23 Reacties

20 dagen geleden

Hee! Wij zijn met 4 maanden begonnen en dit is 2 maanden lang moeizaam tot niet gegaan. Alle oefenhapjes werden uitgekwijld of gingen niet eens naar binnen 😅 We hebben het wel telkens aangeboden, met steeds een paar dagen ertussen. Hij is nu sinds 1,5 week ineens om. Hij lust alles, eet alles op, moppert als het op is. Ik snap dat je er onzeker van wordt, dat had ik ook. Ik had bij meerdere mensen gelezen dat er ineens een omslagpunt kan zijn, dus daar was ik hier ook vanuit gegaan. Ik denk dat ie er gewoon nog niet aan toe was.

20 dagen geleden

Wij zijn pas met 6 maanden begonen (nu 2 weken geleden) gaat ook nog moeizaam. Doen wel de rapley methode. Voedsel onder de 1 jaar is alleen maar voor de fun. Krijgt hier nog wel de nog 6 flessen van 130

20 dagen geleden

Hier lukt het ook nog niet. Ik bied iedere dag aan, maar hij vind alles vies en houdt zijn mond stevig dicht wanneer ik in de buurt komt. Heel soms gaan er een paar hapjes naar binnen. Na het hapje geef ik nog een mais vinger en dat vindt hij dan wel weer leuk/lekker. Hoe het werkt snapt hij nog niet helemaal, maar het meeste gaat wel op. Hier dus ook echt nog complete BV. Hapjes en brood komt vast vanzelf.

20 dagen geleden

Bij ons ging het ook moeizaam tot we over gingen op de Rapley methode, dit vindt hij geweldig. Daarnaast hebben we nu ook een oefenlepel van Numnum die hij zelf kan gebruiken en ook dan gaan ineens de pureetjes er wel in. Als ik het doe blijft zijn mond steevast dicht😅

20 dagen geleden

Hoi, hier net 6 maanden en hij krijgt ook nog bijna niets binnen. Tot dit weekend deed hij zn mondje nergens voor open. Nu met peer gaat het in ieder geval in zn mondje, maar het meeste spettert of drukt hij met zn tong er ook net zo hard weer uit

20 dagen geleden

Mijn dochter is 6,5 mnd en krijgt sinds 6 mnd hapjes. Ze moest er NIETS van weten, bleef me met haar mond open schaapachtig aankijken tot het er weer uitliep. Nu zijn we weekendje weg dus probeerde ik een potje. Nou, het ging erin! 😅 ik dacht dat ze niet wist hoe ze het moest eten maar ik had ongelijk. Ik weet niet wat er anders is aan mijn glad gepureerde hapjes maargoed je hoort vaker dat babies potjes lekkerder vinden. Overigens denk ik dat t prima is als ze tot 1 jaar nog oefenen, vaak lukt t in een keer. Maar ook ik word wel onzeker van al die schema’s met 150 gr dit 150 gr dat.

20 dagen geleden

Reactie op Annolien

Wij zijn pas met 6 maanden begonen (nu 2 weken geleden) gaat ook nog moeiza ...
Hoi Annolien, even off-topic maar geef je ook afgekolfde melk? Wij zitten nu ook op zes flessen van 130 ml gekolfde melk en verdelen het zo dat hij overdag vijf flessen krijgt zo om de 2 a 2,5 uur en om 23.00 uur de zesde fles. Hoe is jouw verdeling? Ik zit er nu aan te denken om de fles van 23.00 uur af te bouwen zodat die overdag dus grotere flesjes krijgt. Ook met het oog op dat hij over drie weken naar het KDV gaat en ik bang ben dat het KDV wat gaat zeggen over de hoeveelheid en dat hij dan te snel weer een flesje wil en ze dat niet waar kunnen maken.. nouja heel verhaal maar ik ben benieuwd hoe anderen dat doen die ook volledig afgekolfde melk geven (‘s nachts krijgt die wel live de borst dat is het enige moment dat die rechtstreeks wil drinken).

20 dagen geleden

Oja wat betreft hapjes: hier bieden we ook elke dag 2-3 ijsblokjes groente aan en het gaat er met veel moeite in.. dus ook geen fan hier en ons zoontje is 6,5 maand

20 dagen geleden

Hier gaat fruit en groente wel goed. Daar eet hij ongeveer 200 gram van. Brood sabbelt hij ook alleen nog maar op een korst en soms eet hij het wel op, maar ik zie hier ook nog niet zo snel gebeuren dat hij een hele of halve boterham eet hoor... Hij krijgt 1 fles van 180 en 3 van 150. Meer drinkt hij niet, water/thee drinkt hij ook nog niet echt.

20 dagen geleden

Hier 6,5 maand en het gaat ook erg moeizaam of niet... soms eet hij een halfve boterham of wat groente/fruit maar alleen als hij het zelf mag doen (replay methode) als het gepureerd is wil hij het niet... vaak als ik wil helpen of het overneem gaan zijn kaken stijf op elkaar. Bij mijn eerste ging het heel anders die wou echt al eten vanaf 4 maanden nu gewacht tot 6 maanden (ook omdat er nog geen intresse was) dat stukje onzekerheid herken ik wel maar het zal vast goedkomen! Ik geef volledig bv en dat gaat prima gelukkig.

19 dagen geleden

Hoe doen jullie dat met pindakaas en ei? Hij eet al zo moeizaam en zodrá ik er wat pindakaas aan toe voeg, hoeft hij het niet meer.

19 dagen geleden

Reactie op Ess2

Hier 6,5 maand en het gaat ook erg moeizaam of niet... soms eet hij een hal ...
Ik heb hem een stukje broccoli gegeven laatst omdat ik wilde weten of dat beter ging. Hij pakte het vast, keek er een beetje naar en gooide het toen steevast op de grond 😆 Maisstengels pakt ie wel en 'eet' hij op.

19 dagen geleden

Reactie op Wendela5

Hoe doen jullie dat met pindakaas en ei? Hij eet al zo moeizaam en zodrá ik ...
Ik geef pindakaas de boterham. En stukjes ei zo

19 dagen geleden

Reactie op Wendela5

Ik heb hem een stukje broccoli gegeven laatst omdat ik wilde weten of dat b ...
Hier geef ik vanavond voor het eerst de broccoli zo ipv geprakt ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren! De volhouder wint! Haha gewoon nog een paar keer aanbieden en anders prakken?

19 dagen geleden

Reactie op Doraxev🙋🏼‍♀️

Hoi Annolien, even off-topic maar geef je ook afgekolfde melk? Wij zitten n ...
Hoi, ik heb je even een vriendschapsverzoek verstuurd verstuurd 😉

19 dagen geleden

Bij mijn eerste kreeg ik alles heel goed naar binnen, die at al snel kleine maaltijdjes. Dit keer gaat het met meer moeite. Ik ga maar gewoon mee met wat ze wil, en blijf het aanbieden. Het zal vanzelf wel steeds meer worden!

19 dagen geleden

Reactie op Wendela5

Hoe doen jullie dat met pindakaas en ei? Hij eet al zo moeizaam en zodrá ik ...
Die moet ik nog proberen, ik wil toevallig vanavond pindakaas voor het eerst aanbieden. Ben benieuwd hoe hij dat vindt haha.

19 dagen geleden

Hoi! Hier net met 6 maanden gestart. Krijgt het eten wel gepureerd en soms af ze sabbelen op wat fruit. Aan het begin ook super moeizaam en nou gaat het de laatste 1,5 week super goed. Ze eet totaal gemiddeld 200 gram groente/fruit per dag. De ene dag lukt het en de andere dag gaat er iets minder in. Komt echt goed! Elk kind is anders. Je baby is er nog niet aan toe, het zal snel gebeuren.

19 dagen geleden

Mijn dochter is nu dik 6 maanden en weigert alle hapjes. Wij blijven het gewoon proberen, maar flesvoeding blijft het belangrijkst! Het komt wel. Elk kind doet het op zijn eigen tempo ;)

18 dagen geleden

Hier begonnen met hapjes rond de 5 mnd (fruit). Ze vindt het heerlijk. Echter leken haar darmen heel erg te moeten wennen. Met als gevolg soms wel 7 dunne (spuit) Luiers per dag. Even gestopt en met 6 mnd weer hapjes aanbieden en alleen groenten. Dit ging goed en ook vastere ontlasting. Vanaf deze week Fruit en groenten. Ong 75 gram Fruit en 75 gram groenten. Ook nog paar mais stengels per dag. Merk wel dat ontlasting behoorlijk vast gaat worden, dus even zien waar we goed aan doen. Ze krijgt 4 flessen van 180 cc. Dus hier een meisje dat heel graag eet, alleen moeten de darmen er aan wennen en dan is het even aankijken hoeveel we aanbieden. Blijft een zoektocht.