Gisteren hebben wij het bedje van onze dochter op de laagste stand gezet, want ze wilde gaan klimmen over de rand. Nu wil het toeval (of niet, geen idee?) dat zij sinds gisteravond hysterisch huilt zodra je de kamer neigt te verlaten.
Voorheen kon je haar neerleggen, ging ze even lekker spelen en kletsen en viel ze vanzelf in slaap. Sinds gisteren is het dramatisch, zodra je haar neerlegt en 2 stappen richting de deur zet, gaat ze hysterisch huilen en gillen en helpt niets anders dan haar op te pakken. Net viel ze bij mij in slaap, maar toen ik haar neerlegde was ze meteen weer klaarwakker en direct weer aan het huilen toen ze zich realiseerde dat ik wel eens weg kon lopen.
Het enige dat gisteren en vanmorgen hielp, was erbij blijven tot ze bijna sliep en dan langzaam maar zeker steeds iets verder weg gaan staan. Wij kennen dit helemaal niet van haar, ze huilt nooit, tenzij er echt iets is. Laat staan zo hysterisch.
Ik denk aan verlatingsangst, wellicht in combinatie met het “nieuwe” bed. Zijn er mama’s met ervaringen/tips? Is het een fase of moeten wij actief hiermee aan de slag met haar?