65 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Luckyme89

Wat zijn voor jullie de redenen om wasbare luiers te gaan gebruiken? Voor ...
Precies dit, het hoeft ook niet zwart/wit te zijn. Kijk wat werkt voor jullie gezin 🤗

één jaar geleden

Reactie op Luckyme89

Zo deden wij het ook hoor! Je moet het zelf ook leuk blijven vinden, anders kan het best zwaar zijn. Het geeft natuurlijk wel wat extra werk. Onze oudste sliep heel slecht in een wasbare luier, daar waren we dus ook snel klaar mee! Meerdere momenten geprobeerd, maar op een gegeven moment gewoon geaccepteerd dat het wegwerp moest blijven hier in de nacht. Tuurlijk vind ik wasbare luiers er veel mooier uitzien en het ruikt beter! Maar het moet voor jezelf en je kindje ook goed werken 😊. Straks als de newborn er is, weet ik nog niet of we 's nachts weer wasbaar gaan proberen...

één jaar geleden

Reactie op Sara2011

Wij hebben het een tijdje geprobeerd bij m’n dochter. Ik vind het sowieso n ...
Ik zou ook diegene die het voor het eerst doen aanraden om via lenen/huren of gewoon 1 stuk per merk bestellen allerlei verschillende merken te proberen. Het is echt zo afhankelijk van je kind gecombineerd met hoe de luier/overbroek precies valt hoeveel last er is met beweging en doorlekken, en daar valt of staat het vaak mee. Ik heb uiteindelijk zo'n 12 verschillende opties geprobeerd, ongeveer de helft daarvan was echt totaal ongeschikt. Van de rest stuks bijbesteld en het werkte voor ons vanaf geboorte tot nu (18 maanden+) met grote tevredenheid. Ik denk dat het ons heel zwaar was gevallen als we alles hadden ingezet of één of twee van de minder passende merken zonder andere opties een kans te geven. En het is dus niet zozeer een kwestie van kwaliteit als van wat bij jouw kind past. Niemand kan je dat echt van tevoren vertellen. Één van de goedkoopste en minst indrukkend uitziende overbroekjes werkt voor ons bijvoorbeeld het beste omdat ons kind extreem bewegelijk is en deze broekjes heel dun en flexibel zijn, en ze een erg smalle taille heeft en hele lange bovenbenen, waar de meeste broekjes haar dus te ruim vallen in de taille - om doorlekken te voorkomen moeten we ze dan strak doen, waardoor de bovenbenen worden afgekneld want die zijn wel dikker. Dus alleen de meer flexibele, dunnere broekjes bleken een goede match voor ons kind.

één jaar geleden

Reactie op Miranda95

Wat heb je voor je newborn straks? 😊
Wij hebben de bamboo luiers van Hu-da. Die zijn one size en kleiner te maken voor de newborns. Vanaf 3.2 kilo schijnen ze daar al in te passen. Wel lijkt het me alsnog een beetje groot voor zo’n newborn baby. Dus eerste weken gaan we gewoon even wegwerp doen. Kunnen we iets rustiger wennen aan de nieuwe situatie. En zodra ik het gevoel heb dat het past gaan we over op de wasbare luiers. De overbroekjes die ik heb zijn van Little Lamb. Die komen wel in 2 maten, maar kunnen met beide maten goed over de Hu-da luiers heen. En daar heb je er veel minder van nodig dus vond ik niet erg om in 2 maten aan te schaffen.

één jaar geleden

Reactie op Luckyme89

Helemaal mee eens dit. Niet te moeilijk over af en toe wegwerp luiers doen, juist zodat het goed te doen is! Als je overwegend wasbaar doet is echt al een enorme impact qua milieu en kostenplaatje 🙌

9 maanden geleden

Hoi hoi. Inmiddels is mijn zoontje 3.5 maanden. Ik wilde voor de newborn fase gewone weggooi luiers. Zit nog wel sterk na te denken om over te gaan op wasbare luiers. Iemand een tip voor de iets smallere en langere luiers? Maakt de zoektocht wellicht iets makkelijker. Ik woon in het buitenland en dus van alle soorten en maten is wat lastig om uit te proberen. Binnenkort een familie bezoekje in NL en mogelijk kan ik dan wasbare luiers aanschaffen. Alvast bedankt!

9 maanden geleden

Reactie op Ellebell94

Hoi hoi. Inmiddels is mijn zoontje 3.5 maanden. Ik wilde voor de newborn fa ...
Ken je de keuzehulp van Nappy's.nl? Daar beantwoordt je wat vragen en dan komen er wat merken en modellen uit die bij jullie passen. Dan kun je kijken welke er in jouw woonplaats leverbaar zijn. Als je een wasmachine tot je beschikking hebt, dan zou je ook tijdens je bezoek in NL een uitprobeerpakket kunnen huren (en dan aanschaffen wat bevalt).

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op Ellebell94

elskbar. huda zit heel veelnkindjes heel.goed en kocht ik ook in NL toen we int buitenland woonden. lightouse aio, zitten ook prettig.

9 maanden geleden

Reactie op Miranda95

Zo deden wij het ook hoor! Je moet het zelf ook leuk blijven vinden, anders ...
Bij ons lukte het snachts ook niet in wasbaar. Dus onze dochter al ruim vijftien maanden in de nacht in wegwerp, overdag wasbaar en soms op pad toch wegwerp omdat het dan even handiger is met twee kindjes (afhankelijk van wat we gaan doen) Welk merk en type luier is persoonsafhankelijk wat jij wilt en wat fijn past bij type bouw van je kindje. Voor onze dochter grote berg Totsbots 2delig pakket tot zindelijkheid aangeschaft, maar ze was heel smal, dus aparte lappen gaandeweg bijgekocht (via vinted). Onze zoon is qua bouw wat steviger en lijkt precies gemaakt voor deze luiers, dus nu bij nr2 gaat het systeem perfect. Het is gaandeweg ontdekken wat fijn is, maar ben zelf wel heel blij met het milieuaspect dat we het zo doen. Eerst ook ouders/schoonfamilie niet enthousiast, maar alle oppasadressen doen gewoon mee en vinden het prima gaan. Al het vieze in een wetbag, ideaal.

9 maanden geleden

Reactie op Ellebell94

Ik werk voorlopig ook met een combi. Overdag doe ik wasbaar met een 2dehands pakket dat ik aankocht. Daarin zaten luiers van Flip en Milovia. Maar ik vind de luiers van Elskbar heel mooi dus denk er binnenkort zo enkele aan te kopen. 🥰 'S nachts en op verplaatsing gebruik ik nog wegwerp voorlopig. Ik gebruik nu liefst katoenen doeken als inlegggers, dan is het pakketje niet zo dik. Voorlooig nog geen boosters nodig.

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op Julesss

Ik werk voorlopig ook met een combi. Overdag doe ik wasbaar met een 2dehand ...
haha echt? mn zoontje van net 3 maanden heeft gemakkelijk een huda met booster vol in 2 uur, of een lighthouse aio 😅

9 maanden geleden

Reactie op Ellebell94

Hoy, wij hebben de afgelopen maanden veel verschillende merken uitgeprobeerd om te beslissen welke we in grotere hoeveelheid wilden aankopen. Het is een beetje afhankelijk wat je belangrijk vindt in een luier? De luier die er voor ons met kop en schouders bovenuit steekt is de Wizard Uno van Mother Ease. All in one, supergemakkelijk naar wens te boosten, snel droog, hele goede pasvorm, geen erg dik poeppakket, tot hiertoe nog nooit gelekt, kwalitatief materiaal. Wij hebben de organic coton versie omdat ik graag natuurlijk materiaal wou, maar ze hebben ook een andere stay dry versie die nog slanker is. De enige 2 dingen die bij deze luier jammer zijn is dat de vlekken minder goed uit het katoen wassen dan uit de meeste andere luiers die we hebben geprobeerd, en dat de luiers (vind ik) niet zo'n mooie motiefjes hebben.

9 maanden geleden

Reactie op Chefke

haha echt? mn zoontje van net 3 maanden heeft gemakkelijk een huda met boos ...
Haha zo zie je maar hoe ze kunnen verschillen! 😄

9 maanden geleden

Helaas moet ik het wasbaar luieren opgeven, maar wat vind ik dat jammer! Ik kan het maar niet loslaten. Mijn partner vindt wasbaar sowieso al niets, dus ik ben de enige die het gebruikt. En ik moet bijna weer werken, dus dan heb ik er een stuk minder tijd voor. Daarnaast is onze baby (4 maanden) ook nog eens minder happy in wasbaar. Al met al dus een strijd die ik aan het verliezen ben. Maar echt balen als ik naar mijn mooie luier stash kijk. Sorry voor mijn geklaag, moest het even van mij afschrijven. 🙈

9 maanden geleden

Reactie op Miranda95

Helaas moet ik het wasbaar luieren opgeven, maar wat vind ik dat jammer! Ik ...
Oh jammer! Maar misschien kan je het binnen enkele maanden nog eens een kans geven? Ze dragen nog wel even luiers. In de zomer ook sowieso leuker. Dan kunnen ze lekker in hun mooie luiertje rondlopen/kruipen. Dan voelt het afscheid wat minder definitief. En als je zegt nee echt niet meer, dan zou ik ze proberen verkopen. Maar naar het schijnt lukt dat tegenwoordig minder goed.

9 maanden geleden

Reactie op Julesss

Oh jammer! Maar misschien kan je het binnen enkele maanden nog eens een kan ...
Ja dat las ik ook inderdaad, jammer! Ik denk dat ik de kleine maatjes ga verkopen en dan maat 2/one size nog even bewaren voor het geval dat. 😊

9 maanden geleden

Heeft iemand een tip voor een goede romperverlenger? De meeste van onze rompertjes zijn van hema en JBC.

VRIEND

9 maanden geleden

bij nappys kon je een set van 3 verwchillende aanschaffe .

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op Chefke

bij nappys kon je een set van 3 verwchillende aanschaffe .
avo&cado

2 maanden geleden

Hoe gaan de wasbare luiers!? Tevreden of niet? Ik ben benieuwd naar verhalen!