19 Reacties
2 maanden geleden
Hai wat vervelend komt mij wel bekend voor, mijn dochter van 10 maanden zeurt altijd als zij mentaal niet uitgedaagd wordt. Dat heeft zij al van jongs af aan. Ik ben haar daarom al heel vroeg in de draagzak gaan dragen met haar gezicht naar voren. Op die hoogte kunnen zij ook alles goed zien. Ook muziek helpt haar wat te prikkelen. Autoruiten haat ze ook, tenzij ik naast haar zit en entertain met zingen en boekjes lezen. Het kan natuurlijk ook komen door tandjes of iets dergelijks maar bij mijn dame is het vaak onder prikkeling, hoe meer prikkels hoe beter.
2 maanden geleden
Reactie op MariaJane
Hai wat vervelend komt mij wel bekend voor, mijn dochter van 10 maanden zeu ...
Bedankt voor je reactie! Ik denk echt helemaal dat dit bij ons ook zo is.. maar soms weet ik gewoon even niet hoe ik hem dan nog kan entertainen 😂 die draagzak is een goede tip!
2 maanden geleden
Mijn zoontje had dit eerder ook. Maar bij hem merk ik ook dat hoe meer hij kan, hoe gelukkiger en tevredener hij wordt.
2 maanden geleden
Reactie op Boysmom23
Bedankt voor je reactie! Ik denk echt helemaal dat dit bij ons ook zo is.. ...
Jaa soms zoo vermoeiend, ik grap altijd dat ik wel een animatieteam kan gebruiken van een all incl! Ik benoem ook zoveel mogelijk wat ik zie op straat en sta dan vaak even stil: bloemen, bijen, hondjes vogels katten etc. Houdt ze even gedeisd! Oh en dansen in de draagzak helpt ons ook! Gewoon wat disco muziek op haha en is ze ook content
2 maanden geleden
Oh heel herkenbaar . Ons dochtertje heeft dit ook al even. Ze is 11 maand.
Ze kan sinds kort zitten als je haar neerzet en een beetje achteruit tijgeren. Maar heb het idee dat ze meer wilt. Daarbij denk ik ook dat ze nu in sprong 7 zit en die duurt behoorlijk lang als ik het oei ik groei boek moet geloven. Dus ben benieuwd 🤞🍀
2 maanden geleden
Hoi! Heel herkenbaar van eventjes geleden. Ik vond het wel vermoeiend en mentaal uitdagend omdat niets eigenlijk goed was. Alleen beethouden hielp. Hier was het de dag dat hij begon met kruipen gelukkig over.
Nu wil hij overal bij waar hij niet bij kan (bijv de keuken waar we dan bezig zijn) en gaat zn toetertje weer aan en is dat het volgende weer 😅. Maar hopelijk bied het je wel iets van perspectief!
2 maanden geleden
Hier ook tot 9 maanden heel aanhankelijk en zeuren en niet zelf vermaken. Nu hij begint met lopen en goed kan kruipen en tijgeren gaat het echt een stuk beter! Dus denk echt dat het vaak frustratie is van dingen niet kunnen. Misschien kan je meer dingen oefenen om te doen? Oefenen met zelf gaan zitten. Oefenen met in kruip houding zetten e.d.? Speeltjes net buiten bereik zodat ze gemotiveerd worden om erheen te tijgeren etc
2 maanden geleden
Reactie op celinevhm
Zo herkenbaar en zooo frustrerend. Heb wel wat traantjes gelaten van frustr ...
Ah ik snap je helemaal! Ik vond het ook echt een moeilijke periode en als hij nu wel eens zo’n bui heeft triggert het ook echt wat bij me. Dan denk ik gelijk: oh nee he gaan we weer. Onze babies zitten soms gewoon een beetje gevangen in hun eigen lichaam🥲. Weet in ieder geval dat je niet alleen bent!!💛
2 maanden geleden
Reactie op Aldnb
Ah ik snap je helemaal! Ik vond het ook echt een moeilijke periode en als h ...
Ah ja ook dat herken ik. In vorige periodes kreeg ik ook meteen gedachtes als: Ohh gaat dit ooit weer weg. Wordt het weer zo’n periode?
Ik vind het erg vervelend dat ik dit zo pittig vind. Ik wil niet zeuren en klagen of verdrietig zijn. Maar ik kan deze periodes moeilijk in mijn hoofd doseren.
2 maanden geleden
Reactie op celinevhm
Ah ja ook dat herken ik. In vorige periodes kreeg ik ook meteen gedachtes a ...
Het is echt zo herkenbaar wat je zegt. Je wil gewoon genieten van deze periode maar het is zoo moeilijk en zwaar. Ons zoontje is een hele slechte slaper en is ook echt maanden heel aanhankelijk geweest. Het was en is echt gewoon ontzettend zwaar en van slaapgebrek wordt je ook niet per se leuker.
Probeert van kleine momentjes te genieten ❤️❤️