17 Reacties

2 jaar geleden
Ik doe gwn laagjes aan... heb toch kachel aan staan ook op kamertje in winter.

2 jaar geleden
Er is ook een groot wolletjes topic ergens op dit forum waar best vaak kortingscodes gedeeld worden (ik weet oa Mijnhemeltje, dilling, Unaduna en Ziloen). Ben zelf ook fan. Vooral van Joha. Gebruik die rompers veel voor m’n dochter. Verder een wollen deken voor in bed. En een wollen onderlegger voor de baby straks en tijdens liggend bv geven.

2 jaar geleden
Je schrijft begin winter. Geboorteclub oktober is in de herst. Je moet je niet vergissen in hoe warm oktober nog kan zijn, zou zonde zijn als je teveel koude kleertjes etc hebt.

2 jaar geleden
Ik lees graag mee ☺️. Sinds kort wol ontdekt en mega fan. Ik geloof ook niet dat je met wol verkeerd kan gaan bij een newborn want het is warmte regulerend en pasgeborenen kunnen hun warmte zelf vaak nog slecht vasthouden. Daarbij check je natuurlijk regelmatig de temperatuur van je baby. Ik heb helemaal zin om deze baby helemaal in de wol te leggen 🥰

2 jaar geleden
Wol is fantastisch (en ook in oktober, mijn dochter van bijna 2 slaapt zelfs nu in een wollen romper met dunne slaapzak).
Wat ik doe: vooral onderste laag wol. Dus romper en evt broekje. Shirtjes en vestjes enzo doe ik gewoon van katoen. Kan ook van wol natuurlijk maar dan wordt het wel echt duur. Een lekker wolvilt of wolfleece jas vind ik wel echt heel erg handig.
Tot slot: Dilling is mijn favoriete merk. Gaat lang mee, is niet al te duur en wel echt duurzaam geproduceerd. Het valt wel groot dus let daarop.

2 jaar geleden
Gek op wol! Tip voor mensen in omgeving Amersfoort: via BevallingenBabyzorg kun je een wolpakket huren. Uiteraard mooie nette rompers/pakjes/dekentjes, die je voor een korte periode huurt. Zeker omdat ze zo snel groeien die eerste weken, leek mij dit echt een top oplossing.

2 jaar geleden
Hier groot fan van van Joha rompers en Unaduna pakjes. Merinoswol is heel fijn, reguleert de temperatuur. En zo’n Engel Natur jasje of pakje is echt top, vallen wel groot maar je kan makkelijk de mouwen/pijpjes opstropen.
Een schapenvachtje is ook heel lekker, zelfs bij warm weer.

2 jaar geleden
Hee! Wat gebruiken jullie als deken? Wij hebben eerst de co-sleeper en erna ledikantje. Ik hoor sowieso veel mensen die later alleen slaapzakken gebruiken en alleen in het begin een dekentje. Maar alsnog vind ik het lastig wat ik nodig heb en doe dik... tips van jullie zijn heel erg welkom😁

2 jaar geleden
Bij Limango zijn de lamsvachtjes in de aanbieding en ik twijfel al een tijdje of ik ons kindje soms op zo’n vachtje willen laten slapen. Bijvoorbeeld in de box of in de kinderwagen komende winter.
Wie heeft al een eerder kindje laten slapen op zo’n vachtje, en beviel dat?
Is het een gedoe met schoonmaken als er een luier is doorgelekt of spuugje op is gekomen?
https://www.limango.nl/campaign/84716/14427447

2 jaar geleden
Reactie op Anna74
Bij Limango zijn de lamsvachtjes in de aanbieding en ik twijfel al een tijd ...
Wij hebben voor onze dochter sinds ze een maand of 10 is wel een schapenvachtje in haar ledikant. Gewoon voor 2 tientjes van de lapjesmarkt. En daar overheen een hoeslaken. Dat is heel lekker, en de baby krijgt dat ook. Misschien koop ik er nog wel eentje bij voor in de kinderwagen