6 Reacties

16 dagen geleden

Je mag vertrouwen op je baby. Onze 1e was een enorme veelvraat bij de start, onze 2e heeft de eerste maanden niets doorgeslikt en ging soms weer volledig over op melkvoedingen. Gewoon blijven aanbieden. Voelen, proeven, spugen, spelen.. alles is ontdekken en leren eten. Onthoud: under 1 food is just for fun.

16 dagen geleden

Reactie op Iahw

Je mag vertrouwen op je baby. Onze 1e was een enorme veelvraat bij de star ...
Bedankt voor je reactie! Zal ik zeker blijven doen. Spugen is dus echt niet erg?

16 dagen geleden

Hier gaat er ook weinig in, speelt wel veel met eten. Maak me er geen zorgen over, tot 1 jaar is melk echt de hoofdvoeding. Komt wel!

16 dagen geleden

Ik vind dat spugen wel schrikken! Misschien even een weekje pauze inbouwen? Mijn kindje (6,5 mnd) eet ook nog niets. Ik bied elke dag wat aan, soms gepureerd, maar meestal stukken want dat vindt ze leuker. Ze speelt met het eten maar wil het nog niet doorslikken. Vooralsnog doet ze het prima op 100% bv. Haar grote zus begon ook pas echt te eten met 7-8 maanden, is helemaal goed gekomen. Ik zou het niet te veel forceren! Speels aanbieden en kijk maar wanneer je kindje het wel wil hebben. Komt wel een keer.

16 dagen geleden

Hier ruim 6,5 maand en ook nog weinig tot geen intresse in eten... gepureerd zoiezo niet... kaken gaan op elkaar en wil niks... stukken zelf doen gaat iets beter maar ook erg weinig. En ook melk spugen hier ene keer meer dan de andere keer. Mijn oudste had vanaf 4 maanden al behoefte aan hapjes en ad altijd erg goed dus dit is allemaal nieuw voor mij maar ik vertrouw erop dat het goed komt. Bv gaat goed en dat is het belangrijkste!

16 dagen geleden

Ons zoontje wordt deze week 7 maanden. Nog geen tandjes en vaste voeding gaat heel moeizaam. Mijn zelfgemaakte hapjes wil ie niet, potjes gaat af en toe een hapje in. Brood is vooral nog spelen.