38 Reacties
één maand geleden
Die van mij schelen 18 maanden. Eentje is 2.5 en de ander is net 1. Het is pittig maar denk zeker later een groot voordeel! Ze hebben altijd elkaar!
één maand geleden
Wanneer jij er klaar voor bent!! Hier dochtertje van 18/10 en momenteel 33 weken zwanger 🤭 het heeft zn voor en nadelen
één maand geleden
Voor elk leeftijdsverschil is wat te zeggen. Ons dochtertje wordt 1 november 1 en ik ben nu onverwacht alweer in verwachting. Heel blij mee, maar ook erg spannend. Het loopt altijd zoals het loopt🩷
één maand geleden
We hebben
zoon van 3 januari 2022
Dochter van 20 oktober 2023
Zoon van 22 oktober 2024
We vonden het leeftijd verschil best wel fijne ertussen
één maand geleden
Dat ligt heel erg aan hoe je er zelf in staat en hoe je kindjes zijn. Ik heb tussen de oudste twee twintig maanden. De oudste was toen al best zelfstandig en ver in ontwikkeling dus dat ging heel goed. De derde kwam toen de jongste twee jaar en twee maanden was, maar die had toen enorm moeite met zijn emotie regulatie en dat vond ik wel pittig.
één maand geleden
Bij ons zit er 2 jaar en 5 maanden tussen. Vind dit zelf echt heerlijk, want de 1e was echt al zelfstandiger toen de 2e kwam, en toch niet een enorm leeftijdsverschil. Hij kon ook heel goed verwoorden wat hij voelde, als hij iets lastig vond of even 1 op 1 aandacht wilde. Het is soms pittig, vooral als er 1 of 2 niet lekker in hun vel zitten. Maar vind het verder echt heel fijn en leuk zo.
Mijn zoontje is gedragsmatig wat lastiger sinds hij ongeveer 3 werd, dus had dat een pittige periode gevonden om een baby bij te hebben. Geen idee of dat bij anderen ook zo is, maar dat zou ik afraden als leeftijdsverschil.
25 dagen geleden
De perfecte periode er tussen bestaat niet. Een kindje komt denk ik nooit goed uit want er zijn altijd redenen om het nu niet te doen. Als je daar van uit gaat, dan maakt het dus verder ook niet uit hoe lang er tussen zit.
Bij de eerste duurder het 4 jaar om zwanger te worden en ben ik zwanger geworden via ivf. Gezien mijn leeftijd en hoe lang het de eerste keer duurde, voelde wij niet de keuze om lang te wachten. En nu is er een wonder gebeurd en ben ik meteen zwanger van het laatste embryo uit de punctie waar ook mijn zoon uit is geboren. Ze schelen straks 20 maanden. En dat zal vast gedoe geven, maar dat zien we dan wel weer. Ik ben vooral heel dankbaar dat het traject nu met veel minder hobbels is gegaan.
25 dagen geleden
Ik denk dat we vanaf juli 2025 gaan proberen zwanger te worden. We gaan in april/mei verhuizen en daarna denk ik dat ik er klaar voor ben (mijn man wilde al na 4 maanden weer haha). Ik moet ook zeggen dat ik er nog niet aan toe ben om m'n tijd en aandacht te verdelen, ik geniet zó erg van m'n dochter. Ik heb ook heel erg van haar zwangerschap genoten en dat zou ik ook graag willen bij de tweede. Dus ik wacht tot ik meer ruimte voel daarvoor:)
25 dagen geleden
Reactie op m0mmy2023
Ik ben nu zwanger van de 2e. Ze zullen 20 maandjes schelen. Bedoeling was 2 ...
Hier precies hetzelfde 😂
25 dagen geleden
Hier zit er 2,5 jaar tussen onze meisjes. Opzich een heel fijn leeftijdsverschil vind ik zelf. Zeker nu de jongste 13 maanden is en steeds meer kan, dat vindt de oudste heel leuk 😊. Ook begreep onze oudste best veel toen er een baby kwam, dat helpt ook. Ik vond de overgang van 0 naar 1 kind het zwaarste. Wat er dan allemaal op je af komt, is onbeschrijfelijk. Maar als de jongste een slechte slaper is, zoals hier, dan kunnen 2 kindjes ook heel pittig zijn 🫠.
24 dagen geleden
Wij zijn nu aan t proberen voor een tweede, voel me retezwanger. Maar nog negatieve testen🤣 Van t weekend m'n NOD dus dan weten we t zeker. Maar wij hebben wel bewust gekozen voor een verschil van bijna 2 jaar. Kunnen ze samen opgroeien. En nu zitten we toch nog in de kleine kinderen fase. Dus dan maar doorpakken🤣
23 dagen geleden
Ik ben nu zwanger van de tweede. Ze zullen straks 1.5 jaar schelen. Geen idee wat me te wachten staat straks, maar we zitten nu toch in de jonge kindere fase en bijbde eerste heeft het 4 geduurd, dus deze zwangerschap was een hele fijne verassing 🥰