19 Reacties
4 weken geleden
Ja hier nog een… terwijl die bij de gastouder wel wil eten🥹. Hij at een hele tijd steeds 1 ding, vond bv kipnuggets met 50/50 kip courgette heel lekker. Ik heb van little foodies een pdf met recepten, met oa bananen/yoghurt donuts, die gaan er goed in als ik er wat boter en hagelslag op doe😂.
4 weken geleden
Reactie op Vissers
Hier ook! Behalve avondeten ,dat gaat wel oké en borrelplank😆
Dit is eigenlijk wel een tip: borrelplank 😄 onze dochter heeft ook fases waarbij ze niet echt wil eten, maar als we een (vrijblijvende) borrelplank op tafel zetten is ze toch geïnteresseerd en gaat ze alles zelf proeven, zonder enige druk en is dan ook niet zo gefixeerd op ‘moeten’ eten.
4 weken geleden
Hier is avondeten drama. Hij wil niks eten, nouja dan niet. We hebben de regel dat je ook niet gaat vervelen aan tafel, dus als je van tafel gaat dan laat je papa en mama met rust. Meestal komt hij naast me zitten en pikt wat van mn bord. Ik vind het prima, zal wel een fase zijn. Ik bied niks anders aan, hij kan eten of niet. Ik heb gezien bij mijn broertje wat er gebeurt als je toegeeft, dat doen we hier thuis dus mooi niet.
Hij eet wel heel veel fruit en groenten fietsen er ook in dus ik maak me er niet zo druk om.
4 weken geleden
Hier altijd een goede eter geweest. Sinds een paar weken gaat (voornamelijk) het avondeten heel slecht. Hij wil niks. Ik maak dan alsnog een bordje voor hem met plakken kipfilet, komkommer, wortels, paprika en paar walnoten. Dat gaat er dan wel in.. krijgt hij toch wat voedingsstoffen binnen.
Denk zelf dat het komt omdat de laatste kiezen erdoor komen dat hij liever grove stukken voedsel wil.
4 weken geleden
Hier zijn het echt de tanden. Hij zegt dan ook dat zijn tanden pijn doen. Hij eet vooral in de avond het minst. Ik probeer dan vaak een zelfgemaakte soep te geven. Werkt ideaal, toch avondeten maar niets van alles waarop je op moet bijten met pijnlijke tanden
4 weken geleden
Hier is het heel wisselend en in onze ogen vooral te wijten aan de peuterpuberteit. Op maandag gaan alle wortels tot het laatste hapje op en is hij boos dat ze op zijn. Op dinsdag zijn wortels 'nie lekkkaaahhh'. En zo is het altijd iets 😂
We proberen er geen aandacht aan te besteden en er vooral geen druk op te leggen. We willen het gezellig en leuk aan tafel houden, zodat eten geen negatieve lading krijgt. We bieden daarnaast ook geen alternatief aan, behalve als het iets is wat hij nog niet eerder heeft gehad of waarvan we al weten dat hij het niet helemaal lust (iets met ei of bepaalde groentes). We bieden hem dan een boterham met pindakaas aan, een banaan of nog wat kwark. Hier zijn we duidelijk in, dit is het.
Fruit en brood gaat altijd goed, tussendoortjes ook, dus hij krijgt door de dag heen voldoende als hij een keer minder eet 's avonds.
4 weken geleden
Je zou haar ook crackers kunnen geven, rijstwafels met beleg. Is natuurlijk minder vullend dan brood, maar leg er een plakje ontbijtkoek zero bij, dat is hier echt favoriet.. Of een stukje krentenbol. Wij proberen bij zijn ontbijt en lunch altijd wel wat verschillende dingen neer te leggen, samen met een paar stukjes fruit, wat groenten en soms ook gewoon een half koekje of iets anders dat 'lekker' is.
Qua avondeten gaat pasta er hier altijd in, in alle vormen en maten.. We geven hem ook wel eens 2 mini pizzaatjes voor op de pizzarette. Die gooi ik dan gewoon in de oven met wat vlees en groenten, zeker niet ongezond en prima voor de afwisseling.
5 dagen geleden
Zo frustrerend!! Al drie uur op heeft nog niet ontbeten!! Iemand tips? S avonds zijn het ook maar muizen hapjes
5 dagen geleden
Reactie op loesvoragen
Zo frustrerend!! Al drie uur op heeft nog niet ontbeten!! Iemand tips? S av ...
Geen tips helaas… hier sinds het weekend een 2 jarige die leeft op max een beschuit per dag en een waterijsje… 😩. Maar als we naar de mcdonalds gaan lust ie ineens wel een kipnugget haha. Thuis raakt ie ze niet meer aan en zaterdag in de mac wel 2 gegeten… maar hij groeit nog steeds en blijft stabiel op gewicht… soms neemt ie nog een hapje als we niet kijken, dus ik zet het na 10 min van tafel bij de bank neer.
5 dagen geleden
Reactie op loesvoragen
Zo frustrerend!! Al drie uur op heeft nog niet ontbeten!! Iemand tips? S av ...
Voor blijven schotelen en meer kan je niet doen denk ik. Hier wordt tegenwoordig alleen nog maar komkommer en fruit gegeten en gelukkig nog wel ontbijt (vanochtend omelet en anders boterhammetje). Middag is komkommer en avond is komkommer🤷🏻♀️😅
5 dagen geleden
Reactie op Lynnnnnn
Onderweg eten werkt hier heel goed. Iets mee in haar handje op de fiets, of ...
Bedankt