34 Reacties

14 dagen geleden

Ik heb een dochtertje van 18/10, momenteel 6 weken in verwachting van baby 2. Lekker dicht op elkaar, ze hebben veel aan elkaar als ze samen opgroeien en je bent zelf natuurlijk vroeger uit de Pampers 🤭

14 dagen geleden

Ik wacht sowieso 1 jaar, beter voor je lichaam 🤷‍♀️ wij trouwen in september en willen erna weer opnieuw gaan proberen

14 dagen geleden

Wij hebben een zoontje van 19-5-22 & dus een zoontje van 28-9-23 (uitgerekend op 15-10). Ik vind het enorm pittig, maar geniet daarnaast enorm veel van dit kleine leeftijdsverschil! Onze oudste vindt het enorm gezellig een broertje erbij, kan ook echt al heel lief met m spelen, wil de fles geven. Enorm gelukkig makend ❤️

14 dagen geleden

Nu een dochtertje van 7 maanden. Zouden graag nog eentje erbij willen. Maar wil mijn lichaam eerst wat rust gunnen sowieso wachten tot we 9 maanden verder zijn. Twijfel zelf ook nog wat nou soort van handiger is….

14 dagen geleden

Reactie op desteney2002

Ik heb een dochtertje van 18/10, momenteel 6 weken in verwachting van baby ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben erg benieuwd hoe je de zwangerschap gaat ervaren met een baby erbij 😊 ik heb zelf mijn broer en broertje ook dicht op mij zitten qua leeftijd en heb dit inderdaad als heel prettig ervaren, nog trouwens! Dat is ook een goede reden waarom wij niet teveel leeftijd verschil willen hebben 😊

14 dagen geleden

Volg!

14 dagen geleden

Reactie op mvroegh

Wij hebben een zoontje van 19-5-22 & dus een zoontje van 28-9-23 (uitge ...
Wat een lieve foto! Mag ik vragen wat je dan precies pittig vind? 😊

14 dagen geleden

Reactie op cheyennevdl

Wat een lieve foto! Mag ik vragen wat je dan precies pittig vind? 😊
Je hebt altijd 2 kindjes die altijd tegelijkertijd aandacht vragen. Zeker het allerbegin. Onze oudste was 16 maanden toen de jongste geboren werd. Die wilde dus echt nog veel aandacht, kroelen etc (ik heb ook een keizersnede gehad met de 2de). Ik mocht de eerste 6 weken hem niet tillen. Het is bij zo’n jong kindje heel moeilijk uit te leggen dat je even geen tijd hebt, omdat je bezig bent met de jongste. Of dat iets dus niet kan door hersteltermijn. Ze snappen dat gewoon nog niet en logisch. Onze oudste heeft ook echt een enorm pittig karakter en een gigantisch eigen wil. Dat is ook niet altijd makkelijk met 2 jonge kinderen 😂 Daarnaast is onze jongste geboren met een nierafwijking (en best een fikse afwijking ook, linker nier werkt maar 33%). Dat geeft dus echt wel wat extra zorg, een hoop ziekenhuis bezoeken, uberhaupt extra zorgen om je kind. Om dan over de slapenloze nachten nog maar niet te spreken. Oudste slaapt nog maar 1x per dag, maar is iedere ochtend om 6/7 uur wakker. Ze verwachten dan ook dat je gewoon gelijk aan staat, ondanks slechte nachten door de jongste. Zo kan ik nog wel even doorgaan 😂 Inmiddels ben ik het wel gewend, maar als 1 van de 2 of allebei ziek zijn of we weer eens een ziekenhuisdag hebben, dan word ik altijd wel weer even met mn neus in t feit gedrukt dat dan 2 best pittig (kan zijn) is. Maar ik voel me enorm gezegend & ben heel blij met mn 2 jochies. Zou het niet anders meer willen!

14 dagen geleden

Wij wilden het liefste 1,5 jaar verschil hebben. Zijn toen de oudste een half jaar ongeveer was weer begonnen met de verwijsbrieven ed voor een terugplaatsing. Uiteindelijk toen hij 9 maanden was begonnen met de daadwerkelijke terugplaatsingen. De 3e terugplaatsing bleef zitten waardoor zijn zusje exact 22 maanden jonger is.

14 dagen geleden

Ik ben momenteel 9 weken zwanger van ons 2e kindje, de eerste is geboren op 15 oktober. Wij wilden er het liefst niet al te lang tussen hebben als we dat voor het zeggen zouden hebben en dat is gelukt. We zijn er enorm blij mee en denken dat ze ook heel veel aan elkaar gaan hebben met zo'n klein leeftijdsverschil.

14 dagen geleden

Dicht op elkaar is handiger omdat je dan mss sneller uit de luiers bent. Maar ik denk wel dat veel mensen het onderschatten. Zo’n 2e zwangerschap zo snel kan echt wel pittig uitpakken. En rond de 1 -2 jaar zijn kinderen doorgaans ook niet de makkelijksten. Het is echt wel pittig 2 van die hele kleintjes. Ik zie dit ooo bij vriendinnen. Bij mijn eerste 2 zat 22 maanden tussen. Dat was voor ons prima. De oudste was al wat aan te sturen en kon bijv zelf de trap op komen in mijn zwangerschap. Nummer 3 is hier wat later gekomen toen de middelste bijna 4 was. We wilden dat wel iets eerder maar het pakte zo uit. Nu ben ik zo blij dat de alweer wat ouder zijn. Het is hierdoor echt een stuk makkelijker met de baby. Ik vind het ook super leuk om te zien hoe de kinderen met hun baby broertje omgaan nu. Als ze jong zijn is dat besef natuurlijk wat minder. In ieder geval 1 jaar wachten met weer zwanger raken zou ik denk ik mijn vriendinnen aanraden.

14 dagen geleden

Tussen de oudste en de middelste zit 2.5 jaar. Tussen de middelste en de jongste 2.2 jaar. Ik ben heel blij met deze leeftijden omdat de kinderen zelfstandig kunnen eten, zelf traplopen, helpen met tillen, zelf lopen etc. In een zwangerschap en daarna met baby ben ik heel blij dat ik niet alles hoef te doen en ze kan zeggen dingen zelf te doen. Daarnaast vind ik het belangrijk mijn aandacht te kunnen verdelen tussen de kinderen en ze ook echt 1 op 1 aandacht te geven. Doordat er meer leeftijd verschil tussen zit stroomt dit lekkerder door.

14 dagen geleden

Dat is een hele goeie vraag .. Onze wens voor een 2e is heel erg groot maar door meerdere factoren twijfelen wij best wel waaronder dat ik net een nieuwe baan heb waar ik me op wil focussen. Verder heeft het bij de eerste bijna 4 jaar geduurd voordat het raak was (uiteindelijk toch nog spontaan zwanger mogen worden na meerdere medische behandelingen). Dus ja, wat is wijsheid? Wachten of toch al gaan proberen met het risico dat het nu wel eens snel raak zou kunnen zijn maar het kan ook net zo goed weer 4 jaar duren en dat wil ik niet want dan ben ik 34 😅

14 dagen geleden

Reactie op HMCDL

Dat is een hele goeie vraag .. Onze wens voor een 2e is heel erg groot maar ...
34, oude oma 😉. Ik herken verder wel wat je zegt. Ik ben na 4 jaar zwanger geworden middels ivf. Ik ben alleen inmiddels 36 (hoog bejaard haha) en ik heb nog wel een kinderwens. Ik heb her gevoel dat ik geen tijd te verliezen heb, al zou ik liever nog even wachten. Mijn kinderwens weegt zwaarder dan de behoefte om nog even te wachten, dus wij gaan binnenkort de verwijzing naar het ziekenhuis aanvragen.

14 dagen geleden

Onze oudste is in maart 4 jaar geworden en de jongste in oktober geboren.. ik had bij de eerste een traumatisch bevalling wat eerst verwerkt moest worden.. de 1e 1,5/2 jaar moest ik echt nog niet denken aan een 2e kindje.. regelmatig wel samen over gehad over een 2e want diep van binnen had ik die wens wel.. Bewust wat langer gewacht totodat we er allebei klaar voor waren.. en zo zat er ongeveer 3,5 jaar tussen! Wat ontzettend leuk! Tijdens de zwangerschap was ze al erg meelevend en begreep ze al veel, dat vond ik echt heel Waardevol… en als ik zie hoe lief ze samen zijn ben ik Enorm blij dat we er wat langer tussen hebben zitten…

13 dagen geleden

Reactie op Oktomom

34, oude oma 😉. Ik herken verder wel wat je zegt. Ik ben na 4 jaar zwanger ...
Haha! Ik vind het denk ik voor mezelf “te oud”, is natuurlijk zeker niet zo! Kan me goed voorstellen dat je geen tijd meer te verliezen hebt, ik hoop dat jullie wens weer in vervulling mag gaan!

13 dagen geleden

Ik heb in 3,5 jaar, 4 zwangerschappen gehad (3 levende kindjes). Waarvan 3 hg, best pittig allemaal maar we wilden ze nu eenmaal dicht op elkaar 😅 als ik zie hoe ze samen spelen 🥰🥰 Ik zou nu al weer een volgende willen 🙈 Ik ben telkens direct zwanger geraakt dus voor een volgende moeten we echt zeker zijn omdat we er toxh wel vanuit gaan dat het snel gaat. Lichaam heeft wel even rust nodug dus wachten wel tot de jongste minimaal 3 is.

10 dagen geleden

Wij hebben een zoontje van 07-10-2023, maar de wens voor een tweede was gelijk weer aanwezig. We willen sowieso wachten met proberen tot hij 9 maand is i.v.m. het herstellen van mijn lichaam en waarschijnlijk, door andere omstandigheden, tot hij 1 jaar. 😊

10 dagen geleden

Wij willen ook wel graag een tweede kindje, maar voorlopig moet ik zelf echt nog niet denken aan weer zwanger zijn! Het voelt voor mij nu ook nog niet alsof ik alweer genoeg ruimte in mijn hart heb voor nog een kindje. Ik slurp eerst deze helemaal in me op 🥰

10 dagen geleden

Het voelt voor mij nu nog veel te vroeg om weer te proberen. Mijn lichaam voelt eindelijk weer iets sterker na lang herstel van de bevalling. Wil mijn lichaam eerst even rust gunnen, en denk pas over een half jaar (dus jaar na de bevalling) voor een tweede te gaan.