79 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Cea.25
Wat is jouw waarde?
12, dus dat valt wel mee maar hoor wel vaak dat het toeneemt
2 jaar geleden
Reactie op sdg99
Op welke plek had je jeuk als mag vragen, ik heb zelf last van me voeten ma ...
Voeten/enkels in vlagen extreem en ook handen/tussen mn vingers
2 jaar geleden
Ik was gisteren naar het ziekenhuis geweest om dit te checken maar vals alarm, al had ik die avond jeuk over mn hele lichaam
2 jaar geleden
Reactie op beauuuuuxx
Voeten/enkels in vlagen extreem en ook handen/tussen mn vingers
Ik heb elke nacht over mn hele lichaam heftige jeuk. Ben ik net klaar met krabben op die plekken begint het weer na paar seconde vet irritant. Weet niet of dit er ook mee te maken heeft maar ik ga het mijn vk vragen.
2 jaar geleden
Reactie op Fcn_
Ik heb elke nacht over mn hele lichaam heftige jeuk. Ben ik net klaar met k ...
Even met je vk overleggen lijkt me goed!!
2 jaar geleden
Ik wist helemaal niet dat jeuk dit kon betekenen. Ik heb er al een tijdje vooral savonds last van (voeten en onderbenen). Misschien ook maar even checken bij de VK.
Wat betekent het verder voor je zwangerschap/bevalling als je zwangerschapscholestase hebt?
2 jaar geleden
Reactie op Goudhaantje
Ik wist helemaal niet dat jeuk dit kon betekenen. Ik heb er al een tijdje v ...
Ik wist dit ook niet en heb ook al een tijdje last van jeuk over mijn hele lichaam. Hoorde van vriendinnen dat jeuk ook een normale zwangerschapskwaal kan zijn? Na het lezen van dit topic twijfel ik ook om het te laten checken..
2 jaar geleden
Reactie op Cea.25
Cholestase is meestal handen en voeten
Ok dankjewel! Zal t woensdag nog even met de VK bespreken, dan heb ik controle. Hopelijk gaat de jeuk bij jou ook snel weg!馃崁
2 jaar geleden
Reactie op Goudhaantje
Ik wist helemaal niet dat jeuk dit kon betekenen. Ik heb er al een tijdje v ...
Jaa er ligt best een duidelijk protocol. Moet je even opzoeken anders want dat verschilt dus weer per waarde die je hebt.
Het kan ook heel goed normale zwangerschapsjeuk zijn hoor. Dit komt relatief weinig voor (0.1-2%) maar als je twijfelt gewoon bellen!! Bloed prikken is zo gedaan
2 jaar geleden
Reactie op Happy sunshine
Ik wist dit ook niet en heb ook al een tijdje last van jeuk over mijn hele ...
Hee dames hoe gaat het met jullie?
Twee weken geleden plaatste ik hier al een berichtje dat ik last had van jeuk. Ik had het afgedaan als een normale kwaal omdat ik het niet alleen onder handen en voeten heb maar vooral over mn hele lichaam. Van de week vond ik het toch extreem en bloed laten prikken, nu blijk ik idd zwangerschapscholestase te hebben! Gal en leverwaarden zijn verhoogd. Waarde was 74 en moet 10 zijn.. Heb volgende week een afspraak met de gynaecoloog, en krijg vanaf nu elke week controle met bloedprikken en hartfilmpje van de baby. Ben ook gestart met medicijnen! Ben toch een beetje van geschrokken maar t zou meestal goed gaan met de baby! Krijg volgende week te horen of ze miss met 37 weken willen inleiden zei de assistente. Ben benieuwd hoe t met jullie gaat!馃崁
2 jaar geleden
Reactie op Happy sunshine
Hee dames hoe gaat het met jullie?
Twee weken geleden plaatste ik hier al ...
Poeh aardige waarde! Toch vervelend zo h猫.. hoop dat de medicatie wat helpt. Bij ons is protocol sowieso als je medicatie gebruikt: inleiden 37 weken. Maar met jouw waardes zouden ze hier zonder medicatie ook rond 37/38 weken inleiden!
Fijn als je daar ook snel duidelijkheid over hebt!
Ik heb ook elke week controle. Aanstaande maandag hoor ik wanneer ik die week erop word ingeleid. Dan ben ik 37 weken. Ben best nerveus en gespannen nu het dichtbij komt. Had het toch ook allemaal wat anders voor me gezien natuurlijk. Maar gezondheid van de kleine sowieso voorop!!
2 jaar geleden
Reactie op beauuuuuxx
Poeh aardige waarde! Toch vervelend zo h猫.. hoop dat de medicatie wat helpt ...
Bedankt voor je snelle reactie!!馃崁 ja best een hoge waarde heb ik dacht ik al, ik ben heel benieuwd wat ik volgende week te horen krijg! Gebruik jij ook medicijnen? En welke waardes had jij? Is jouw jeuk minder geworden?
Wat spannend dat je al binnenkort wordt ingeleid, komt zeker al dichtbij!
Ja snap ik dat je het anders voor je had gezien! Heel herkenbaar, ben de zwangerschap goed doorgekomen en dan nu ineens dit, ik ga met 35 weken met verlof (nu 33) en had gedacht 5 weken nog te hebben voor de baby er is, het is ook mn eerste kindje dus dan verwacht je het niet zo vroeg, maar dat wordt dan ook even anders mocht ik ingeleid worden! Maar hij kan altijd eerder komen natuurlijk..
2 jaar geleden
Ik had een waarde (voor de medicatie) van 117. Ik wordt maandag opgenomen in het ziekenhuis met 35+6. Ik krijg dan het ballonnetje en mag tussendoor niet naar huis.
Met medicatie zijn mijn waardes wel gezakt naar onder de 20. Maar door die piek willen ze geen risico nemen.
Super spannend. Maar tot nu toe alleen maar vriendelijke mensen gehad in het ziekenhuis en laat het over mij heen komen.
2 jaar geleden
Ik heb het bij m'n vorige zwangerschap gehad.... veel op linker zij liggen ontlast je je gal.. en veel drinken... moest elke week bloedprikken... maar laatste 2 week was het in eens weg...
In ziekenhuis werd ik medisch wonder genoemd...
Maar oke.. nu 32 week... ben benieuwd of ik het nu weer krijg... dramaaaa
2 jaar geleden
Reactie op Brem24
Ik had een waarde (voor de medicatie) van 117. Ik wordt maandag opgenomen i ...
Dankjewel voor je berichtje! Wat spannend dan wordt je toch al vroeg ingeleid! Fijn dat je vriendelijke mensen om je heen hebt in het ziekenhuis en meer dan het over je heen laten komen kun je denk ik ook niet doen馃槝 Ik wens je veel succes en een goede bevalling 馃崁鉂わ笍