25 Reacties
3 jaar geleden
Het onderwerp sprak mij meteen aan. Ik was voor de zwangerschap al bezig met spiritualiteit en nu ook. Zo mediteer ik regelmatig waarin ik ook energie aan de kleine probeer te geven. Ik heb voor de zwangerschap zelf ook vrouwencirkels gegeven maar ik merkte dat je ontzettend goed je eigen energie moet weten te bewaken anders ben je daarna helemaal leeg. Voor nu heb ik het geven van vrouwencirkels even geparkeerd. Wie weet in de toekomst dat ik dit weer oppak. Leuk dat je zo bezig bent met spiritualiteit!
3 jaar geleden
Heerlijk onderwerp dit! Ik ga sinds mijn eerste kindje 4 maanden is naar vrouwencirkels en ben thuis ook veel meer bezig met spiritualiteit. Vind het super fijn om even m’n momentje te kunnen pakken, een kaartje te leggen en af en toe te schrijven.
Verder heb ik nu een holistische caseload verloskundige. Ook al een doula en super holistische kraamzorg geregeld! Mijn geboorteteam is ook lekker spiri wiri dus!
Ik ga in het tweede weekend van juli naar de wombfulness zwangerschapsretraite waar ik mega veel zin in heb! Ook super spiritueel en precies wat ik nu wel echt zocht.
Een paar boeken die ik van mn vorige bevalling nog heb zijn Positief over Bevallen en een boek over het vierde trimester (naam even kwijt).
Oohh en nog een tip voor na je bevalling! Een postpartum behandeling. Niet persé super spiritueel maar zo fijn!
3 jaar geleden
Reactie op Feroza
Het onderwerp sprak mij meteen aan. Ik was voor de zwangerschap al bezig me ...
Oh ja herkenbaar, dat van dat leeg zijn daarna. Ik geef al jaren ook ‘gewone’ retreats en dat had ik eerst ook ja. Inmiddels heb ik dat niet meer en kan ik mijn energie genoeg bewaken, maar dat duurde wel even voor ik dat kon! Wat leuk dat jij ook vrouwencirkels gehost hebt! Fijn he om zo te connecten met de kleine? Ik had ook tijdens mijn vorige zwangerschap echt het gevoel toen ik ging bevallen dat ik mijn dochter echt al helemaal kende. Dat was zo heerlijk!
3 jaar geleden
Heerlijk onderwerp dit! Ik ga sinds mijn eerste kindje 4 maanden is naar vr ...
Oh wat grappig! Daar wilde ik ook heel graag heen! Mijn dochter wordt alleen 8 juli 4 jaar en dat valt precies in dat weekend, waardoor ik besloten heb niet te gaan. Maar het leek mij ook enorm fijn! Leuk, ik heb ook zo’n geboorteteam haha. Mijn (caseload) verloskundige is ook doula. Van vroedvrouwen in verbinding. Waar zit jij? Vorige zwangerschap is me dat heel goed bevallen! We mediteerden heel vaak samen en van haar heb ik echt geleerd contact te maken met toen mijn dochter in mn buik, waar ik nu deze zwangerschap ook echt weer de vruchten van pluk! En inderdaad ook een holistische kraamzorg uitgekozen, die ook nog eens postpartum behandelaar is. Dus ik ga mezelf dat zeker cadeau doen; zo’n behandeling! Vorige keer kende ik dat nog niet, maar lijkt me echt heel fijn! Mocht je nog op die naam komen van dat boek vh vierde trimester hoor ik het heel graag!
3 jaar geleden
Oo fijn onderwerp 😍 Heel bijzonder is dat ik sinds ik zwanger ben veel minder met spiritualiteit bezig ben dan daarvoor. Het voelt ook echt of ons kindje heel geaard is en mij daarin ook echt 'naar beneden' trekt. Voor mij echt een heel mooi proces en daarmee toch ook weer spiritueel haha.
Ik ben nu ook bezig met het lezen van 'Vrije Geboorte'. Echt heel erg fijn om nog bewuster de zwangerschap te beleven.
Ik zou voor ons kindje heel graag een soort welkomsritueel willen ipv van de hippe babyshower. Ik zie het voor me als een vrouwencirkel maar dan de komst van de baby en het worden van een moeder voor mij centraal. Lijkt me heel mooi om vanuit die vrouwelijke energie de baby te verwelkomen op deze aardbol 🤗 Ik hoop dat we dat nog gaan doen met de vrouwencirkel waar ik maandelijks heen ga.
Ben nu ook de podcast vab mama'en aan het luisteren. Vindt ook Anna Verwaal erg interessant.
Binnenkort start onze hypnobirthing cursus. Dus ben wat ik daar uit ga halen. Maar al met al vind ik de zwangerschap echt zo'n mooi bewustwordingsproces op zo'n ander vlak dan dat ik ooit heb meegemaakt...
Haha ok zoals jullie zien ga ik hier heel hard op aan. Super bijzonder!
@annelijnk hoe maak je contact met hem? Just curious 🤩
3 jaar geleden
Reactie op Floma
Oo fijn onderwerp 😍 Heel bijzonder is dat ik sinds ik zwanger ben veel min ...
Oh klinkt heel fijn wat je allemaal schrijft! Ben je bekend met een mother’s blessing? Dat kun je ook doen ipv een baby shower. Ik heb dat ook 2 keer georganiseerd voor vriendinnen en dat was zo mooi. Op google kun je leuke tips vinden in dat kader en je vriendinnen tippen dat je liever zoiets wilt haha. Wij hadden ook een boek gemaakt en een sharingsronde gedaan met krachtige geboortemomenten van alle al bevallen vriendinnen en tips die jou het beste hielpen tijdens de bevalling. En voor degene die nog niet bevallen waren vroeg ik ze een positief verhaal op te schrijven over de aanstaande moeder en waarom je in haar kracht geloofde. Zowel het boek als die sharingsronde waren zo bijzonder! En qua cadeautjes gaven we allemaal iets voor een geboorte altaar en hebben we een meal train gemaakt zodat ze de eerste twee weken niet hoefden te koken. Was echt heel fijn allemaal! Dus aanrader!
En qua contact maken; ik doe veel qua meditatie. Dit is een meditatie die ik heb ingesproken toen ik hoogzwanger was van mijn dochter: https://youtu.be/KQBbAi2ARUI Dus die zou je kunnen doen en dan neem ik je er in mee 😉 En verder praat ik veel tegen hem, neem ik momentjes gedurende de dag met mijn handen op mijn buik en schrijf ik een dagboek gericht aan hem, wat soms ook een gespreksvorm aanneemt. Dan stel ik al schrijvend een vraag aan hem en voel ik vervolgens wat zijn antwoord is. Ik heb ook de baby cards van Layla cremer trouwens; dan trek je een kaart met een boodschap voor jou namens je baby. Maar het meeste dus door gewoon veel zwangerschapsmeditaties te doen. Hoe doe jij het?
3 jaar geleden
Reactie op AnnelijnK
Oh wat grappig! Daar wilde ik ook heel graag heen! Mijn dochter wordt allee ...
Ahh wat jammer dat dat samenvalt! Ze doet volgens mij ook day retreats!
Ik zit bij Vroedvrouw Ellen in Den Haag, zo’n fijne vrouw. Ze werkt ook vaak samen met mijn doula (van Met Mechteld) en de kraamzorg, dus dat is ook heel fijn dat zij elkaar kennen en weten hoe de ander werkt.
Super mooi dat je samen mediteert trouwens!
Het boek heet blijkbaar letterlijk Het Vierde Trimester
Ohh en doe het jezelf inderdaad cadeau. Vorige keer had ik voor een kruidenstempel massage en moxa gekozen. En dit keer doe ik ook een yoni steam en belly binding bij. Genieten 🥰
3 jaar geleden
Gekke vraag misschien maar mag je blauwe lotus thee drinken tijdens de zwangerschap of beter niet doen ?
3 jaar geleden
Wat fijn om wat gelijkgestemden te ontmoeten!
En ik herken wat floma zegt! Sinds mijn zwangerschap ben ik meer geaard dan voorheen wat ik eigenlijk wel fijn vind. Ik kan mij nu meer bezig houden met het hier en nu en ik praat ook regelmatig met de baby als ik even rustig zit of lig. Ik lees momenteel the gentle birth method en tot nu toe vind ik hem een aanrader! Door middel van yoga, voeding en visualisatie kan je jezelf voorbereiden op een fijne bevalling.
In augustus start ik met een cursus hypnobirthing ik ben heel benieuwd!
3 jaar geleden
Hi ladies,
Mooi om te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn op spiritueel gebied zo in de zwangerschap! Ik zelf hou erg van mediteren en vind visualiseren zo'n krachtig iets!
Welke geleide meditaties die gericht zijn op de zwangerschap zijn voor jullie echt een aanrader?
3 jaar geleden
Aahh wat fijn om dit allemaal te lezen zeg!
Voor dat ik zwanger was was ik wel bezig op spiritueel gebied maar nu ik zwanger ben merk ik dat ik het lastiger vind om het weer op te pakken.
Ben toch onbewust er wel mee bezig maar niet zoals eerst.
Voel sinds het moment dat ik het wist de energie van onze kleine, probeer op die manier contact te leggen door ook mijn energie weer door te geven. Blijft gewoon een heel bijzonder manier☺️
Zou het zo tof vinden om tijdens de zwangerschap maar ook na de zwangerschap er meer mee te doen🥰
3 jaar geleden
Reactie op Koffiemetmelk
Hi ladies,
Mooi om te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn op spiritue ...
Er staan er meerdere op YouTube, maar daarnaast gebruik ik zelf de (gratis) meditatie app Insight timer. Daar staan zowel fijne Nederlandse als Engelse zwangerschapsmeditaties. Gewoon ‘pregnancy’ of ‘zwangerschap’ intoetsen in de zoekfunctie van die app en dan krijg je vanzelf de opties + rating erbij. Anderen nog andere fijne tips? Ik probeerde vanmorgen nog een nieuwe zwangerschapsmeditatie op te nemen maar kreeg mijn apparatuur helaas niet aan de praat. Super balen!
3 jaar geleden
Reactie op Aylaasamira
Aahh wat fijn om dit allemaal te lezen zeg!
Voor dat ik zwanger was was ik ...
Ja bijzonder he? Ik voelde ook al die tijd de baby al. Niet in de zin van schopjes, maar gewoon dat de energie in mn baarmoeder anders was en dat er daar fysiek van alles gebeurde en veranderde. Zo bijzonder! Dat had ik tijdens de zwangerschap van mijn dochter 4 jaar geleden nog niet direct in het begin. Dus toch wel leuk om te merken dat ik in de tussentijd echt gevoeliger ben geworden qua intuitie en lichaamsbewustzijn. Wat vind je er lastig aan om het weer op te pakken?
3 jaar geleden
Reactie op AnnelijnK
Ik heb geen idee! Ik ken die thee niet. Wat zit erin waardoor je twijfelt?
Ben er al achtergekomen dat het niet mag tijdens zwangerschap ik gebruikte het vroeger wel eens om inslaap te komen
3 jaar geleden
Dank je wel dat hier een groep over geopend is! Ik heb al veel podcasten en artikelen gelezen over spiritueel en zwangerschap.
Zijn er nog meer aanraders vanuit jullie?
3 jaar geleden
Reactie op Lotte-Cato
Dank je wel dat hier een groep over geopend is! Ik heb al veel podcasten en ...
Deze podcast vond ik echt geweldig!
https://youtu.be/REhKoIQ0X6E
Trueman show met Anna verwaal als gast. Ze is ook te gast geweest hij mama’en de podscast alleen vond ik haar verhaal duidelijker naar voren komen bij de trueman show.
3 jaar geleden
Reactie op Mayaaa33
Deze podcast vond ik echt geweldig!
https://youtu.be/REhKoIQ0X6E
Trueman ...
Oh leuk, ga ik ook luisteren dan!
2 jaar geleden
Hai lieve vrouwen!
Ik vond het wel leuk om even met jullie te delen dat ik deze nieuwe zwangerschapsmeditatie vandaag heb geupload: https://youtu.be/EYBxAhQ7qVw Misschien ook leuk voor jullie! Ik vind m zelf in ieder geval heel fijn om te doen haha.
En ik bedacht me nog een andere tip qua spiritualiteit en zwangerschap. Jullie zijn vast bekend met affirmaties? Als (o.a.) hypnotherapeut weet ik dat affirmaties ook heel goed werken op je lijf op celniveau instructies te geven. En aangezien cremetjes wel veel gebruikt worden in een poging zwangerschapsstriemen tegen te gaan maar die helemaal niet werken omdat het niet in de juiste huidlaag terecht komt, hier mijn alternatieve tip haha! Ik affirmeer (bijna) dagelijks deze zinnen: “Mijn huid is super elastisch en rekt heel makkelijk mee met de groei van mijn buik, terwijl mijn huid helemaal mooi intact blijft. Na de zwangerschap rekt ie ook weer makkelijk terug en heb ik nog steeds een soepele en strakke huid.”
Vorige zwangerschap werkte het heel goed en daarna was aan mijn buik totaal niet te zien dat ik zwanger was geweest. Dus voor wie het leuk vindt kan ik dit absoluut aanraden!
Ps. Dit soort dingen werkt ook heel goed bij andere fysieke dingen. Zo heb ik ook zelf mijn kattenallergie en hooikoorts weg geaffirmeerd. Echt heel gaaf dat we dit kunnen! En zo jammer dat zo weinig mensen dit weten. Hopelijk hebben jullie er wat aan! Liefs 😘