7 Reacties
4 maanden geleden
Mn mannetje eet gelukkig alles al merk ik wel dat ie voorkeuren heeft en soms minder zin….maar ik ga geduldig door met voeden of probeer het na 30min weer en als hij de helft op heeft vind ik het prima. Stel het zou minder zijn dan zou ik denk ik wel iets uit de vriezer trekken maar mn reden hiervoor is ook omdat hij anders extra komt in de nacht voor bv als hij niet genoeg gegeten heeft.
4 maanden geleden
Nou hier was bloemkool met kip en erwtjes niet zo'n hit. De bloemkool bleek het probleem achteraf (heb een andere mix gemaakt met kip en erwtjes en dat was oke). Ik heb hem niks anders gegeven, maar wel aangelengde pindakaas erbij als "saus". Toen kon het ineens wel op (met moeite maar a la).
Als hij echt niet wil dan laat hij het maar staan 🤷♀️ food under one is just for fun
4 maanden geleden
Hier is t eten wat de pot schaft. Dat doen we met de oudste en nu ook met de jongste. Ik bepaal wat we eten en je mag zelf bepalen hoeveel je ervan eet. Daarbij houd ik natuurlijk rekening met wat dingen. Zo staat er altijd “safety” food bij eten waarvan ik twijfel of het gegeten wordt. Dat kan betekenen pasta en rijst bij de chili want voorkeur voor pasta. Of Strooikaas of sesam omdat ik weet dat hij dat leuk en lekker vind ergens overheen te strooien. En het menu bevat twee keer per week een succesgerecht, pasta, pizza, pannenkoek, broodje met iets, iets waar ik van weet dat het gegeten wordt. Dat doen we eigenlijk vanaf mee eten aan tafel en dat werkt voor ons. Er zijn fases waarin maanden weinig gegeten wordt door de oudste. Maar prima, ik ga de machtsstrijd over eten echt niet voeren. Nu ook dagen dat de jongste iets niet eet, al eet die soms nog op andere tijden een potje. Maar voor hem zal hetzelfde gaan gelden. Ik heb deze aanpak overigens geïnspireerd op de aanpak van solid starts. Kan je hun instagramaccount en app erg aanbevelen.
4 maanden geleden
Wij hebben meestal wel wat opties zoals tomaten of paprika of komkommer. Als hij iets niet eet krijgt hij een van die andere dingen. Soms een paar dagen dus enkel dat. Hij krijgt borstvoeding dus de rest maakt nog niet uit wat hij binnen krijgt. Weet niet wat jouw kindje krijgt. Kan me voorstellen dat het met kunstvodding weer anders is