20 Reacties

2 jaar geleden

Waarschijnlijk gewoon een fase, misschien een vroeg sprongetje. Ik vind dat je gewoon je kind hierin moet volgen en zeker niet maar gewoon moet laten huilen in zijn bedje ,dat geeft denk ik het omgekeerde resultaat. Probeer hem in bed te leggen als hij (diep) slaapt in je armen

2 jaar geleden

Hier heeft me zoontje ook zo zijn momenten. Dan slaapt hij dagen in ze eigen bed en zo wil die alleen bij mama slapen. Volg je eigen gevoel hier in☺️

2 jaar geleden

Hier heeft me zoontje ook zo zijn momenten. Dan slaapt hij dagen in ze eige ...
Zo een dag heb ik vandaag, alleen maar mama… gelukkig wel op zichzelf in de avond dus met naar bed gaan.. zal inderdaad een fase/sprongetje zijn komt goe🩷🥰

2 jaar geleden

Je leert je kindje niks af hoor. Ze zijn zo wisselend qua behoefte, het normaal kan elke dag zo overschreven worden. Dat geldt zowel voor de dingen die je wel graag ziet als de dingen die je niet graag ziet. Met onze dochter, nu bijna twee, hebben we alles 'fout' gedaan als je de adviezen mag geloven, om haar makkelijk in haar eigen bed te laten slapen. Ze heeft maanden bij ons in bed geslapen, maanden overdag in de box beneden en tot 1 jaar bij ons op de kamer, we hebben nooit een bed/avond- ritueel opgesteld, ik heb haar altijd met borstvoeding in slaap gevoed, we hebben nooit een vaste bedtijd gehad, en ga zo maar door. Ze is een heel goede slaper, slaapt vrijwel altijd aan één stuk door. Ze gaat zelf liggen om te slapen als je haar naar bed brengt, je hoeft er niet bij te blijven. Ook als we best wat herrie maken boven of ze gewoon vanzelf in de nacht wakker wordt, dan draait ze zich om en slaap door zien we wel eens op de camera. Dus top. De overgangen zijn allemaal vanzelf gegaan, we volgden haar gewoon. Dus stoppen met borstvoeden van de ene op de andere dag gegaan toen ze er niet zoveel behoefte meer aan had (en dus ook het in slaap drinken afgelopen). Geen probleem geweest. Op haar eigen kamer is gebeurd toen ze onrustig was in de nacht net voordat ze 1 jaar werd, toen zei mijn man, "zullen we het gewoon eens proberen?" en heeft haar met bed en al door de gang en haar eigen kamer opgeschoven. Vanaf die nacht in haar eigen kamer geslapen, ook geen probleem geweest. Ze sliep zelfs beter, blijkbaar was ze er al een maand aan toe want ze werd bij ons steeds onrustiger. Bij ons in bed slapen werd gewoon langzaam minder, ze kwam steeds minder vaak in de nacht en steeds vaker kon ik haar weer terug in haar eigen bed leggen zonder dat ze weer wakker werd, totdat het helemaal niet meer nodig was. Dus laat je niet gek maken door adviezen dat het nooit meer goed komt als je je kindje volgt in bepaald gedrag/voorkeuren. Waar ze in deze fase behoefte aan hebben veranderd straks nog helemaal, je leert ze nu geen verkeerde dingen aan, daar zijn ze nog veel te jong voor.

2 jaar geleden

Ik heb deze vraag van de week aan het consultatiebureau gesteld! Had met onze zoon van 8 weken precies hetzelfde. Zij gaven aan dat je je kindje op deze leeftijd echt nog niet kan verpesten door ze lekker op je te laten slapen. Hun advies was om met 6 maanden wel te gaan oefenen met op de kamer slapen overdag zodat ze dan een ritme kunnen aanleren. Maar tot die tijd kun je er dus zeker niks "fouts" aan doen. Geniet van het knuffelen en probeer hem weer in bed te laten slapen zodra jullie het beiden zien zitten.

2 jaar geleden

Op deze leeftijd leer je echt niks af of aan. Gewoon lekker bij jullie nemen. Is super goed voor de sociaal emotionele ontwikkeling

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook overdag. Voor nu prima maar ik maak me oprecht zorgen als hij over 5 weken naar de opvang gaat?! Hoe gaat die dan in vredesnaam slapen als die nu alleen op de arm slaapt…

Reactie op bennibenni00

Wij hebben dit ook overdag. Voor nu prima maar ik maak me oprecht zorgen al ...
Ja dit vraag ik me dus ook af..! Ons ventje kan alleen het ochtend slaapje in de co sleeper voor 45 min en heel soms nog het 2de en daarna is het op me pas vanaf 23.00 u weer in de co… hoe zal die dan op de opvang slapen 😖

2 jaar geleden

Ohhh nee please geef je kindje alle hulp en geborgenheid waar hij om vraagt, hij is nog zooo jong! Kindje echt niet laten huilen hoor. Allerbelangrijkste is dat hij slaapt. Of dat nou op jullie is, draagzak, eerst wiegen, kinderwagen of wat dan ook. Bekijk de situatie per dag. Als je toch graag wil oefenen, probeer dan het eerste dutje, dan is de slaap druk vaak het hoogste en blijf evt in de buurt. Laat het geen doel zijn, dat een kindje zsm in een eigen bed/kamertje hoort te slapen (als ik lees dat het je trots maakt), dit is echt zo ouderwets. Een kindje slaapt vanuit veiligheid. Komt vanzelf ❤️

2 jaar geleden

Reactie op HetRodeSchaap

Je leert je kindje niks af hoor. Ze zijn zo wisselend qua behoefte, het nor ...
Dit ❤️

2 jaar geleden

Onze dochter is vandaag zes weken en vier dagen, herken wat je zegt. Ze slaapt nu al dagen bij mij. Als ik haar weg leg dan is het huilen of jengelen of onrustig, en nou ja daar slaap je zelf niet meer van. Cb heeft tegen mij ook gezegd dat je haar lekker bij je mag houden!

2 jaar geleden

Was hier ook een week lang, maar sinds deze week is het weer als 'vanouds'.

2 jaar geleden

Er is niks zo grillig als het slaapritme van een kind 😆 geen zorgen maken.

2 jaar geleden

Onze kleine man heeft zeker de eerste 8 maanden alleen maar op ons geslapen en in de kinderwagen. Op het KDV sliep hij amper vond ik heel stressvol maar uiteindelijk komt het allemaal wel goed geen zorgen. :)

2 jaar geleden

Heb dit ook gehad toen die van mij rond 6 weken was. Heeft dagen in de nacht op mij geslapen terwijl ik op een fauteuil zat (durf niet in bed met de kleine in slaap te vallen). Was ook bang dat die dadelijk niet meer in bed wilde slapen terwijl het zo goed ging. Na (minder dan) een week was het voorbij. Misschien een sprongetje?! Ik zou vooral troosten en in armen laten slapen. Iedere avond wel even kijken of hij zich laat wegleggen, en zo niet, oppakken, troosten en in je armen in slaap laten vallen 😊 Het kan vermoeiend zijn, maar jullie doen het perfect!

2 jaar geleden

Reactie op Sappie91

Ik heb deze vraag van de week aan het consultatiebureau gesteld! Had met on ...
Oh wat fijn dat je dit zo benoemd! Ons kleintje slaapt 's nachts prima in haar co-sleeper, maar overdag (totdat wij naar bed gaan) slaapt ze bij ons beneden. Dan ligt ze het liefst in onze armen. Was al bang dat ze eigenlijk al op haar eigen kamer zou moeten slapen...

2 jaar geleden

Fijn om te lezen dat je nog niks kan aanleren. Bij ons cb zeiden ze afgelopen week (met 7 weken) dat we haar vanaf nu wel dingen konden aanwennen waardoor ze straks niet meer iets anders wil.. kreeg al lichte paniek!

2 jaar geleden

Reactie op desmaxpom

Fijn om te lezen dat je nog niks kan aanleren. Bij ons cb zeiden ze afgelop ...
Wat een belachelijk advies van het cb! Ze zouden beter moeten weten.. wetenschappelijk aangetoond dat dit niet waar is.

2 jaar geleden

We moeten ook niet vergeten dat ieder kindje anders is… zo slaapt mijn kleine na de fles van 17/1800 tot 2300 en dan weer een flesje en dan slaapt die tot ongeveer 430/500 en dan krijgt die weer een flesje en drinkt nu 150cc en is 10wkn.. ik vind het voor nu een prima avond ritme.. maar ik snap je onzekerheid hoor, tis allemaal zo onduidelijk en nieuw.. althans ik kon het moeilijk loslaten dat er geen vast ritme in zit overdag met tijden.. zo komt ie om 0730 weer en zo een uur later (stukje loslaten) maar het avond ritueeltje ging eigenlijk direct al goed.. het komt zeker goed🥰🥰🩷 fouten in mijn ogen kun je eigenlijk niet maken, nja grove fouten dan maar dan is het in mijn ogen “verwaarlozing” dan maak je fouten.. je onderzoekt wat werkt en wat niet werkt met je kindje.. en men kan dit dan gauw beschrijven als FOUTEN… nee zo sta ik er niet in! Do you mamaa🥰🥰🥰🥳 en lekker je vragen stellen hier doe ik ook als kersverse mama

2 jaar geleden

Vooral niet laten huilen, dat kan echt schadelijk zijn op deze leeftijd. Wil hij nu weer even niet in bed, dan neem je hem toch lekker bij je? Zal wel een sprongetje zijn of een ontwikkeling wat hij spannend vindt. En hij heeft al bewezen dat hij in bedje kan slapen dus dat komt wel weer. Hier is het ook de ene dag veel in de draagzak en de andere dag alle slaapjes in bed!