18 Reacties

één maand geleden

Wij komen van Neocate en geven soms alpro groeimelk gemengd met havermelk en soms het een of het ander.

één maand geleden

Wij zijn nu aan het wennen met havermelk en amandelmelk. Ze kan ook niet tegen soja, dus een opvolgmelk is er dan niet. Maar donderdag ook een overleg met een diëtist staan, omdat ze tot nu toe de melk nog niet echt drinkt… ze is vrijdag 1 geworden en ook bij ons is de machtiging over inderdaad.

één maand geleden

Ik geef nog borstvoeding, maar daarnaast alpro groeidrink haver, gewone havermelk (wel even goed opletten waar vitamines aan toegevoegd zijn, want sommige zijn alleen water en haver) en ik heb laatst een pak rijst groeidrink gekocht om te proberen. Hier ook soja allergie dus er valt veel af, je hebt ook een alpro groeidrink van soja.

één maand geleden

Ik volg

één maand geleden

Je kunt gewoon een verlening aanvragen van de machtiging. Geef aan dat je tot 2 jaar als aanvulling pepti wil blijven geven. Dat je koemelk een paar keer geprobeerd hebt en er nog steeds reactie is (benoem klachten) en vraag of er weer een verlenging mogelijk is. Zover ik weet wordt dit niet geweigerd? Hier dus pepti tm 2 jaar, afwisselend met borstvoeding en wennen aan ongezoete soja/haver/amandelmelk/geitenmelk of kokosyoghurt naturel. Mocht de machtiging echt een probleem zijn, kijk op marktplaats en schaf via daar nog wat pepti potten aan (300 ml per dag is het advies nog tm 2 jaar).

één maand geleden

Ik heb beetje bij beetje steeds gemengd met gewone melk en daar een aantal weken over gedaan tot hij volledig over kon op gewone melk. Dat is goed gegaan 😊 af en toe ook tussendoor havermoutpannekoekjes gegeven die bereid zijn met gewone melk en lepeltjes yoghurt opgebouwd

één maand geleden

Reactie op Jool88

Ik heb beetje bij beetje steeds gemengd met gewone melk en daar een aantal ...
Hoe heb je dit gemengd? Volle melk?

één maand geleden

Mijn dochter kreeg neocate en is onder begeleiding van de diëtist met een melkladder bezig om stapsgewijs koemelk weer te introduceren. Ze krijgt nu alpro groeidrink soja ipv melk

één maand geleden

Reactie op m0mmy2023

Hoe heb je dit gemengd? Volle melk?
Ja ik heb houdbare volle melk gebruikt

één maand geleden

Reactie op Jool88

Ja ik heb houdbare volle melk gebruikt
Ik heb eerst gemengd met 20 ml volle melk en elke week steeds met meer ml opgebouwd

één maand geleden

Reactie op Jool88

Ik heb eerst gemengd met 20 ml volle melk en elke week steeds met meer ml o ...
Ik ga dit ook proberen! Yoghurt vind ze heerlijk. Maar ander melk wilt ze niet. Maak je dan dan een flesje van bijv 120cc klaar en dan warm je 20ml houdbare melk op en roer je erdoorheen?

één maand geleden

Reactie op m0mmy2023

Ik ga dit ook proberen! Yoghurt vind ze heerlijk. Maar ander melk wilt ze n ...
Als je kindje gewone melk lekker vindt kun je ervoor kiezen het apart aan te bieden. Zo niet, dan zou ik sowieso gaan mengen om ze op die manier dan ook langzaamaan aan de smaak te laten wennen

één maand geleden

Reactie op Jool88

Als je kindje gewone melk lekker vindt kun je ervoor kiezen het apart aan t ...
Nee, ze vind het niet lekker. Wist alleen niet of ik het kon mengen..

één maand geleden

Reactie op m0mmy2023

Nee, ze vind het niet lekker. Wist alleen niet of ik het kon mengen..
Ja dat kan zeker, juist om deze reden wordt dat aangeraden 😊

één maand geleden

Reactie op Jool88

Ja dat kan zeker, juist om deze reden wordt dat aangeraden 😊
Hi, Deed je bij elke flesje 20ml volle melk? Of maar bij 1 flesje

één maand geleden

Reactie op m0mmy2023

Hi, Deed je bij elke flesje 20ml volle melk? Of maar bij 1 flesje
Bij 1 flesje. Gewoon dan even in de gaten houden hoe je kleintje erop reageert. Gaat het goed, zou je de week erop 20 ml in 2 flesjes kunnen doen of alleen die ene fles opbouwen. Maar als je kleintje straks voldoende heeft opgebouwd met 1 fles en er zit zowat alleen nog maar gewone melk in, dan kun je er vanuit gaan dat met de 2e fles over naar gewone melk ook goed zal gaan.

19 dagen geleden

Ik had laatst hetzelfde probleem bij mijn zoontje en heb een verlenging aangevraagd voor 3 maanden. Tot die tijd proberen we de melkladder van Davo. Dit is echt iets om met het consultatiebureau of een kinderarts te bespreken. Er moet eerst gekeken worden of er nog een reactie is en dan wat de volgende stap is. Ik zou niet ineens gaan rommelen met melkproducten geven zonder een goed plan.

2 dagen geleden

Ik heb bij mijn zoontje 1 schepje normale nutrilon in zijn flesje gedaan, hij moest overgeven en had krampjes. Heb een verlenging gevraagd van de machtiging , hebben ze gegeven maar hij moest wel geprikt worden. Hier kwam uit dat hij nog kma had. De arts heeft de machtiging verlengd tot februari, maar heeft ook een afspraak gemaakt bij de diëtiste. Die hebben we nog niet gehad. Ik ben wel benieuwd of de pepti vervangende melk, zoals soja etc. meer voedingsstoffen bieden dan pepti. Weet iemand hier meer over?