13 Reacties

2 jaar geleden
Zelf gebruikte ik veel voor de haartjes shampoo en een cremetjes voor na het badderen en wat voor in bad. Of het nou badolie is of badschuim. Billenzalf gebruik je zeker wel. Wel kijken wat werkt kwa billenzalf. Bij ons werkte sudocreme voor geen meter en die van Weleda juist fantastisch bij onze zoon (gaan we nu gebruiken voor onze dochter). Meestal koop ik gewoon van Zwitsal of de goedkope van de Kruidvat of Etos zelf. Het kan geen kwaad.

2 jaar geleden
Ik vind het merk 'Naif' wel aangenaam. Persoonlijk heb ik badolie niet zo heel veel gebruikt. Huidolie of lotion heb ik vooral de eerste maanden gebruikt wanneer ik hem niet dagelijks in badje deed, maar wel wilde hydrateren.
Heb zelf een gevoelige huid en zoontje ook, maar Naif reageren we beiden niet negatief op en is redelijk zacht van geur in vergelijking met.

2 jaar geleden
Wij gaan voor de Weleda producten. Dat is 100% natuurlijk en 80% biologisch!

2 jaar geleden
Wij hebben bij baby 1 alles gekocht maar de olie bijv amper gebruikt. Wat we wel heel veel gebruikt hebben was sudocreme dus daar haal ik een giga pot van.
Wat ik in huis haal is etos pure and organic was gel, die gebruik ik dan voor de haren en lijfje. Verder een huid olie, die kan wat mij betreft namelijk ook prima in bad haha. Van alles 1 fles want ik doe nu nog met de pot babyshampoo van 3 jaar geleden zo’n beetje. Verder sudocreme en een grote pot normale vaseline.
Ik doe niet zo ingewikkeld over parfum moet ik bekennen. Als er geen parfum in zit dan zit er vaak wel een andere stof in die nu (of in de toekomst) niet goed blijkt te zijn. Zo lang de huid van m’n baby oké is en normaal reageert ga ik niet ingewikkeld doen. Bij een reactie kunnen we alles nog aanpassen.

2 jaar geleden
Toen mijn dochter net wat geboren maakte ik alleen gebruik van de badolie en de huidolie (lekkere baby massage na een badje). Ik heb maar 1 x met haar onder de douche gestaan, dus wasgel nooit gebruikt. Billencreme later pas nodig gehad nu ze wat groter is, net als shampoo.
Wij gebruiken alles van drs Leenarts.
Ook heb ik daar bergzalf van gekocht, hier had ze vrij snel last van. Spul werkt top. Schijnt dat als je ronde bewegingen maakt met een borstel op de haartjes van de baby je berg kan voorkomen. Zal dat met de geboorte van mijn zoon wat vaker doen 😅

2 jaar geleden
De huid en bad oliën van Kenko zijn echt heerlijk. Verder gebruik ik de Lipkar balm van La Roche-Posay, wat spulletjes van de babylijn van Weleda en met luieruitslag juist geen crème maar heilwol.

2 jaar geleden
Zo te zien doet iedereen het weer anders 😅
Ik doe mijn dochter vanaf het begin 2 a 3 keer pw in bad of onder de douche.
Doe ik zelf ook omdat ik anders echt een te droge huid krijg,
In bad gebruik ik het liefst badolie van Naif. Maar sinds ze uit bad drinkt gebruik ik geen olie meer.
Insmeren met olie heb ik wel eens gedaan maar mijn dochter is geen fan van gefrunnik aan haar lijfje dus niet zo vaak gedaan.
Voor haar haren gebruik ik niks. Gewoon alleen uitspoelen met water gaat prima.
Sudocreme wel gebruikt voor billetjes.
Ik zou zeggen: koop alleen badolie en sudocreme (of een ander merk billencreme) en kijk even wat voor kindje je krijgt. Je doet ze toch pas na 3 dagen ofzo in bad. En je kunt altijd met je kraamzorg overleggen wat zij aanraadt.
Je man of eventueel kraamzorg kan dat dan altijd nog kopen in de winkel.

2 jaar geleden
Dankjewel voor de tips! Er is nu een actie 1+1 gratis op Naif bij Holland & Barret dus ik heb daar de baby en bad olie van gekocht en ik had al sudocreme en een wasgel van Bon bebe. Dus volgens mij kan ik zo alle kanten op 😊