Tussen onze dochters zit straks net 1 jaar. Nu krijgt de 'nieuwe' baby de huidige babykamer en onze dochter van 9 maanden krijgt rond haar 1e verjaardag of tot de nieuwe baby van onze kamer afgaat haar babykamertje.
Nu is de vraag: welk bed gaan wij kopen voor onze dan 12 tot 15 maanden oude dochter?
Een ledikantje wordt aangeraden zeker tot 2,5 jaar. Als je dat niks vindt kun je evt nog een vloerbed kiezen. Ik zou nu zeker niet al voor een peuterbed oid gaan
Dus een simpel ledikantje met een goed matras is goed voor nog 1.5 jaar plezier ? Dat is het geld dan nog wel waard inderdaad. Ik lees veel vanaf 18 maanden al een ander bed, vandaar
Dus een simpel ledikantje met een goed matras is goed voor nog 1.5 jaar ple ...
Jazeker! Nee, vanaf 18 maanden een ander bed is heel jong en zou ik niet aanraden. Tot 2/3 jaar zit je over het algemeen prima met een ledikantje. Dat is in ieder geval wel mijn ervaring en ik hoor in mijn omgeving eigenlijk niet anders. Maar ben benieuwd naar andermans ervaringen. Een ledikantje raak je ook zo weer kwijt op marktplaats overigens :)
Zou ook gewoon een ledikant doen. Onze baby is pas een maand over van cosleeper naar ledikant. En afhankelijk van de grootte gaat dat wel lukken tot 2,5 tot 3 jaar. Daarna kun je eventueel gelijk over naar een eenpersoons en daar doe je dan heel lang mee 😉.
Tussen onze eerste en tweede zit 21 maanden verschil. Onze tweede heeft hetzelfde bedje gekregen als de eerste. Onze eerste is kreeg met 3,5 een vervolg bed in verband met de geboorte van de derde. Wij hebben twee ikea sundvik bedjes, daar kan je de zijkant uithalen zodat het ook als peuterbed gebruikt kan worden (afmeting 60x120)
Je kunt anders nog overwegen om een meegroei bedje te kopen. Wij hebben een ledikant van 140x70 waar uiteindelijk ook een zijkant uit kan, zodat het een peuterbed wordt. Vanwege de afmeting denken wij er ook wel tot de basisschool mee te kunnen doen ongeveer.
Het is net hoe je kindje is maar wij zijn rond 1,5 jaar naar eenpersoonsbed gegaan met valbeveiliging. We houden sws de baby de eerste maanden op de eigen kamer
Wij hebben ook een eenpersoons vloerbed sinds een week voor ons zoontje, hij is van oktober 2023. Zijn zusje krijgt dan bij geboorte zijn ledikantje. Gaat de afgelopen week echt al goed, zelfs de nachten zijn niet veranderd ten opzichte van het slapen in een ledikantje.
Tussen onze meiden zit 1,5 jaar. De oudste heeft een meegroeibed van 1,40. Die wordt nu nog als ledikantje gebruikt. De jongste slaapt in een klein ledikantje van 1,20.
Ik vind ze met 1 jaar echt nog te klein om in een ‘gewoon’ bed te laten slapen.
Dus een simpel ledikantje met een goed matras is goed voor nog 1.5 jaar ple ...
Hier ging onze oudste pas over naar een groot bed toen ze bijna 3 was. En hadden we echt niet eerder “moeten” doen.
Ze passen er echt sowieso echt nog wel lang in. En pas op die leeftijd zijn ze cognitief zo ver ontwikkeld dat ze begrijpen dat in bed blijven is om te slapen. ;)
Hier toen trouwens een 1 pers bed met soort ‘“leuning” aan 3 kanten, en bed omgekeerd tegen bed aan gezet. Dus een soort lage begrenzing om bed heen, kan ze er niet uitvallen. Wel makkelijk stappen.klimmen natuurlijk.
Ze is nu bijna 4 en komt nog steeds niet haar bed zelf uit zonder eerst te roepen/vragen 😂🥰