11 Reacties
3 maanden geleden
En als je het 2-3-4 schema aanhoudt en ‘s ochtends een dutje van max 30 min en ‘s middags 2 uur?
En wat doen ze als je ze wakker houdt tot half 10/10 uur of als ze wel in bed liggen en je haalt ze er weer uit? Als ze dan gewoon weer gaan spelen alsof er niks aan de hand is, kan het ook gewoon een fase zijn. En zou ik er gewoon aan toegeven. Scheelt een hoop frustratie.
3 maanden geleden
Wat pittig zeg, helemaal met twee kleintjes… Ik heb helaas geen tips voor je maar hopelijk is het een slaapregressie die snel weer voorbij is! Is er iemand waar je kindjes een nachtje kunnen logeren? Of iemand die bij jullie kan komen slapen en een deel uit handen kan nemen? Het is heel logisch dat je uitgeput bent en wat tijd voor jezelf nodig hebt. Als de mogelijkheid er is zou ik zeker proberen om wat hulp te vragen! Sterkte, komt vast snel goed!! 💕
3 maanden geleden
Ik zou de dutjes overdag toch iets korter doen...max 3 uur bij elkaar. Dus bijvoorbeeld 9.30-10.30 en 13.30-15.30 uur.
Ben je met een partner die ook mee kan helpen s avonds? Dan zou ik elk bij eentje blijven. Wakker achter laten huilend heeft geen zin. Verlatingsangst kan ook een rol spelen. Ik heb geen tips ofzo, want bij elk kindje werkt iets anders, maar hoe ik het deed en wat bij ons dus werkte:
Wij hebben een nunki lakentje, dat is een strak lakentje waar ze onder ligt Verder white noise, de hele nacht. Ook gebruikt ze een speen die zelf kan pakken en heb ik een luchtdoorlatende stootrand erom zodat die speen niet uit het bedje valt. Dan heeft ze ook geen ruzie met de spijlen. Mijn ritueeltje was eerst wat langer, dat is nu kort: luier, in bed, liedje, kusje welterusten. Voorheen bleef ik bij haar toen ze nog huilde. Ik legde dan mijn hand op haar borst met een lichte druk. Ik heb haar er nooit uitgehaald. Na een tijdje kon ik naast haar blijven zitten en viel ze vanzelf in slaap. En een tijdje later heb ik gewoon eens geprobeerd wat er zou gebeuren als ik na de kus weg zou gaan. De eerste paar avonden moest ik elke keer terug, maar uiteindelijk was er een avond dat dat niet meer hoefde.
6.30uur wakker worden in de ochtend zou ik me niet druk om maken, dat lijkt me een prima tijd voor die kleintjes 😀.
3 maanden geleden
Bij ons is het ook al 4 weken dat de nachten zwaar zijn.
Het begon bij ons dat onze zoon pseudokroep had de eerste week, heel erg hoesten waardoor hij in paniek raakte.
Daarna (3weken geleden) dat de klachten weg waren ieder uur dat hij huilde in de nacht, nu nog steeds. Een enkele nacht dat hij om 2/2,5u wakker wakker wordt en huilt.
Het is nu ook zwaar door de gebroken nachten.
Overdag gaan zijn slaapjes (2) redelijk goed en is hij vrolijk.
Wij hebben ook al geprobeerd met andere voeding: gewoon een flesvoeding van 210cc, papfles, pyamapapje geprobeerd maar niets werkt het beste dat nu redelijk werkt waardoor hij pas vanaf 23u/24u wakker wordt en begint met huilen is
een half flesvoeding met half pyamapapje werkt tot nu toe het beste.
We vermoeden dat het slaap regressie is van rond de 10 maanden en dat we er snel door zijn.
Je wordt er echt moedeloos van en vooral gesloopt van🍀🤞
3 maanden geleden
Hier ook sinds een week pas half 10/10 uur slapen! Denk sprongetje want hij gaat gewoon pas heel laat z’n middag dutje in. We maken hem daar nu wel wakker omdat het anders nog later zou worden denk ik 😅.. ik kijk het even paar weken aan en hoop dat het middag dutje dan weer wat eerder valt
3 maanden geleden
Hier precies hetzelfde, overdag is hij een zonnetje: eet goed, slaapt goed en is vrolijk. Maar vanaf bedtijd is het dra-ma. Komt moeilijk in slaap en wordt rond 21:30 dan weer wakker om minstens 2 uur wakker te blijven. Het is slopend inderdaad en dan is dat bij mij nog maar met 1 kindje, wat zwaar moet het zijn voor jou met 2. Ik kan hem soms wel achter het behang plakken (maar dat doe ik maar niet). Ik heb voor mijn gevoel ook alles geprobeerd om het op te lossen, alleen nog geen osteopaat of slaapcoach dus met osteopaat heb ik nu maar een afspraak gemaakt. Als ik het zo lees hoort het bij deze fase. Sterkte lieve mama, ik heb geen tips maar je bent in elk geval niet alleen hierin! Je doet niks verkeerd! ♥️
3 maanden geleden
Reactie op maria94
En als je het 2-3-4 schema aanhoudt en ‘s ochtends een dutje van max 30 min ...
Daar heb je vast gelijk in. Als ik ze eruit haal gaan ze inderdaad gewoon spelen, alsof er niets aan de hand is. Maar ik vind het zo apart dat ze dan af en toe zo veel uren wakker zijn!