14 Reacties

18 dagen geleden

Ik volg. Zoontje van 5 maanden maar zelfde verhaal😮‍💨

18 dagen geleden

Wij hebben het ook het lukt haar niet krijst alles bij elkaar en slaapt daarna max 30 minuten als ze in me armen slaapt slaapt ze makkelijk 2,5 uur zelfs snachts elk half uur wakker..

18 dagen geleden

Het is even zoeken wat bij jou en je kindje past. Hier wilde ons zoontje heel lang niet zonder mama slapen (cosleeper), waardoor ik dus vaak om 21.00 al naar bed ging zodat hij zou slapen. Tijdens en na de 4 mnd slaap regressie hem steeds vaker in zijn eigen bed gelegd. Ik had lichamelijk veel moeite er steeds uit te gaan, dus veel heeft mijn man moeten doen. Wij deden de nachten half om half en ik probeerde bij te slapen overdag. We hebben een slaap ritueel gevonden wat bij hem past (verschonen, pyama aan, borstvoeding en bedje in. Evt boekje als hij dan nog wakker is). Af en toe wil hij er niet aan toegeven, dat is prima. Dan laten we hem even tieren tot het te erg wordt, anders valt hij zelf in slaap. Dit is meestal alleen als hij teveel prikkels heeft gehad die dag.

18 dagen geleden

Mijn dochter kan het ook niet en als ik haar neer leg voor dutjes is ze binnen een kwartier weer wakker. Ook moet ik haar meestal in slaal wiegen. Wij slapen nu samen snachts, want ik ging er mentaal echt aan onderdoor. Ze slaapt dan netjes door meestal tot een uur of 7 vanaf 19/20 uur 's avonds. Overdag heb ik haar ook vast of soms ga ik voor de lange dutjes naar buiten dan slaapt ze in de wagen. Ben jaloers op de ouders die hun kind "wakker, maar moe" in bed kunnen leggen😂 morgen 7 maanden trouwens

17 dagen geleden

Paar minuten laten huilen, oppakken en troosten (kort), terug in bedje, meestal escaleert het dan eerst, maar gewoon hetzelfde blijven doen. Zo heeft ze zelf leren inslapen. Doet ze nu meestal heel goed :)

17 dagen geleden

Gisteren begonnen met chairmethode met ons mannetje. Avond inslapen gaat heel goed. Alleen werd vorige nacht 5x wakker huilend. Iemand ervaring hoe dat is gegaan in de nachten?😊 Ik hoop zo dat het hem gaat helpen om lekkerder te slapen!

17 dagen geleden

Reactie op bettyama

Mijn dochter kan het ook niet en als ik haar neer leg voor dutjes is ze bin ...
Zo herkenbaar mijn dochter is 6 maanden slaapt ook in de armen of in de kinderwagen in bedje soms maar 30 min dus vaak in de armen en nu sinds 1 week naar een paar uur na dat ze in de avond na bed gaat ook bij ons in bed en dan slaapt ze lekker verder. Fijn maar soms ook heel vervelend 😴

17 dagen geleden

Yes ik heb hier hetzelfde probleem. Mijn zoontje van 7 maanden is heel erg bewegelijk en gaat zodra we hem neerleggen meteen weer met z’n handjes naar z’n gezicht. Hopelijk komt het vanzelf want hij wordt steeds zwaarder.

17 dagen geleden

Reactie op fleurrijdes

Yes ik heb hier hetzelfde probleem. Mijn zoontje van 7 maanden is heel erg ...
Zo herkenbaar dit, gaat precies zo bij ons en dat hij alleen mij wilt/accepteert om in slaap te brengen. Het is mij/t kind 3 keer gelukt om zelf in slaap te vallen.. toen wist ik echt niet wat ik mee maakte, maar zodra ik t weer wil proberen dan is het krijsen en schoppen met de benen dus weet t niet … Hoop echt dat t van zelf komt want hij word idd echt zwaarder en groter en geen idee hoe ik dat moet doen

17 dagen geleden

Mijn dochtertje van 6 maanden slaapt wel vanzelf, 1e x vond ze het maar niks en bleef ze zeker 10 minuten huilen, toen 2/3 x naar boven gegaan om haar speentje in te duwen en soms een liedje af te laten spelen ondertussen op de babyfoon, en since dien slaapt ze zelfstandig, zo heb ik dat ook bij mijn andere 2 dochters gedaan even doorbijten en laten huilen dan komt het allemaal goed ☺️

17 dagen geleden

Mijn jongste heeft ook nog wat nabijheid nodig. Van in slaap wiegen zijn we overgestapt op in bed leggen met een handje vast of handje op z’n hoofd. Nu zitten we er in de stoel bij. Hij jammert dan wat maar geeft zich snel over.

16 dagen geleden

Reactie op Anna1207

Mijn dochtertje van 6 maanden slaapt wel vanzelf, 1e x vond ze het maar nik ...
Ik wou dat het zo makkelijk was hier😅

16 dagen geleden

Ik heb veel aan de tips van de slaapregisseur (insta)gehad. Ik ben namelijk tegen het in slaap laten huilen. Door haar tips heb ik het voor elkaar gekregen om mijn zoon na 2 liedjes wiegen in bed te leggen. De ene keer slaapt hij al op mijn arm, de andere keer is hij wakker en valt hij in bed in slaap. Langzaam aan ga ik mijn hulp afbouwen. Mooi om te zien dat in het hele proces, ik elke keer moest wisselen met wat ik deed. Dus wat 3 dagen werkte, werkte de 4de dag niet meer. Uiteindelijk zie ik wel dat Luuk deze stapjes heeft weten te combineren en zo het onder de knie heeft weten te krijgen.

13 uur geleden

Ben overgestapt naar liefde van een moeder cursus.. wauw wauw wauw echt een aanrader. Stuur mij gerust een DM!