11 Reacties

2 jaar geleden

Deze tips kreeg ik van mijn verloskundige: - Alleen gebakken, gekookte of gegrilde groente eten (dus niet uit een salade want je weet niet hoe / of ze gewassen zijn) - Geen schepijs (je weet niet hoe ze het er maken) - Geen "alcoholvrije" drankjes. In het buitenland zijn die regels anders en zeeeker in Frankrijk馃ぃ En verder niks wat je normaal ook niet zou eten. Ik voelde me fijn bij gerechten uit de oven haha. Maar wij waren in Griekenland dus dat was makkelijk. Fijne vakantie!!

2 jaar geleden

Ohja en ik bestelde mijn drankjes ook zonder ijsklontjes. In Griekenland wordt dat gewoon van kraanwater gemaakt en daar word je niet vrolijk van

2 jaar geleden

Ik ben er nu ook en vraag om well done als ik bijvoorbeeld een hamburger bestel. Verder hebben ze een lekker alcohol vrij wijntje in de supermarkt, dus heb helemaal het gevoel of ik ook mee doe. Ik eet zelf geen kaas omdat ik geen lactose mag, maar volgens mij staat dat allemaal goed aangegeven.

VRIEND

2 jaar geleden

Zoals bo1999 ook zegt. We gaan over 2 weken nog 3 weken reizen in Namibie met een camper. Ben dan ook 24 weken.(we wonen vooralsnog in Zuid Afrika) en dat was allemaal prima. Bellen wanneer je thuis ook zou bellen naar de VK of gyn bij klachten. Voldoende rust nemen, genoeg pauzes onderweg tijdens het rijden en voldoende bewegen 馃槉馃憣.

2 jaar geleden

Wij zijn nu ook in Frankrijk en ben 25+5 op dit moment. Ik heb in de supermarkt gewoon alcoholvrije mojito biertjes gekocht, wel goed op de achterkant gekeken of er ook echt geen alcohol in zit. Op de kaasjes hier in Frankrijk vind ik dat duidelijker staat of het rauwmelkse kaas is of niet. Wat ik hier heb gezien staat het zelfs al op het prijskaartje voor het schap. Verder inderdaad geen ijsklontjes in je drinken, tenzij zelf gemaakt van water uit fles. Ik heb verder niks anders mee dan normaal. Wij hebben het nummer van het dichtstbijzijnde ziekenhuis gevraagd en genoteerd. Verder goed drinken en opletten met de warmte, ook qua vocht vasthouden :). Fijne vakantie!

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. We gaan er van genieten. Voelt toch leuk om al met z鈥檔 drietjes op vakantie te gaan. 馃グ

2 jaar geleden

In Frankrijk kun je gewoon water uit de kraan drinken dus ik zou eerlijk gezegd gewoon drankjes met ijs en rauwe groenten eten

2 jaar geleden

Reactie op sophie127538

In Frankrijk kun je gewoon water uit de kraan drinken dus ik zou eerlijk ge ...
Rauwe groente zeker niet als je ze niet zelf wast. Toxoplasmose bestaat ook in Frankrijk :p Ik eet in NL ook geen rauwe groente in een restaurant. Ik heb 10 jaar in de horeca gewerkt in verschillende (sterren!) restaurant, geloof me, daar wassen ze niet iedere paprika hoor 馃

2 jaar geleden

Reactie op sophie127538

In Frankrijk kun je gewoon water uit de kraan drinken dus ik zou eerlijk ge ...
Wij hebben familie in Frankrijk wonen die zelfs geen water uit de kraan drinken en flessen kopen in de supermarkt... Ik zou het niet riskeren en zeker niet tijdens een zwangerschap

2 jaar geleden

Ik vond ze in frankrijk heel meedenkend! Ik bestelde iets in een restaurant waar blijkbaar iets van rauwe ham inzat. En ze zei gelijk, iets over pregnancy en boodt verschillende alternatieven. Ook met een kleintje en bv in het openbaar kwamen ze water brengen. Zo attent.

2 jaar geleden

Ik woon in Turkije en hier drinken we niet uit de kraan. Ze hebben waar ik woon geen alcohol en geen rauw (varkens)vlees dus daar let ik verder niet op. Maar ik eet wel gewoon salade in restaurants, anders blijft er weinig over in deze uithoek馃槄 Ik eet alleen geen zachtgekookt ei of rare kaas die ik niet ken. Verder veel uit flesjes/blikjes drinken. Je zou ipv een glas bijvoorbeeld een rietje kunnen vragen. En veel handen wassen. Verder denk ik altijd maar, de vrouwen die niet in NL wonen krijgen ook gezonde kinderen, heb soms het idee dat we in NL wel heel erg voorzichtig zijn (mag natuurlijk maar ik ben zelf iets makkelijker)