven aanbieden, grote kans dat hij hem ineens wel weer gaat doen! En anders misschien tijdelijk iets eerder naar bed savonds? Doen wij dan ook, tussen 6 en half 7.😊

14 dagen geleden

Reactie op mvanierland

Dit lijkt ook een beetje op de slaapregressie😴 Ik zou denk ik gewoon het s ...
Dat kan heel goed, het is ook best vroeg om al over te gaan naar één slaapje. Ik hoopte eigenlijk dat de slaapregressie al een beetje achter de rug was, want hij werd sinds ongeveer eind september opeens steeds tussen half vijf en half zes ‘s ochtends wakker 😴 Ik ben een beetje bang dat dit weer gaat gebeuren als we hem ‘s avonds vroeger naar bed brengen. Hoe is dit bij jou?

14 dagen geleden

Reactie op esmee11

Dat kan heel goed, het is ook best vroeg om al over te gaan naar één slaapj ...
Ja dan heb je dit ook! Middagdutje of ochtenddutje weigeren.. Bij ons wordt hij niet eerder wakker bij eerder naar bed brengen, vaak juist als ik hem wakker houdt savonds dat hij eerder wakker wordt. Maaaar ieder kindje is daarin anders natuurlijk! Ik hoop dat het snel minder wordt voor je! Of misschien een powernap op einde middag proberen?🤔

14 dagen geleden

Oh dat is vervelend inderdaad! Hier heeft ie zijn middagdutje ook een tijdje geweigerd.. We hebben juist heel bewust zijn ritme in de ochtend aangehouden en hem op dezelfde tijd in bed gelegd voor zijn ochtenddutje en dan 's avonds wat eerder naar bed. Hier slaapt ie juist -sinds hij 's middags weer slaapt- in de nacht ook weer langer en beter. Het was even afzien met de vroege ochtenden en het overslaan van de middagdut, maar nu is hij -voor zolang het duurt 😜- een modelslaper.

14 dagen geleden

Reactie op Juf1993

Oh dat is vervelend inderdaad! Hier heeft ie zijn middagdutje ook een tijdj ...
Hier had hij overigens de vroege ochtenden al sinds augustus, dus dat stond los van het overslaan van zijn middagdutje. Hij miste ons denk ik gewoon haha.

14 dagen geleden

Reactie op Juf1993

Oh dat is vervelend inderdaad! Hier heeft ie zijn middagdutje ook een tijdj ...
Dat is een fijn vooruitzicht! Ik ga het eens proberen om hem vroeger in bed te leggen.

13 dagen geleden

Herkenbaar. Hier hielp het om het ochtendslaapje wat in te korten

13 dagen geleden

Bij ons werd ook elk middagdutje geweigerd en ik wilde gewoon niet geloven dat ze al klaar was voor 1 dutje… want ik weet dat dat moment gemiddeld gezien veel later komt en ons kind is gewoon heel gemiddeld 🤪 maar zij lijkt er toch voor te kiezen om dat tweede slaapje gewoon niet te doen. En nu merken we dat ze in totaal aan meer uren slaap komt met 1 dutje! Ze slaapt ‘s nachts meer uren en dat ene dutje is langer dan dat ene ochtenddutje + mislukt middagdutje. Ze is wel vroeger moe dus bedtijd is ipv 20:00 nu 19:00 of zelfs 18:30 maar dat moet dan maar. En misschien komt het tweede dutje nog wel terug?

13 dagen geleden

Oh ja en we proberen nu wel dat ene dutje een beetje te verplaatsen richting het middaguur. Dus nu zitten we rond 11:15/11:30 en dan slaapt ze tot een uurtje of 13:00

13 dagen geleden

Zeker een fase! Zo ging dat hier met 10 a 11 maanden ook zo. Nu pas met 13 maanden dat hij het slaapje van 12.00 tot 14.00 heeft. Soms een half uur langer. Was eerst ook al om 11.00 tot 13.00 en dan om 19.00 naar bed. Lange zit dus met veel gejengel... Nou gaat het echt een stuk beter! Ik heb het gewoon steeds proberen te rekken smorgens, net zo lang tot het goed ging. Natuurlijk werd de klok verzet anders had hij dit al wel eerder te pakken denk ik 🥲

13 dagen geleden

Reactie op metalharpey

Zeker een fase! Zo ging dat hier met 10 a 11 maanden ook zo. Nu pas met 13 ...
Jaa hier nu ook af en toe als ze voldoende ‘uitslaapt’ is het een dutje van 12-2, dat is echt ideaal. Als het van 11:00-13:00 is doen we vaak nog 30 min in de draagzak einde middag want dan is de dag net te lang

13 dagen geleden

Ik lees even mee

13 dagen geleden

Hier ook, zoontje van 16-10 en t is eigenlijk sinds zijn verjaardag drama met zijn slaapjes. Hij is vaak mega vroeg wakker, varieert van half 5 tot 7 uur🥴 ochtend slaapje is sinds een week zo goed als eraf, terwijl hij echt wel moe is… maar krijsen in bed tot je hem eruit haalt… middagdutje is als we geluk hebben 1,5 uur… en dan nog moe zijn… maar hij weigert gewoon door te slapen🥲. Zo jammer dat je ze niet kan vertellen dat t echt voor hun eigen bestwil is en ze zichzelf alleen maar in de weg zitten 😅 (Volgens mij zitten de hoektandjes boven ook door te komen, bovenste kiezen zijn net doorgekomen, wellicht slaapregressie?? Hij maakt qua spraak/communicatie wel sprongen, probeert steeds vaker los te staan. Dus denk ook dat t allemaal veel is voor t ventje, maar deze mama is moe ervan🥴🥲)

13 dagen geleden

Hier ook zo. Dus we hebben nu een ochtenddutje van 30-40 min. Daardoor redt ze het tot de middagdutje, die is dan vaak 1,5 uur. Werkt hier goed.

12 dagen geleden

Hoe gaat het bij jullie? Ik merk dat de nachten langer zijn met 1 dutje, maar overdag is het wel echt heel erg rekken met de wakkertijden.. dus gaat dan al om 18:00 bed in.. wel resulteert tot 06:00 opstaan. Wij kijken nu per dag, 1 of 2 dutjes

9 dagen geleden

Mijn dochter zit nog steeds in zo’n periode dat ze soms haar middagdutje niet wilt doen. Dit kan inderdaad duiden op een slaapregressie. Ik laat haar vaak nog wel in haar bedje liggen, ondanks dat ze niet slaapt. Ik denk dat het wel goed is dat ze even geen prikkels krijgt en dat ze daardoor haar rust wel pakt. Vaak zit ze te brabbelen en te lachen en soms valt ze zelfs nog na een uur in slaap. Alleen als ze huilt, haal ik haar eruit. Het is gewoon weer fase waar je doorheen moet.