16 Reacties

3 maanden geleden

Hi, onze jongen heeft onlangs 8 dagen in ‘t ziekenhuis gelegen omdat er een stafylokokken bacterie door een wondje van zijn windpokken is binnen gegaan 😞 hij had hierdoor sepsis dus heel heel ernstig ziek geweest. Nu gelukkig alles achter de rug maar ik wil maar zeggen hou zijn wondjes goed proper en ontsmet indien nodig ❤️

3 maanden geleden

Ja! Hier vorige week ook. Hij ervaarde gelukkig weinig last qua jeuk. Hij had het alleen op zijn hoofd en echt maar een paar op zijn armen en buik. Hij was wel heel ziek qua overgeven en diarree. Ook had hij die week ervoor pseudokroep aanvallen 's nachts. We zijn daarom toch even langs de huisarts geweest. Kon er allemaal bij horen volgens de huisarts. Omdat hij zo weinig plekjes had/heeft (het is bijna weg) en hij onder de 1 is, kan hij het helaas wel nog eens krijgen vertelde de dokter 😅

3 maanden geleden

Jaaa pffff echt een heel pittige tijd geweest! Havermout badjes elke avond, en als t kon 2x per dag. Ik heb van dr leenaarts ofzoiets dat waterpokken spul gekocht. Dit is eigenlijk een soort vloeibare zink/talk/sudo vond is. Heb mn zoontje daar gewoon meerdere keren per dag van kop tot teen mee ingesmeerd (net als hoe je met bodylotion insmeert, niet aanstippen zoals op het flesje stond). Hij was spierwit erdoor, maar het werkte wel echt mega snel met indrogen van de blaasjes! De korstjes duurde wel even voor die er allemaal af waren en de rode plekjes/vlekjes zijn nog wel zichtbaar. Vraag me af hoelang dit blijft🤔

3 maanden geleden

Reactie op maamel

Hi, onze jongen heeft onlangs 8 dagen in ‘t ziekenhuis gelegen omdat er een ...
Ik heb nog aan je gedacht. Fijn dat alles goed is afgelopen!

3 maanden geleden

Jaa havermout badjes zodra je merkt dat ze veel last krijgen. Deed dit wel drie keer op een dag. Zinkzalf daarna. Goed koelen. Koud drinken en ijsjes als het ook in de mond zit. Sterkte! Kan best even duren helaas.

3 maanden geleden

Reactie op TessaD1997

Jaaa pffff echt een heel pittige tijd geweest! Havermout badjes elke avond, ...
Ja dit heb ik ook zo gedaan . Was in mei, nu plekjes nog steeds wel zichtbaar.

3 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Ja dit heb ik ook zo gedaan . Was in mei, nu plekjes nog steeds wel zichtba ...
Oeh, zo lang nog. Dat valt tegen, had verwacht dat dat sneller weg zou trekken.

3 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Ja dit heb ik ook zo gedaan . Was in mei, nu plekjes nog steeds wel zichtba ...
Hier heeft mijn zoontje ook nog steeds plekjes zichtbaar van de hand voet mondziekte en hij had dit in de eerste week van mei..

3 maanden geleden

Reactie op maamel

Hi, onze jongen heeft onlangs 8 dagen in ‘t ziekenhuis gelegen omdat er een ...
Ow jeetje wat heftig dankjewel voor de tip ❤️

3 maanden geleden

Reactie op TessaD1997

Jaaa pffff echt een heel pittige tijd geweest! Havermout badjes elke avond, ...
Hoelang heeft het geduurd. Boris kreeg de eerste plekjes vrijdag en zit nu extreem onder 🙁

3 maanden geleden

Reactie op Kenai

Hoelang heeft het geduurd. Boris kreeg de eerste plekjes vrijdag en zit nu ...
Eigenlijk een week voor dat de eerste plekjes kwamen was hij al zichzelf niet, maar we konden onze vinger er niet opleggen. Zondag 14 juli de eerste twee vlekjes gezien, en toen ging t opeens hard met de plekjes. Bij elke verschoning leken er weer tientallen bijgekomen te zijn😫. Dit bleef aanhouden en toen heb ik het weekend erna, dus 7 dagen na de eerste plekjes, contact gezocht met de huisartsenpost om te overleggen. Las overal dat de piek 3-4 dagen was en op dag 7 kwamen er nog bultjes bij, dus wist ff niet of het nou wel goed was. Assistente vertelde dat hij er waarschijnlijk gewoon echt heel veel last van had en dat het geen reden tot paniek was zolang hij verder prima functioneert. Denk dat die dinsdag of woensdag erop begon te merken dat de bultjes begonnen in te drogen en kortstjes begonnen te vormen. Al met al dus een goeie 1,5 week echt een piek, en vanaf dat moment ging t steeds beter en merkte we ook dat hij weer zichzelf werd! Heb in die 1,5 week wel bijna niet gewerkt en hij niet naar de opvang gegaan, omdat hij echt ontroostbaar was

3 maanden geleden

Reactie op TessaD1997

Eigenlijk een week voor dat de eerste plekjes kwamen was hij al zichzelf ni ...
Ook heel herkenbaar! Kan echt wel een poos duren en ze kunnen er goed last van hebben. Hier was dat ook en dan vaak met een evt ander kindje die komt dan twee weken later. Dat was hier ook het geval.

3 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

Ik heb nog aan je gedacht. Fijn dat alles goed is afgelopen!
Heb idd niets meer laten weten door alle drukte en stres in de vorige topic 😩 alles is idd weer oke gelukkig ❤️

3 maanden geleden

Reactie op mam123aatje

Ook heel herkenbaar! Kan echt wel een poos duren en ze kunnen er goed last ...
Aah jaaa naar, dan denk je we hebben het overleefd, krijgt de volgende het😫 Mijn zoontje is nog te jong om voldoende antistoffen aan te maken, dus hij zal t op latere leeftijd nog een keer ‘moeten’ krijgen voor een goeie bescherming. De gedachte dat hij het nog een keer door moet maken en het dan waarschijnlijk bewuster meemaakt is echt vervelend😫😭

3 maanden geleden

Reactie op TessaD1997

Aah jaaa naar, dan denk je we hebben het overleefd, krijgt de volgende het� ...
O ja dat is heel erg zielig!

3 maanden geleden

Hi dames, Ik heb zojuist een foto weggehaald omdat hierop de billen van een kindje te zien waren. Het forum is een openbare plek op het internet en we willen graag voorkomen dat mensen met slechte bedoelingen hiernaar op zoek gaan in onze community. Foto's met bijvoorbeeld billen of geslachtsdelen halen we daarom altijd weg. Liefs, Micky