Mijn arm zoontje krijgt erg veel tanden tegelijkertijd. Hij is slechts 13,5 maand oud en krijgt zijn eerste kiezen zowel bovenaan als onderaan, maar ook zijn hoektanden bovenaan staan al door. Onderaan staan ze al "te duwen" maar ze zijn er nog niet door. Er staan er nu dus 4 beginnend door en er zijn er nog 3 a 4 actief aan het "duwen" (witte bobbels zichtbaar en voelbaar). Is dit trouwens normaal dat er zoveel tegelijk doorkomen 🫤? Lijkt me zo jong...
Hij slaapt vanzelfsprekend slecht hierdoor en huilt/hangt veel overdag, wil ook terug heel de nacht door de borst. Dit is nu al een dikke week gaande en voorlopig blijft het zo. Om wat beter te slapen geven we regelmatig wat dafalgan omdat het echt wel zielig is, maar zo te zien aan het slagveld in zijn mondje zal dit zo nog wel een tijdje doorgaan.
Een bijtring gebruikt hij niet echt als we die aanrijken en tandgel smeren is echt een gevecht, hij laat dat echt heel moeilijk toe 🙈
Iemand extra tips?
De tandgel op een siliconen vingertandenborstel smeren en hem erop laten kauwen? (Als ik die aan mn zoon geef om zelf tanden te poetsen dan is het voornamelijk bijtwerk en wel heen en weer bewegen ermee in zn mond)