7 Reacties

één maand geleden

Lekker met het boek laten spelen. Je kan ook op andere manieren met taal bezig zijn.

één maand geleden

Ja hier hetzelfde. Ze trekt het altijd gelijk uit mn handen😅

één maand geleden

Ik gebruik vooral veel boekjes met dikke pagina's. En veel boekjes waar een activiteit in zit. Dus geluiden, of schuifboekjes of flapjesboekjes. Mijn zoon heeft een aandachtspanne van ongeveer 5 seconden per pagina, maar vind het wel leuk om de pagina's om te slaan. En verder het boekje heel goed vasthouden 😆

één maand geleden

Ik zou inderdaad ook zo doorgaan, en in de avond routine altijd 1 vast boekje, op die manier is het er echt goed ingekomen bij ons. Overdag veel verschillende, halen ook vaak nieuwe bij de bibliotheek. En je kan ook een klein boekje in z’n hand geven terwijl je een ander voorleest. Het is hier nu zo’n succes dat ik de boekjes af en toe verstop anders wil ze de hele dag door voorgelezen worden haha

één maand geleden

Hier gebeurt dat ook! Hij vindt het wel leuk om boekjes open en dicht te doen. En soms vindt hij een boek met vilten flapjes leuk. Maar echt voorlezen komt vanzelf denk ik.

één maand geleden

Hier precies zo en als ik z'n gang laat gaan dan krijg je dit 😂 voor nu is het samen geluidjes luisteren in het boekje (dat is het enige wat hij interessant vindt) en echt alleen als ik erbij ben, haha

één maand geleden

Reactie op Jool88

Hier precies zo en als ik z'n gang laat gaan dan krijg je dit 😂 voor nu is ...
Hij heeft hier dus boekjes waar hij zelf mee mag spelen en boeken die ik voorlees 😂 Hij kijkt zelf ook heel graag in boeken als hij in de box of op de grond speelt. Boekjes voorlezen gaat meestal voor de helft goed, dan is zijn aandacht weer weg. Als ie uit bed komt, wijst ie bijna altijd naar zijn boekjes, wij lezen dus meestal na het slapen voor, in plaats van voor het slapen 😊