26 Reacties
één jaar geleden
Ik verdenk dat ik ook een verzakking heb… vandaag HA gebeld en die gaat me morgen terug bellen.. niet eens kijken dus ben benieuwd wat ze gaat zeggen. Ik ben zelf maar met kleine oefeningen begonnen voordat ik ga slapen… is er bij jullie iets voelbaar of zichtbaar of zijn het de klachten die er op wijzen?
één jaar geleden
Reactie op eva123456789
Ik verdenk dat ik ook een verzakking heb… vandaag HA gebeld en die gaat me ...
Hoe lang geleden ben je bevallen? Ze zeggen dus dat iedereen wel een kleine verzakking heeft wat vaak weer terug gaat.
Ik vind het lijken alsof het “dicht zit”
Het is echt alsof je tegen de voorwand aan kijkt. Niet echt klachten verder maar het ziet er vreemd uit vind ik. Anders dan voorheen.
één jaar geleden
Hoi hoi, wat een toeval dat er vandaag zo'n bericht verschijnt😊
Ik vind het ook een enorm lastig onderwerp en gisteren zocht ik nog binnen het oktober forum, maar kon ik niks vinden.
Ik ben toevallig vandaag bij de laatste check up geweest van de verloskundige. Daar bleek ik een verzakking van de achterwand te hebben. De laatste week voelde ik in eens wat geks en kreeg ik klachten(6 weken geleden bevallen). Ze gaan bij mij overleggen met een gynaecoloog dus ik ben benieuwd.
Zo te lezen zijn we niet alleen, fijn dat je een berichtje hebt gemaakt zo kunnen we elkaar met zijn alle misschien een beetje helpen met tips 😊
één jaar geleden
Verzakking hier! Ik ben 8 weken geleden bevallen en ik had al een vermoeden van een verzakking want sinds de bevalling had ik een zwaar gevoel van onder alsof er telkens wat in de weg zat. Dat gevoel is inmiddels wel weg maar er zit nog altijd wat bij de ingang wat er eerder niet zat. Ik ben al bij de bekkenfysio geweest en die heeft het bevestigd. Het is niet de baarmoeder maar de achterwand en blaas gedeelte wat een beetje verzakt is. Voor nu onder controle bij de bekkenfysio en oefeningen voor thuis en qua lichamelijke beweging tja mocht eigenlijk alleen nog maar mijn dochter optillen en voor de rest niet veel meer. En dat is haast gewoon onmogelijk
één jaar geleden
Ik heb ook een verzakking denk ik. Heb er geen last van alleen soms een zwaar gevoel van onder en er steekt wel wat uit. Vorige week intake gehad bij de bekkenbodemfysio, maar ik krijg ook een inwendig onderzoek aan de hand van wat ik vertelde en dat mocht zij niet doen. Morgen opnieuw erheen naar iemand die dat wel mag doen. Ik ben heel benieuwd wat zij erover gaat zeggen. Ik ben 9 weken geleden bevallen.
één jaar geleden
Reactie op Aimssx
Hoe lang geleden ben je bevallen? Ze zeggen dus dat iedereen wel een kleine ...
Ik ben 8 weken geleden bevallen. Eigenlijk niet echt klachten alleen een zwaar gevoel tussen de benen en iets voelbaars en zichtbaar een soort bolling…
één jaar geleden
Reactie op eva123456789
Ik ben 8 weken geleden bevallen. Eigenlijk niet echt klachten alleen een zw ...
En trouwens problemen met de ontlasting. Dat het erg pijnlijk is. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft. (Gebruikt van die zakjes om het zacht te maken maar niks werkt).
één jaar geleden
Reactie op Vissers
Colex Klysma is een idee. Te koop bij de apotheek en volgens mij HA veilig ...
Ohhh komt het dan direct er uit?
Wat zijn de kosten? Is het niet pijnlijk? Ik heb kleine scheurtjes daar dus ben bang dat het erg pijnlijk wordt als ik iets moet inbrengen…
één jaar geleden
Heel fijn dit topic, ik worstel er ook mee. Direct na de bevalling gestart met oefeningen voor de bekkenbodem en ook in mijn zwangerschap tot het laatste moment gedaan, echter merkte ik toch na 6 weken dat alles behoorlijk laag zit en ik het goed kon voelen. Loop nu ook bij de bekkenfysiotherapeut, die mij adviseerde om zoveel mogelijk te liggen en zo min mogelijk te wandelen, staan en tillen. Hoe is dat bij jullie? En iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat je dit langzaam wel weer mag gaan oppakken?
één jaar geleden
Reactie op Dolly92
Heel fijn dit topic, ik worstel er ook mee. Direct na de bevalling gestart ...
Dat lijkt mij dus echt shitt niet kunnen wandelen, staan en tillen… met een baby is dat erg lastig. Ik heb nog geen idee ik heb vrijdag een afspraak dan gaat ze kijken
één jaar geleden
Reactie op Vissers
Een flesje kost ongeveer €1,- bij de apotheek. Ik ben ingeknipt na de beval ...
Dat valt mee kwa prijs! Ja ik heb ook een knip maar ik heb scheurtjes bij mij of in mijn Anus… Echt heel pijnlijk dus weet niet of ik dat zo gemakkelijk kan inbrengen omdat daar die scheurtjes waarschijnlijk zitten
één jaar geleden
Reactie op eva123456789
Dat valt mee kwa prijs! Ja ik heb ook een knip maar ik heb scheurtjes bij m ...
Dat kan ik niet voor je bepalen. Kijk anders even op YouTube naar een demonstratie video. Dan heb je een beetje een idee :)
https://youtu.be/gApfdKIpuao?si=FxXUfKpiT4kAN_UU
één jaar geleden
Reactie op Dolly92
Heel fijn dit topic, ik worstel er ook mee. Direct na de bevalling gestart ...
Wat rot ja! Ik ben 8 weken geleden bevallen en heb een hond en ook een baby die alleen in de draagdoek slaapt overdag :') ik ga straks naar de bekkenfysiotherapeut en hoop dat dat niet het advies bij mij zal worden, maar ben er een beetje bang voor.
Bij mij is het vooral als ik wat langer sta of loop. Dan voelt het alsof er iets "naar buiten" komt. Als ik hurk boven een spiegeltje, dan zie ik ook wel echt iets voor de uitgang zitten want zeg maar net niet naar buiten komt.
één jaar geleden
Reactie op Toooh
Wat rot ja! Ik ben 8 weken geleden bevallen en heb een hond en ook een baby ...
Dit heb ik ook inderdaad, en ook een baby die heel graag in de draagzak zit. Ik beperk het nu tot met hem dingen doen in huis en heb de dagelijkse wandelingen helaas geschrapt. Bij lang staan in de keuken bijvoorbeeld pak ik er een stoel bij. Ik ben benieuwd wat je als advies krijgt, succes!
één jaar geleden
Vandaag bij de bekkenbodemfysio geweest. Moet 19 dec weer terug dan ben ik 12 weken geleden bevallen en dan gaat ze pas inwendig onderzoek doen, omdat je lichaam zeker 12 weken nodig heeft om te herstellen.. Als ze dat eerder hadden gezegd had dat mij 2 afspraken gescheeld. Moet nu oefeningen doen die ik al deed eigenlijk. 5 sec aan een bekkenbodem aanspannen en 5 sec aanspannen en los.
één jaar geleden
Ik heb zelf ook een vermoeden van verzakking, maar al van voor mijn zwangerschap, ergens na mijn miskraam in mei 2022. Ik woon in frankrijk en het is hier allemaal beetje anders. toen ik het bij de gynaecoloog had aangekaart toen, kreeg ik het antwoord dat ik daar nog te jong voor was (ben 38jaar). Dus nu bij de verloskundige voor vekkenbodemtherapie niet meer aangekaart. Hoop maar dat het straks weer wat beter wordt.