19 Reacties
2 maanden geleden
Wat balen! Je kunt wel venkel nemen of speciale thee in het iets op te krikken. Of vaker aanleggen/kolven. Het kan ook met je hormonale cyclus te maken hebben dat het even minder is. Succes!
2 maanden geleden
Werkt je kolf nog goed? Bij mij was dit het namelijk. Ik moet goed aandrukken dan krijg ik voldoende
één maand geleden
Reactie op Jaja1989
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb dus geen idee wat m'n dochter dan drinkt bij ...
Ja, thuis komt ze zo vaak om te drinken. Vooral in de avonden gebruikt ze mij al speen😅 ik heb hierdoor het gevoel dat mijn borsten zo leeg zijn dat ik laat in de avond/ nacht niks eruit krijg
één maand geleden
Het komt vaker voor dat je kolf opbrengst na een maand of 10 afneemt omdat je borsten zich niet meer laten foppen. Zegt niks over je productie. Als je kindje tevreden is een goed groeit geen zorgen over maken
één maand geleden
Dit klinkt eigenlijk wel 'normaal' dat de opbrengst minder is. Tepelstimulatie vanuit een kind of een kolf is echt heel anders.
Toen ik live borstvoeding gaf had ik van te voren een vooraadje gemaakt voordat ik moest werken, als deze weer op dreigde te raken deed ik tussen de voedingen door ook nog kolven.
één maand geleden
Reactie op desmaxpom
Mijn ervaring is dat een handsfree kolf minder sterk is dan een bedrade kol ...
Ik heb nu de vulpes, welk kolf raad je aan? Ik probeer de hele dag te kolven. Op werk probeer ik elke 1,5 uur te kolven en thuis probeer ik vaker te kolven. Maar de hele dag is mijn productie zooo laag.
één maand geleden
Reactie op sevs00
Ja mijn voorraad raakt bijna op vandaar mijn stres. Want de hele dag op wer ...
Drinkt je kindje ook live of ben je fulltime kolver? Je kindje is bijna een jaar en mag dan ook gewone koemelk dat zou je dan kunnen doen als je werken bent en thuis live blijven voeden. Kun je alle stress van het kolven lekker laten gaan.
één maand geleden
Reactie op AnkeTijsen
Drinkt je kindje ook live of ben je fulltime kolver? Je kindje is bijna een ...
Tot 1,5 maand terug deed ik altijd live voeden, ik deed soms kolven voor voorraad in de vriezer. Toen zij was geboren kon ik binnen 5 minuten 300 cc kolven, dus 150 van beide kanten. En nu 10/20 cc per keer. Ik heb het liefst toch dat ze wel bv krijgt als ik op werk ben maar niks lijkt te werken..
één maand geleden
Hier kolf ik soms ook weinig tot niks, maar dan krijg ik geen toeschietreflex dus komt het daardoor. Zelf de melk op gang laten komen met mijn eigen handen helpt dan. Dat zou je nog kunnen proberen! Heb je ook gevarieerd in de hoogte van de standen? Hier kolf ik op standje 7 bijvoorbeeld meer dan op maximale stand 9. Lees wel eens dat lager bij sommige vrouwen beter werkt dan hoger