9 Reacties
3 maanden geleden
Het komt vanself wel ! Mijn zoontje begon pas met vaste voeding met 9 maanden na hij heel ziek is geweest ineens geen fles wilde
3 maanden geleden
Komt indd vanzelf, maar snap je gevoel hierin. Vond het ook wel even vervelend. Kwam uiteindelijk wel met acht maanden.
3 maanden geleden
Reactie op Krisje111
Hoe bied je eten aan? Alleen gepureerd?
Mijn dochter wil alleen zelf eten, ...
Alles al geprobeerd! Wanneer ik in stukjes aanbied plet hij alles en steekt amper iets in zijn mond. Weet dat dat bij de ontwikkeling hoort maar op die manier krijgt hij niks binnen dus dan pureer ik het 🥲
3 maanden geleden
Reactie op maamel
Alles al geprobeerd! Wanneer ik in stukjes aanbied plet hij alles en steekt ...
Niks mis met gepureerd eten hoor. Dat was vroeger normaal en wij zijn toch ook uiteindelijk stukjes gaan eten 😉? Ook dat is een vaardigheid waar het ene kindje vlot mee is en de ander niet. En dat zegt niks over de lange termijn. Komt goed! Als ze gepureerd wel eet dat geven en daarnaast af en toe stukjes om mee te spelen.
3 maanden geleden
Reactie op maamel
Aah oké. Ik zou wel 2 a 3x per dag blijven aanbieden maar niets forceren.
En altijd bij jullie aan tafel zetten als jullie eten en dan ook wat bij hem neerzetten.
Op den duur gaat hij vanzelf interesse krijgen en eten. Maar nu is het nog niet erg dat hij niet veel binnen krijgt, in jouw borstvoeding zitten heel veel voedingsstoffen 😊
3 maanden geleden
Reactie op maamel
Iedereen ontwikkelt anders, dat komt wel. Met eten spelen is eigenlijk ook een goed teken, want wij zouden ook nooit iets zomaar eten 🤭 Ik heb het idee dat kinderen dol zijn op aardbeien. Hier is dat ook. Ik snij (paar stukjes in de lengte) iedere dag in de ochtend en middag twee aardbeien. Hij deed ervan alles mee, maar heerlijk dat hij het vindt. Misschien een leuke te proberen