Een maandje geleden had onze dochter last van verlatingsangst als ze ging slapen. Ineens ging het weer beter, maar sinds deze week is het weer één groot drama. Wanneer we haar in bed leggen en een stap richting de drempel zetten, is het huilen. En niet zodanig huilen dat je denkt: “je zoekt het maar even uit,” maar echt hartverscheurend zielig huilen.
Wanneer ze eenmaal slaapt (na wiegen of wrijven over haar rug), wordt ze in de nacht na een paar uur weer huilend wakker. De afgelopen nachten heeft het 2,5 uur geduurd voordat we weer sliepen, en ze sliep dan uiteindelijk op mij. Wegleggen gaat echt niet dan, ze slaapt dan zo licht dat ze meteen weer huilt zodra je een stap van het bedje zet. Overdag heeft ze er overigens ook last van.
Zijn er mama’s met ervaringen, tips, whatever? Ik merk dat het ons nu echt begint op te breken. Het zal een fase zijn, maar niemand wordt er hier gezelliger op 😅 En ik merk dat ik er steeds zó tegenop zie om haar weer in bed te leggen.. ze moet over een uurtje weer naar bed, maar ik zit nu al in de stress.