26 Reacties

één jaar geleden

Vandaag bij de fysiotherapeut geweest. Op basis van mijn klachten vermoedt ze ook een verzakking en heeft ze me alvast wat oefeningen meegegeven en uitgelegd. Volgende week krijg ik een inwendig onderzoek om te kijken naar de gradatie en de prognose (hoeveel nog met de tijd zal herstellen en hoeveel hulp ik daarbij nodig ga hebben). Ze zei dat staan en slenteren funest is. Één keer per dag een kwartiertje stevig doorwandelen was juist wel goed! Wat van de oefeningen: - liggend op je rug met je tenen naar elkaar toe gedraaid (voeten naar binnen) bekken aanspannen en ontspannen - zittend met je hand onder je kruis (van voren) aanspannen en ontspannen en doen alsof je iets van je hand moet oppakken met je schaamlippen 😂

één jaar geleden

Net bij HA geweest. Gelukkig geen verzakking! Wel oefeningen blijven doen zoveel mogelijk. En vooral blijven lopen… advies verschilt overal🙃

één jaar geleden

Ik vermoed ook een verzakking, ik ben nu ruim 6 weken geleden bevallen en sinds een paar dagen heb ik het gevoel alsof er iets in de weg zit. Eigenlijk kan ik het gevoel het beste beschrijven als: alsof je een tampon in hebt die te vol is/er uit aan het zakken is. Vanbinnen voel ik ook iets wat eerder veel hoger zat, een soort bolling. Morgen toch maar eens de verloskundige bellen, want ik ben vergeten afspraak te maken voor de na controle.. kan dit hopelijk meteen worden gecheckt. Ben ook begonnen met bekkenbodem oefeningen. Hopelijk trekt het snel weer weg.

één jaar geleden

Reactie op Delfje

Ik vermoed ook een verzakking, ik ben nu ruim 6 weken geleden bevallen en s ...
Ik heb exact hetzelfde ☺️ ook precies zo uitgelegd bij de bekkenfysio. Ik heb inwendig onderzoek gehad en het blijkt een lichte verzakking aan de voor- en de achterwand. Stadium 1 en 2. Is op te lossen met bekkenbodem oefeningen, en is niet raar na een pittige bevalling vond ze. Verder eerst bekkenbodem sterk maken, daarna pas weer belasting opbouwen zoals zwaarder tillen, krachttraining en dingen als hardlopen. Ik zou ermee naar een bekken fysio gaan, maar dan weet je dit vast 😉

19 dagen geleden

Ben heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat inmiddels! Ik heb nu een aantal maanden geen klachten gehad en dacht dat het over was. Maar sinds ik vorige maand ben gestopt met de pil, lijkt het net alsof het allemaal teruggezakt is?!? Iemand dit dit herkent? Ik heb echt weer hetzelfde gevoel als een aantal weken na de bevalling. Nu net mijn eerste ongesteldheid erop zitten.

14 dagen geleden

Reactie op Toooh

Ben heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat inmiddels! Ik heb nu een ...
Aah vervelend zeg, hopelijklijk is het je lichaam die zich aan het resetten is van de pil dan. Ik merk het nog wel eens op dat er verzakking is, maar vaker als ik al moe ben. Soms weken geen last en dan ineens voel ik het ook weer. En zodra het weer weg is ben ik het ook alweer vergeten 🤪