7 Reacties

2 jaar geleden

Voor dit soort vragen kan je even contact opnemen met de verloskundige. Zij is verantwoordelijk voor de zorg de komende dagen :-)

2 jaar geleden

Sowieso zoon even zetpil geven.. en ze even niet bij elkaar laten.. Jullie goed handen wassen steeds..

2 jaar geleden

Voor dit soort vragen kan je even contact opnemen met de verloskundige. Zij ...
Oké dank je. Morgenvroeg maar even bellen dan denk ik. Voor nu liggen ze inderdaad gescheiden. Zetpil zit er in en handen netjes gewassen... Vind dit wel spannend. Fijn te weten dat zij verantwoordelijk is. Dat wist ik niet.. wel dat ik kan bellen met spoed, maar ja wat is spoed heh..

2 jaar geleden

Reactie op Danielle_7

Oké dank je. Morgenvroeg maar even bellen dan denk ik. Voor nu liggen ze in ...
Als je ervan wakker ligt gewoon bellen :-)

2 jaar geleden

Hai hai ik had dit bij mijn 2e kindje en bij mijn 3e kreeg mijn middelste waterpokken. 3 oktober bevallen en ind in dit huis is stront verkouden behalve mijn pasgeboren dochter en ik haha. Je geeft veel antistoffen mee aan je kindje bij de geboorte, die beschermen haar. Geef je borstvoeding? Want zelfs als je dan ziek wordt zelfs geef je juist antistoffen mee in je eigen melk voor het virus wat je zelf draagt. Voor de nacht nu gewoon even hygiëne in acht nemen en niet met jullie dochter laten knuffelen. Desnoods papa even bij zoon voor de nacht (als zoon onrustig is). Morgen ochtend even verloskundige bellen, zou haar daar ook niet voor uit haar bed bellen. Ik vermoed dat de vk het zelfde gaat zeggen. Succes en beterschap voor jullie zoontje

2 jaar geleden

Hier precies dezelfde situatie. Zoontje nu dag 3 van hoge koorts / veel snot / oorpijn. Kleine meid nu 6 dagen oud. Toevallig belde mn huisarts om te feliciteren en te vragen hoe het was dus situatie uitgelegd. Maar ze gaf ook aan dat je eig weinig kan; hygiëne en afstand proberen te bewaren. Verder controleren we haar temperatuur weer wat vaker (net aant afbouwen). Bij twijfel over temperatuur of dat se bijv minder pittig gedrag vertoont of andere zorgen contact opzoeken met verloskundige of huisarts. Maar voor nu kan je niet meer als afwachten. Voor mn zoontje gebruik ik zetpillen en lekkere warme douches om te stomen. Klinkt hier als virale infectie waar je ook niks aan doet. Huisarts gaf wel aan als dag 3 (dus straks bij wakker worden) temp nog steeds zo hoog is wel ff checkje te willen doen to be sure. Nachten nu dus nog pittiger omdat hij ook vaker wakker word. Ik doe daarom de kleine meid en mn vriend mn zoontje

2 jaar geleden

Hier net zo... onze baby is 9 dagen oud en de grote broer (9 jaar) die overigens al 2j niet meer ziek is geweest, is sinds enkele dagen superziek. Hij was nu wel net even op weekend bij mijn moeder, maar straks komt hij normaal terug naar huis. Wij zitten ook met angst hierrond. En we vinden het ook erg sneu voor onze grote die zijn broertje zo graag zou willen vasthouden. Wij gaan gewoon met hem naar de dokter even laten testen op rsv. Want dat is toch wel echt gevaarlijk. Is het gewoon een stevige verkoudheid, dan zorgen we gewoon dat ze afstand houden en veelvuldig de handen wassen...