8 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook zelfde, vaak aan de borst in slaap vallen, alhoewel ze het echt wel zelf kan is dit makkelijker zonder een heel gedoe, maar gister toevallig begonnen met het zelf laten slapen en ook in haar eigen kamer. T was echt huilen, wat ik zelf echt lastig vind, mijn man is daarom telkens naar haar toe gegaan en om haar te troosten maar in bed te laten liggen, na zo’n 10 min was ze rustig maar wakker in haar bedje aan het liggen. Met een tut in haar mond en een knuffeltje dr bij viel ze uiteindelijk zelf in slaap. Ik denk dat het soms ook even doorbijten is, maar anders kom je dr nooit.
Tuurlijk is er een verschil tussen huilen en echt overstuur zijn. Maar ze moet gewoon leren dat we haar echt wel komen troosten als er iets is maar dat het gaan slapen zelf geen ramp is.
Het werkte super, normaal moet ik nog zo’n 2x haar voeden voordat ik zelf ga slapen,en heb ik haast geen avond voor mezelf. Nu sliep ze in een ruk door tot 3:00 en daarna kwam ze nog om 6:00, maar de nacht ging zoveel beter dan normaal. Dus het is lastig, even doorbijten maar je hebt er veel profijt van. Hopelijk heb je dr wat aan. In ieder geval een heel verhaal 🤣. Heel veel succes mama!
2 maanden geleden
Hey hier ook dochter van net 11 maanden die alleen aan de borst in slaap valt. Geen tips helaas ik volg voor de tips. Ben ook zwanger van de tweede dus hoop dat ze snel leert om zelfstandig in slaap f
Te vallen
2 maanden geleden
Mijn zoontje valt ook alleen aan de borst in slaap, hij komt ook meerdere keren per nacht. Helaas ook geen tips maar ik herken het zo, het naar bed brengen kost vaak mijn hele avond! Overdag valt hij sneller in slaap (aan de borst wel). Ook al is het soms pittig, kan ik toch ook genieten van de quality time.
Ik ben zo benieuwd wat jullie ervaringen dan zijn bij de opvang met in slaap vallen? Blijkbaar huilt mijn zoontje daar 1 min en gaat dan zelf slapen! Ik kan het me dus bijna niet voorstellen, maar de omgeving lijkt dus ook uit te maken?😅
2 maanden geleden
Boek zachte nachten! De helft van de kindjes kunnen niet zelfstandig in slaap vallen. Of ja kunnen niet, ze voelen zich niet veilig genoeg en hebben nog nabijheid nodig. Biologisch gezien kunnen ze prima in slaap vallen… daarom kan je dit ook “trainen” maar wat je dan doet is je kind de nabijheid ontzeggen waar hij/zij nog wel behoefte aan heeft.. uiteindelijk geven ze het op en vallen ze wel in slaap, maar wel met verhoogde stress levels.. dus lekker die nabijheid geven en het komt vanzelf. Naarmate ze ouder worden hebben ze steeds minder nodig totdat je er bijv in de stoel bij kunt zitten totdat ze slapen