57 Reacties

3 maanden geleden

Onze zoon van 10 maanden: - 19:30/20:00-7:30 zonder wakker worden - dutje 9:30-10:30 - dutje 13:30-15:30 Dus hier ongeveer 2-3-4 ritme. Soms wisselt het nog eens als er weer eens een tandje doorkomt bijvoorbeeld, maar over het algemeen dit ritme. S avonds soms iets later als we ergens zijn bijvoorbeeld en dat lukt prima!

3 maanden geleden

Die van mij weigert d'r eerste dutje sindskort Doet nu dus 1 dutje van 2,5 uur .. ze is verder vrolijk. Kan ook een fase zijn? Lijkt me wel erg jong om over te stappen naar 1 dutje. Hiervoor was het 0930 eerste dutje 1,5 uur en 1430 tweede dut 1 tot 1,5 uur.. nu is het rond 1300 1 dutje

3 maanden geleden

9,5 maand oud: 2-3-4 ritme, ochtend meestal 2,5 uur want we laten niet slapen voor 9:00. 1,5 uur per dutje. Ochtend soms 1uur en 15 minuten. Slaapt door. Tenminste, wat versta je onder doorslapen. Hier 18:15 laatste borstvoeding en tussen 4:30 en 6:00 eerste voeding. Dan slaapt ze snel weer door tot 6:30-7:00 en anders maken we wakker. Maar mijn definitie van doorslapen onder een jaar is misschien niet helemaal 100% doorslapen voor een ander: al die fases, tandjes ect zorgt toch voor dagen onrust. Sommige nachten wel eens meerdere keren kort huilend wakker en dan pakt ze de knuffel of speen en slaapt ze zelf weer in. Soms zetten we nog een muziekje aan. Hoeven er gelukkig zelden nog uit in de nacht. Gelukkig steeds vaker een nacht zonder verstoringen.

3 maanden geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Die van mij weigert d'r eerste dutje sindskort Doet nu dus 1 dutje van 2,5 ...
Hier hetzelfde.. bijna alleen maar 1 dutje rond 12:30/13:00 en dan inderdaad ong 2,5/3u

3 maanden geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Die van mij weigert d'r eerste dutje sindskort Doet nu dus 1 dutje van 2,5 ...
Mijn ervaring is dat dit een fase is, paar weken geduurd hier bij de oudste. Gewoon blijven aanbieden en bij niet slapen na half uur eruit halen. Ineens na paar weken was het voorbij en waren er weer 2 dutjes.

3 maanden geleden

Onze dochter slaapt niet zo lang overdag, laten we haar later slapen dan 15 uur is het feest met naar bed gaan. 😅 Ze is rond 7 uur wakker. Doet 2 dutjes overdag: 10 uur - dutje van 1/1,5 uur 14:00/14:15 uur - dutje tot max 15 uur Meestal rond 19:30 uur naar bed en dan slaapt ze laatste weken door tot 7 uur (wel af en toe speentje geven).

2 maanden geleden

- 2,5/3 - 3 - 4/4,5 ritme qua wakker tijden werkt hier goed de laatste tijd. - Ochtend dutje doen we een half uurtje en het middagdutje doet hij zelf 1,5-2 uur. Bij het ochtenddutje maak ik hem na een half uurtje wakker, soms wordt hij na een half uurtje zelf wakker. Sinds dat wij hem wakker maken in de ochtend, is hij niet meer om 5.00-6.00 klaar wakker, dus dat is heel fijn! Nu rond 7u, dat is prima! Ons zoontje slaapt van 18.30/19.00 tot de volgende ochtend 6.30-7.00 door. Wordt af en toe wel eens een keer 's nachts wakker, soms te troosten met speentje of vind hij zelf zijn speentje (ik wacht altijd heel eventjes af). Heeft hij ergens last van of is hij niet te troosten met knuffelen, leggen we hem tussen ons in. Dit is heel af en toe. Over het algemeen een goede nacht ☺️

2 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

- 2,5/3 - 3 - 4/4,5 ritme qua wakker tijden werkt hier goed de laatste tijd ...
Oh dat klinkt top! Wat een fijn ritme. Hier inderdaad ook een ventje dat laatste tijd steeds tussen 05:00 en 06:00 wakker wordt. Zit al te denken hoe we dat het beste kunnen oplossen. Lijkt steeds vroeger te worden 🙈

2 maanden geleden

2-3-4 qua ritme, ‘s ochtends een dutje van 30 min (maak haar altijd wakker), ‘s middags dut van 2 uur (soms wakker maken, soms wordt ze zelf wakker) Slaapt van 20:00-8:30 Advies voor jou zou zijn om het dutje ‘s ochtends max 30 min te laten duren, zodat het dutje ‘‘s middags goed gaat en de nacht ook beter.

2 maanden geleden

Ik maak onze kleine ook wel s ochtends wakker. Maar dan wel na 45min omdat dat een slaapcyclus is. Dus miss beter 45min dan na 30min?

2 maanden geleden

Reactie op NMI9

Oh dat klinkt top! Wat een fijn ritme. Hier inderdaad ook een ventje dat la ...
Jaa echt heel fijn! Dat was bij ons ook, op een gegeven moment was het 5.15, toen dacht ik er moet iets veranderen. Vind wakker maken wel sneu, maar na een avonddienst slaap ik om 01.00 en dan is 05.00 eruit echt niet te doen zovaak... Gelukkig is hij door de dag hartstikke vrolijk en vind hij het prima zo volgensmij. Slaapcyclus is idd 45 min, maar dat was hier te lang om de nacht heel vroeg af te sluiten 🙈

2 maanden geleden

Reactie op maria94

2-3-4 qua ritme, ‘s ochtends een dutje van 30 min (maak haar altijd wakker) ...
Ook al zo’n fijn ritme! En bij jullie werkt het 30 minuten ochtenddutje dus ook. Ik ga het eens een paar dagen proberen, kijken of het wat doet! 😊👍

2 maanden geleden

Reactie op Anoniemm01

Ik maak onze kleine ook wel s ochtends wakker. Maar dan wel na 45min omdat ...
Hoe gaan hoe gaan de nachten bij jou?

2 maanden geleden

Reactie op NMI9

Jaaaa 1,5 uur is top, maar hij wordt vaak (steeds minder wel) na 30-40 minu ...
Hee, ik geef ook borstvoeding en dit heeft mijn zoontje van 10 maanden ook..

2 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

Jaa echt heel fijn! Dat was bij ons ook, op een gegeven moment was het 5.15 ...
Ja wakker maken voelt een beetje sneu inderdaad, maar snap dat je na een avonddienst het niet trekt om de dag om 05:00u te beginnen 😅

2 maanden geleden

Ons zoontje is 10 maanden en het ziet er ongeveer zo uit: 6:00 wakker (of eerder) 9:00 dutje 1 uur en 15 min 13:00 tot 14:30/15:00 18:30/19:00 naar bed Hij word vaak nog wel een keer wakker voor de fles dit kan zijn om 22:00 al of ‘s nachts en soms slaapt hij wel door.. we hopen dat hij snel ‘s nachts wat langer gaat slapen..

2 maanden geleden

Een oprechte vraag: er zijn kindjes die ‘s ochtends nog een lang dutje dan en ‘s nachts niet doorslapen, waarvan ouders zouden willen dat ze wel doorslapen. Waarom laat je je kindje dan zo lang slapen ‘s ochtends? Ik zie zo vaak de vraag voorbijkomen over het doorslapen in combi met lange ochtend slaapjes..

2 maanden geleden

Reactie op NMI9

Hoe gaan hoe gaan de nachten bij jou?
Vanaf 7 weken sliep die door. Tot 4 maanden sliep die van 18 tot 22u dan maakte we om 22u wakker voor fles dan ging die door tm 7 a 8u. Na 4mnd avondfles gestopt en slaapt sindsdien van 19-19.30 tot 7-7.30u. Is nu 10 maanden. Dus altijd al goed.

2 maanden geleden

Reactie op maria94

Een oprechte vraag: er zijn kindjes die ‘s ochtends nog een lang dutje dan ...
Omdat niet doorslapen snachts niet altijd te maken heeft het ochtenddutje misschien?

2 maanden geleden

Reactie op KW95

Omdat niet doorslapen snachts niet altijd te maken heeft het ochtenddutje m ...
Dit inderdaad . Ze worden sowieso een x aantal wakker snachts. Dat doet mijn dochter ook die de hele nacht doorslaapt. Wat ze dan gaan doen (zelfstandig in slaap vallen of niet) hangt af per kind. Of ze nu krijsen, huilen, jammeren, draaien of gewoon helemaal stil zijn moet je maar net een beetje "geluk" mee hebben.