15 Reacties
4 maanden geleden
Wij hebben dit ook 2 weken gehad rond de 9 maanden. Inmiddels is het al een week tussen 06:30 en 07:00. Niks aan veranderd, het ochtend dutje is vanzelf later geworden en daardoor ook het middagdutje en gaat dan rond 19:30 a 20:00 naar bed
4 maanden geleden
Hier is hetzelfde.. ze zit volgens mij sinds ze 9 maanden is in een regressie. Komt weer 2x voor de nachtfles. Niets anders helpt. En sinds een week is ze om 5.00u wakker… Ze doet al een tijdje 2 dutjes overdag van 1,5uur. Het maakt niet uit hoe vroeg of hoe laat ze naar bed gaat. Ze wordt alsnog om 05.00u wakker.. Wij volgen haar en hopen dat dit ook weer een fase is 😅
4 maanden geleden
Hier idem. Ook 9,5 mnd. En we zitten nu op een camping, dus ik voel me ontzettend bezwaard als ie om 5:15u AAN gaat. En idd ‘s nachts weer spoken, en hij wil überhaupt maar matig slapen… ondanks dat ie overduidelijk kapot moe is.
Hij heeft sinds paar weken in principe aan 2 goede slaapjes genoeg, maar soms doen we m toch maar een 3e dut tot uiterlijk 17u zodat ie het langer vol houdt en hopelijk later gaat slapen en dus ook later door slaapt… 🤷🏼♀️
(We hebben wel eens relaxtere vakanties gehad 😌)
4 maanden geleden
Hoe lastig ook, derde dutje niet meer aanbieden en niet voor 9 uur naar bed in de ochtend. Weet je zeker dat hij dat niet gaat redden of is dat je verwachting? Misschien gewoon eens proberen om hem dmv afleiding langer wakker te houden en kijken wat het doet. Niet geschoten is altijd mis.
4 maanden geleden
Slapen doet slapen.
5 uur wakker is om 7 uur weer slapen.
Niet voor 9 uur mogen slapen is kolder, dat zou inhouden dat hij dan 's ochtends meteen 4 uur wakker is, dat is veel te lang.
Als hij om 5 uur al wakker is en het tweede dutje is om 14 uur al klaar dan valt er vermoedelijk winst te halen in de slaapspreiding over de dag.
Die powernap kan dan echt nog wel heel nuttig zijn. Tussen 16 en max 17 uur deden we hier. Half uurtje hielden we aan. En dan tussen 18.30-19.00 de nacht in.
Op Slaaptipsvoorbabies staat een schema per maand. Is natuurlijk een algemeen schema maar misschien valt er inspiratie uit te halen 😊
4 maanden geleden
Die van ons maandenlang wakker om 5 uur. Toen hij 3 dutjes overdag deed was makkelijker. Nu komt de 3e dutje om 17:00 en dat wil hij het niet doen maar hij is heel moe en huilt. Drama! Daarom kies ik om 05:00 sochtends om hem knuffelen op de wiegstoel zolang het nodig is zodat hij tenminste tot 06:30 slaapt. Soms blijf ik op die stoel 1,5 uur! Maar het is dit of drama na 17:00. Ik hoop dat ooit wordt jij zelf later wakker.
4 maanden geleden
Reactie op Bonsai
Slapen doet slapen.
5 uur wakker is om 7 uur weer slapen.
Niet voor 9 uur ...
Hoezo is niet voor 9 uur in de ochtend naar bed “kolder” om vroege vogels te voorkomen? Je wilt toch juist een patroon doorbreken en dan helpen dit soort tips misschien😉? En je haalt de schema’s van slaaptipsvoorbabies aan. In die schema’s zeggen ze juist eerste dutje pas rond 9 en geen derde dutje meer aanbieden om vroege vogels te voorkomen. Natuurlijk moet je die tips van slaapcoaches met een korrel zout nemen en gewoon kijken naar je kind, sommige kids zijn helaas gewoon vroeg wakker (hier ook 1, hoop toch nog op een fase). Natuuuurlijk kun je je kindje niet structureel in de ochtend 4 uur wakker houden als ie om 5 uur wakker is en dat gewoon niet trekt. Maar wat ik bedoelde te zeggen, probeer het een keertje om te kijken of je de cirkel kunt doorbreken. En dat “slapen doet slapen”. Uit persoonlijke ervaring zeg ik..amehoela. Zeiden ze bij mij ook op de opvang. Lieten ze m’n kind uren slapen overdag, lekkere lange dutjes en veel dutjes aanbieden (ook makkelijk voor hun hè;)). Dus ik zat elke ochtend met een kind dat om 4 uur klaarwakker was. Elke baby is anders en kijk wat je kindje nodig heeft. Boekjes zijn maar boekjes uiteraard. Maar TS vraagt tips, en dit heeft bij mij “gewerkt”. Althans, we zijn van 4 uur naar kwart voor 6 gegaan. Niet top, maar ik teken er toch voor😜
4 maanden geleden
Reactie op Katy3009
Hoezo is niet voor 9 uur in de ochtend naar bed “kolder” om vroege vogels t ...
4 uur lang wakker houden in de ochtend heeft hier iig niet geholpen. De 'regel' niet voor 9 uur wakker houden is iets wat de wereld in gekomen is wat er weer uit moet want die is niet universeel. Prima als het voor jouw kind werkt maar het is geen gegeven.
Voor de rest is het langer wakker houden overdag tot de kind overprikkeld is geen oplossing om je kind 's ochtends langer te laten slapen