5 Reacties
één maand geleden
Hi,
Wij hebben afgelopen week in hetzelfde gezeten en nog steeds een beetje. Alleen wilde onze dochter ook bijna niet eten.
Ze bleek een middenoorontsteking te hebben en vooral met het zuigen aan de fles, maar ook überhaupt slikken, komt er druk op de oren wat pijn veroorzaakt.
Ik kreeg van de huisarts de tip om naast zetpillen (bij 9 kg mogen ze 3 keer per dag 240 mg hebben ipv 120) óók nurofen voor kinderen te geven. Dus elke 8 uur paracetemol en dan halverwege de nurofen (ibuprofen) ook elke 8 uur. Hierdoor krijgt ze elke 4 uur een pijnstilling, vooral de nurofen werkt goed pijnstillend bij haar.
Misschien werkt dit voor jullie ook en lukt het haar weer wat beter te drinken.
Sterkte en beterschap!
één maand geleden
Het is moeilijk om van afstand te beoordelen want jij ziet alleen hoe ziek je je kind vind. Vertrouw dus vooral op je gevoel.
Voor wbt eten; drinken (vocht) is belangrijker dan eten als ze ziek zijn. Vocht zit ook in appelmoes, water, ranja. Kijk wat je kind wel wil. Ik zeg ranja, dat geef je misschien normaal niet maar voor mijn kind geldt nu hij bijna een jaar is bij dit soort situaties dat ik alles geef wat erin gaat bij ziekte 😅
Verder goed advies te vinden via: https://www.thuisarts.nl/ziek-kind
En nogmaals, vertrouw op je gevoel. Alleen jij kent je kind.
één maand geleden
Wij hadden dit een maand geleden ook. Konden toen eerst niets veel vinden behalve beetje rood in een oor en keel. Uiteindelijk bleek hij zwaar onstoken keelamandelen te hebben. Toen antibiotica gekregen en binnen 2 dagen was het over.